Skocz do zawartości
Traktorzysta19

Remont i składanie silnika MF 255 i 3152

Polecane posty

Witam Kolegów !

 

Chciałbym prosić o poradę odnośnie składania silnika w MF255.

 

Jak mają być założone panewki łożysk głównych wału ? Instrukcja napraw podaje, że zamkami po przeciwnych stronach, ale tak się nie da - skrajnych pokryw łożysk nie obrócę. Rozumiem, że to błąd w instrukcji, tak ?

 

Druga sprawa dotyczy panewek korbowodów - tu też mają być zamkami po przeciwnej stronie - bo wedle oznaczeń na pokrywie i korbowodzie to zamki mają być po jednej stronie (też niezgodnie z ilustracją w instrukcji).

 

A jeśli chodzi o same korbowody - w którą stronę mają być odwrócone - zamkami na wałek rozrządu czy na pompę wtryskową.

 

Przepraszam za przydługawy post, ale wolę rozwiać wątpliwości zanim złożę silnik, niż później się martwić.

 

 

Pozdrawiam,

Traktorzysta19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    33

Masz racje że panewki muszą byc złożone zamkami do siebie, inaczej się jak zauważyłeś nie da A korbowody najprawdopodobniej mogą być dowolną stroną obrócone byleby wszystkie były w tą samą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

Kolego Karol445 dzięki za odpowiedź. Co do korbowodów - kiedyś obiło mi się u uszy, że są niesymetryczne i muszą być założone określoną stroną.

Prosiłbym jeszcze innych użytkowników o potwierdzenie moich przypuszczeń.

 

 

Pozdrawiam,

Traktorzysta19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Korbowody zamkami w stronę walka rozrządu, i zawsze zamek do zamka!!! inaczej z resztą zablokuje wał.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomas666    0

Witam. Chciałem się dowiedzieć jaka jest średnica sworznia tłoka w MF 255 ? pytam dlatego bo musze dorobic rozwiertak do sworznia korbowodu z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zawieź korbowód czy tam krobowód :D do zakładu by rozwiercili czy rozfrezowali to na maszynie, to musi być prostopadle do wału, ręcznie zrobisz skos. A co do wymiaru nie chce mi się szukać, rozwierca się zawsze pod dany sworzeń, nie na ogólny wymiar.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
×