Polecane posty

simonjp    0

Witam

rowniez posiadam MF6180 ostatnio niechce mie sie zalaczac przedni naped zna moze ktos powod....................

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Karpik, wyciągałeś ten zawór? Bardzo skomplikowane to czyszczenie? Trzeba potem sprzęgło odpowietrzać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik    0

Nic skomplikowanego, trochę odkręcania węży i później 20 min rozkręcania zaworu. Powykręcaj śruby po kolei i wydmuchaj z niego wszystko, jak wyciągniesz taki dłuższy trzpień ok 10-12 cm to dobrze wymyj i wydmuchaj, bo są w nim takie maluteńkie dziurki, a pewnie muszą być czyściutkie. U mnie były pozatykane, Ja naprawdę do końca nie wierzyłem, ale to naprawiło mi sprzęgło, ciągnik chodzi jak nowy, a odpowietrzać nic nie trzeba.

Temu kto napisał gdzieś o tym zaworze naprawdę wielkie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

panowie pomozcie w moim fergusonie grzechocze tulejka łaczaca wał od przedniego napedu ze skrzynia słychac ja dopiero jak sie jedzie z duza predkoscia i oczywiscie bez właczonego napedu ale jak sie jedzie po polu z właczanym napedem problem znika patrzyłem ostatnio na frezach niema wielkiego luzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wyreguluj sobie na łożysku podporowym wał tak żeby był w osi w wałkami w skrzyni i przednim moście i przestanie grzechotać. U mnie było to samo, wystarczyło lekko podnieść na łożysku i jest cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

probowałem to podniosłem go lekko ale wiele to nie dało ale zaczeło mi sie to dziac po tym jak wymieniłem tulejki na przednim moscie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Sprawdź dobrze czy wałki są idealnie w linii w tulejkach. Bo jak będą trochę krzywo to będzie grzechotać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Moje sprzęgło już działa rachunek od przedstawiciela Korbankow kosmiczny!!!!!!!!! Pompa hydrauliczna uszczelnienie dynashift tłumik drgań nowe tarcze dynashift oleje filtry tarcze pogięłi mechanicy... Tłumik był rozwalony pompa i cała reszta nie wymagała wymiany serwis uczył się na mojej kieszeni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Miałem dzisiaj chwilę czasu i wziąłem się za rozebranie tego rozdzielacza. Okazało się, że był niestety czysty ale przedmuchałem go. Czy to pomoże - raczej wątpie, na wskazaniach manometru nic się nie zmieniło (przy puszczaniu sprzegła do ok 6 idzie liniowo, potem skok, po zgaszeniu ciśnienie do 6 spada liniowo, potem od 6 nagły spadek), na zimnym nie szarpie, zobaczymy, jak się rozgrzeje.

 

Nie ma mądrego na to sprzęgło. Najlepiej to byłoby pół ciągnika w ciemno wymieniać, ale nie tędy droga...

Edytowano przez Peron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwojakowski    6

Miałem dzisiaj chwilę czasu i wziąłem się za rozebranie tego rozdzielacza. Okazało się, że był niestety czysty ale przedmuchałem go. Czy to pomoże - raczej wątpie, na wskazaniach manometru nic się nie zmieniło (przy puszczaniu sprzegła do ok 6 idzie liniowo, potem skok, po zgaszeniu ciśnienie do 6 spada liniowo, potem od 6 nagły spadek), na zimnym nie szarpie, zobaczymy, jak się rozgrzeje.

 

Nie ma mądrego na to sprzęgło. Najlepiej to byłoby pół ciągnika w ciemno wymieniać, ale nie tędy droga...

Witam mam ten sam problem wyczyściłem filtr ten na dole siatkowy rozebrałem rozdzielacz i jak się zagrzeje to też szarpie doszedłem do wniosku ze to wina pompy hdraulicznej niskiego cisnienia która powinna mieć wydatek 17bar ale musze załatwic sobie manometr zeby zmieżyć to cisnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik    0

A ja jestem zadowolony, teraz działa mi dobrze, nic tylko w pole !!!!

Ja robiłem wszystko sam z kolegą mechanikiem i na szczęście tragedii finansowej nie było.

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik    0

Witam,

znowu padło mi sprzęgło.

zacząłem rozbierać po kolei wszystko, od strony pompy hydraulicznej  do przodu.

w końcu stuknąłem się, sprawdź ciśnienia oleju, no i na wyjściach z tyłu ok, ale na sprzęgle klapa.

powinno być 17 bar na stałe, a jak wciśnie się sprzęgło to odpowiednio spada, a u mnie zero.

po raz setny rozebrałem zawór nad silnikiem ( nazywa się "zawór 17 bar" ) wyczyściłem i nadal nic, zero ciśnienia na sprzęgle, chyba od tego czyszczenia się pochrzanił

sam zawór u Korbanków to cenowa porażka nie do udźwignięcia dla rozsądnych ludzi.

kupiłem używany, przysłali, założyłem i działało ale nie za dobrze więc manometr w sprzęgło a tam zamiast 17 jest 5-6 i jeszcze skacze.

odesłałem przysłali drugi, montuję i zaraz manometr, a tam mocne 16 bar.

działa teraz dobrze, chyba 16 wystarczy bo to niewielka różnica, jest ok.

Manometr nie jest drogi już za 25 zł kupi się nowy i coś tam pokombinuje żeby go podłączyć, ja mam jakąś rurkę od czegoś, od hamulca, nie wiem co to, znalazłem u siebie w starych klunkrach a pasuje.

wkręcam i wiem ile jest 

utrute dziadostwo ale powoli można poszukać

 

czas w pole więc do roboty do garaży :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2795x    1

Witam, mam pytanie czy trzeba wypuścić olej z skrzyni żeby wyczyścić ten filterek siatkowy? Może mi ktoś dokłądnie powiedzieć gdzie on sie znajduję w Mf 8130?


Sprzedam przyczepkę gospodarczą. Proszę pisać na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2795x    1

A co z olejem? Trzeba wypuścić?

Edytowano przez dawid2795x

Sprzedam przyczepkę gospodarczą. Proszę pisać na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Nic nie trzeba wypuszczać. W kielichu jest może szklanka oleju i nic więcej się nie wyleje. Jednak nie wiem po co go chcesz czyścić. Jego po prostu się wymienia. Tu masz przykładowy (uwaga bo były dwa rozmiary w zależności jaki masz vin)

http://agronaprawa.pl/product.php?id_product=7841

 

Ale może ci nie chodzi o ten. Bo jest jeszcze taki filtr siatkowy pod samą skrzynią. Dostęp do niego jest na klucz imbus (dość duży nie pamiętam rozmiaru) Tego się nie wymienia tylko czyści i trzeba spuścić cały olej. Ale to przy wymianie oleju w skrzyni.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

Witam
Wczoraj wracalem ze skupu i zaczelo mi cos wyc, tak jakbym jechal na wlaczonym napedzie, wlaczylem naped wylaczylem i ucichlo, ciagnik postal przez noc, rano odpalam a tam sprzeglo bierze w 2 miejscach, jak wlacze naped bierze elegancko i rowno, dodam ze naped ciagnie mi caly czas.
jak mam wcisniete sprzeglo i wciskam przycisk od napedu (wlaczam i wylaczam) czuje lekkie stukniecie pedala sprzegla, 
o jakich tulejkach i pierscieniach w przednim napedzie piszecie? gdzie one sie znajduja? i gdzie jest ten zawor nad silnikiem?

mf 8120 :P

czy ta tulejka z tymi pierscieniami znajduje sie pod skrzynia? w takiej przystawce?taka  jakby kwadratowa przykrecona na (chyba) 6 srub? bo czytajac temat wydaje mi sie ze to bedzie przyczyna.

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

tuleje łączące wał napędzający przednie koła

może masz luzy na przedniej osi i dlatego coś wyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

caly czas mam wlaczony naped, sprzeglo szarpie na wylaczonym a plynnie chodzi na wlaczonym napedzie, tak jak pisza tu uzytkownicy serii 61xx, podobno wymiana tej tulei i pierscienu (na sprzegle napedu, to chyba przy skrzyni) troche im pomaga, u mnie to sie stalo nagle wiec pewnie pekl ktorys tam piersien i spierdziela cisnienie

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

powie mi ktos cos wiecej o tej tulejce i pierscieniach? Jak to rozebrac i gdzie dokladnie tego szukac? i jak z dostepnoscia tych czesci?
ktos mi moze podac ktora to jest ta tulejka i pierscienie na tym schemacie?
http://bankfotek.pl/image/1918327

 

awaria rozwiazana, przyczyna byl korek ktory zatykal drazenie walka, wypchalo go i cisnienie szlo bogiem, widac go na tym schemacie, ma nr 35

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Witam Panowie. Chciałbym odświeżyć kotleta :) Mam problem z Mf 6150. Nie czyściłem jeszcze tego zawóru 17 bar ,ale przed tym chciałem wam opisać co sie dzieje i co zauważyłem. Wszytko działa poprawnie wspomaganie, podnośnik. wom, przedni napęd rozłacza załącza bez problemu. Na załączonym przodku nie ma szarpania. Szarpie tylko na wyłączonym napędzie. Szarpnięcie występuje tylko gdy puszczam sprzęgło po przełączeniu rewersu . Przód/ tył tak samo, ale gdy nie przełączam rewersu ( jadę na 1 biegu wcisne sprzęgło zatrzymam się, potem puszczam sprzęgło i ruszam)  szarpnięcie nie występuje. na zimnym oleju wszystko jest dobrze. Co sprawdzić? wydaje się jakby to rewers coś szwankował, bo gdyby coś było ze sprzęgłem nie tak to przy każdym puszczeniu sprzęgła było by szarpnięcie. gdzie leży przyczyna? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dario1601    1

Ja ma taki problem ze sprzeglo bierze w lolowie na raz kedxie nie jedzie. Nie ma momentu przejsciowego. I pedal sprzegla jest do polowy pusty bez zadnego oporu dopiero od polowy jest opor i zaczyna wysprzeglac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dario1601    1

I prosba powiedzcie jak wymienie zestaw naprawczy w pompce sprzegla to jak odpowietrzyc te sprzeglo bo kiedys mialem taka sytuacje ze gdy spuscilem olej z tych przewodow od pompki to nie bylo sprzegla wogole dopiero po podaniu cisnienia z dolu przez zawor kontrolny sprzeglo zaczelo dzialac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

jeśli macie jeszcze problemy ze sprzęgłem w skrzyni dynashift lub z ciśnieniem oleju, mogę pomóc to zmierzyć dla osób z łódzkiego mogę podjechać i zrobić to osobiście jest wtedy szybciej i pewnie że zrobine jest to dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Witam, w moim mf 6190 występuje podobny problem jak opisano wcześniej.

Po dłuższej pracy ciągnika, żeby nim ruszyć trzeba dodać sporą ilość gazu, bo inaczej ciągnik nie ruszy. Powoduje to automatycznie mocne szarpnięcie, co jest bardzo uciążliwe. W tym samym czasie pojawia się problem ze wspomaganiem, które ciężej chodzi.

We wcześniejszych postach pisano o przeczyszczeniu pompki która znajduje się pod maską w okolicach podszybia.

Zdjąłem dziś maskę, zrobiłem foto i chciałem zapytać czy chodzi o tą zieloną pompkę, która widnieje na zdjęciu?

Tak przy okazji, znalazłem wolny kabel, też widnieje na zdjęciu. Ktoś się orientuję do czego trzeba go podpiąć?

 

PS.

Kupię instrukcję obsługi mf 6190. Chętnych zapraszam na priv

DSC_0104.JPG

Edytowano przez plati
dodanie informacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj