Skocz do zawartości
Maxer

Zdejmowanie ograniczenia oszczędności?

Polecane posty

Maxer    1

Witam

 

Posiadam Fendt'a Favorit"a 510 C z 96r. z zablokowaną skrzynią do 40 km/h i tu rodzi się pytanie czy warto odblokowywać skrzynie żeby jeździć 50 km/h ? Czy oszczędniej wyjdzie jeździć 30 km/h przy 1600 obr/min lub 40km/h przy 2000 obr/min bądź te 50 km/h nie wiem przy jakich obrotach silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Zadaj to pytanie pierwszemu lepszemu patrolowi drogówki, oni z pewnością wytłumaczą co będzie tańsze i bezpieczniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

@mirro a kto Cię pyta o zdanie drogówki???

Jezeli jest możliwość odblokować skrzynie to czemu nie ale nie widzę sensu z powodu naszych krętych wąskich i dziurawych dróg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej2110    529

Zadaj to pytanie pierwszemu lepszemu patrolowi drogówki, oni z pewnością wytłumaczą co będzie tańsze i bezpieczniejsze.

Powiedział ten co nigdy nie złamał żadnego przepisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Przy 50km/h na silniku jest 2400, coś dużo masz tych obrotów przy 40... Na którym półbiegu? Ostatnim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

40 km/h osiągam na 6 biegu 4 półbieg dokładnie przy 2000 obr/min osiągam prędkość 42-43km/h. drogówki w to nie mieszajmy bo nie o to chodzi a tak na marginesie przecież w Polsce można jeździć ciągnikiem z przyczepą 30 km/h a wszystkie nowe ciągniki mają skrzynie 40 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

No Panowie spokojnie i bez nerwów. Należy zastanowić się nad celowoscią tego działania. Tak jak powiedział ktoś wcześniej drogi są jakie są. Druga kwestia to ustawowy zapis o max 30km/h dla ciągników. Trzecia sprawa to prokurator i ew. odszkodowania w razie wypadku. Kolejna to przyczepy ich stan techniczny a szczególnie układu hamulcowego i luzów. A nawale prac, jeśli wsiądzie ktoś inny za kierownicę i nie będzie w stanie zapanować nad maszyną? Wyrzuty sumienia do końca życia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Miałem 515C ze skrzynią 50km/h nie powiem bo jedzie się dobrze po równej drodze bez dziur, ale jak pojawiają się dziury to koszmar z przyczepami na bank by nie jechał 50km/h chodzi mi tu np o HL-ki na standardowych kołach bo by do rowu wjechał jak by zaczęło ją rzucac, jedyne co słuszne przy skrzyni 50km/h to zredukowac sobie obroty bodajże do 1800obr/min i jeździc z prędkością 40km/h ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78
Napisano (edytowany)

No właśnie @gangster do 1800 obrotów a nie 2000 tak jak ma Maxer... chyba że te 2-3km do 42-43km/h robią różnice 200 obrotów :wacko:

Nic mu to nie da bo jedzie na 6 biegu i 4 pólbiegu a blokada to elektronic który zrzuca pólbieg w dół przy 44km/h. Czy ja wiem czy sie nie da HLka ósemką tyle jechać... Za samochodami to i 80 gonią na resorach po tuningu i ewentualnie innych osiach. Mnie by sie tam 50 przydało, gdzie nie wyjade to wojewódzka albo krajówka a pozostałe drogi też nie najgorsze także spokojnie.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Zależy na jakiej drodze bo jak pobocze dziurawe i oberwane to niech tylko chwyci :P zapomniałem dopisac, że chodzi mi o przyczepe ciągniętą jako drugą. Jechac się da bez problemu :D No szczerze mówiąc też by mi się przydało te 50km/h, ale się nei wybeira jest 40 i musi starczyc B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Dla mnie chodzi głównie o jazdę z maszynami zawieszanymi, skoro ja mam te 2000 obr/nim przy 40 km/h a powinno być 1800 obr/nim to może prędkościomierz mi źle pokazuje albo jak się doczytałem w instrukcji to mam wpisany zły obwód opon i ponawiam pytanie czy z jazdy przy 50 km/h są jakieś oszczędności paliwa ??

 

znalazłem ten filmik i mówią coś tam o 20 % oszczędnościach paliwa nie jestem pewien bo słaby jestem z niemieckiego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Dziwne pytanie zadajesz. To tak jak byś zapytał czy jadąc autem zamiast 120 km/h np 150 hm/h oszczedzisz paliwo. To pozoli ci tylko szybciej jechać. Wątpie aby teoretycznie krótszy czas przejazdu danego dystansu zrekompensował pracę silnika na wyzsych obrotach i związane z tym wyższe spalanie.

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Ostatnio chyba na PPR byla notka że gdzieś w tym kraju policjanci z drogówki wlepiali mandaty za przekraczanie dopuszczalnej dla ciągników predkości czyli jazdę szybciej niż 30km/h. Ukarani wpadli więc napomysł że należy zmienic ten przepis bo skoro z ciągnika da sie wydusić więcej, to czemu nie.

Obawiam się tylko żeby za jakiś czas nie okazało się że zamiast kat.T albo B na traktor nie zaczęło obowiązywać C albo i C+E. Bo wtedy dopiero zacznie się płacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Koledzy to przy jakich obrotach silnika macie te 40 km/h??

A co do tych 30 km/h to jest dla ciągnika z standardową przyczepą, bo jak samym ciągnikiem jak i z specjalną przyczepą to możemy jechać do tej prędkości co ma homologacje oczywiście trzeba brać pod uwagę ograniczenia np. 30 km/h. potwierdzę to przykładem mój brat robił w firmie która kładzie polbruk i mieli w firme JCB fastrac'a który latał poza terenem zabudowanym 70 km/h z specjalną przyczepą która jest przystosowana do takich prędkości i kierowca tego JCB miał prawko B i T policja go nie raz trzymała za prędkość ale mandatu mu nie wlepili za to że ciągnik może max. do 30 km/h a nie 70km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97
Napisano (edytowany)

Nie ważne ile może wycisnąć ważne żeby pilnował 30km/h. CB się przyda napewno żeby śmigać ponad 40 ale który misiek wyskoczy z radarem na ciągnik ? :blink:

Powyżej 30km/h przyczepa powinna być wyposażona w instalacje hamulcową dwuobwodową i oczywiście opony z odpowiednim indeksem prędkości

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Tak naprawde policja w to nie wnika czy jedziesz 30 czy 40. Oni mają kogo łapac i bez tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

ale który misiek wyskoczy z radarem na ciągnik ? :blink:

 

Już kilka razy brali mnie na suszarkę ale było tylko trochę powyżej 30km/h. Zwalniam w miejscach gdzie można ich się spodziewać

 

Tak naprawde policja w to nie wnika czy jedziesz 30 czy 40. Oni mają kogo łapac i bez tego.

Na bez rybiu i rak ryba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

Andrzej dobrze prawisz ( jak zawsze :P ) Zawsze jadę o 10km/h więcej bo to jest max i policja nie łapię tylko raz misiek mi palcem groził :lol:

Powyżej "dychy" są już punkty i kasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    8

O 10km/h tak ale już jak jedziesz 44km/h to można zapłacić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Trzeba się tłumaczyc w razie w tym, że jak szybciej jedziesz mniej tamujesz ruch i wszystko płynnie idzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×