Skocz do zawartości
Juras1214r

Renault 110-54 grzeje się pompa wspomagania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Juras1214r    0

witam wszystkich. kupilem renault 110-54 z silnikiem mwm i chcialbym wymienic olej w silniku i skrzyni i nie wiem jakiej firmy olej mam wybrac zeby nic nie uszkodzic prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    464

z tym agrol'em to nie do konca pewne, kilku uzytkownikow mialo problemy, prawdopodobnie przez zmiane oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Do skrzyni olej typu UTTO (prawdopodobnie :)) AGROL U to nie koniecznie olej klasy czy typu UTTO. Poza tym jest sporo innych olejów spełniających wymagania UTTO. Ale ja jeszcze nie zmieniałem oleju. Przymierzam się do wymiany w najbliższym czasie i sam chciałbym poznać opinie innych użytkowników ciągników renault zwłaszcza modelu 106-54 z mechaniczną skrzynią biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Witam, panowie jest taka sprawa, mój sąsiad posiada renie 110-54, jakiś czas temu wymienił olej w skrzyni na agrol u i po pewnym czasie siadło mu wspomaganie, przy tym po zagrzaniu oleju on się pienił a pompa od wspomagania grzała się bardzo, po przeczytaniu kilku tematów na tym forum poradziłem mu aby zmienił olej na rzadszy typu UTTO ale i tak okazało się że pompa była do wymiany. Dzisiaj przyszła nowa pompa, wspomaganie działa pięknie ale ta nowa pompa też się grzeje jak ciągnik trochę popracuje, czy to tak ma być? czy coś nadal jest nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Grzeje się ale to logiczne bo po pierwsze pompa jest koło silnika i nagrzewa się od niego a po drugie jak ciągnik pracuje to i olej w skrzyni się rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

tak tylko obok tej pompy wspomagania jest druga pompa główna i ona jakoś się tak bardzo nie grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jesli mnie pamiec nie myli to tam nie ma dwoch pomp, jest jedna dwu lub trzy sekcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

kolego, pompa dwu-sekcyjna składa się z dwóch pomp, no i jedna się grzeje a druga nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

A o ile pamiętam to ta od wspomagania jest bliżej silnika to może byc bardziej gorąca... . No to nie wiem czym może być to spowodowane. Orbitrol jeśli byłby uszkodzony no ale to nie powinien grzać oleju, bo w sumie olej jest mieszany cały czas z tym ze skrzyni tak więc nie bardzo jest to możliwe żeby ta jedna miała wyższą temperaturę. Chyba że jest coś nie tak z pompą. Ja bym się aż tak bardzo nie przejmował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Ja tam się nie przejmuje bo to ciągnik sąsiada, najwyżej za jakiś czas znowu będzie wymieniał pompe. Tylko zastanawia mnie taka sytuacja, bo te obie pompy są na jednym przewodzie ssawnym i gdyby coś np. blokowało dopływ oleju to czy byłby taki objaw jak pisałem wyżej ? Zastanawia mnie to bo w sumie, już nie ma sie do czego przyczepić bo olej zmieniony, pompa nowa, tylko sąsiad uparł się że nie potrzeba wymieniać tego filtra na przewodzie ssawnym, tylko go umył w ropie, i teraz podejrzewam że może ten filtr blokuje olej i nie starcza go dla tej drugiej pompy, co wy o tym myślicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

w sumie skoro ma takie objawy to powinien wymienic ten filtr ze względu nawet na koszt czyli około 100zł a to nie majatek a jakby pomogło.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10
Napisano (edytowany)

Filtr na przewodzie ssawnym jest filtrem, który można czyścić. Wymienia się go tylko jak jest uszkodzony, albo jak komuś nie chcę się go czyścić :). W tych traktorach są zwykle pompy dwusekcyjne (lub trzysekcyjne, ale ja jeszcze takiej nie widziałem) - jedna do podnośnika i druga do wspomagania. Nie jestem też pewien czy obie pompy są zasilane z tego samego przewodu.

Pompa wspomagania zasila orbitrol i jeszcze jeden rozdzielacz nad skrzynią biegów tzn. pod podłogą kabiny. Przynajmniej u mnie tak jest. Prawdopodobnie jest to rozdzielacz od hamulców przyczepy (ale tego tylko się domyślam). U mnie pompa też jest do wymiany i też mocno się grzeje. Dlatego przed wymianą byłem u mechanika, który mi to sprawdzał. Przed wymianą pompy ma mi jeszcze posprawdzać ciśnienia na pompach i sprawdzi jeszcze ten rozdzielacz czy nie szwankuje. Teraz czekam na przypływ gotówki bo pompa nie jest tania :), a dochodzi jeszcze koszt oleju, który też chcę przy okazji wymienić, bo nie wiem co tam jest zalane.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×