Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem. Chodzi o to że codziennie rano w Fergusonie niema sprzęgła.

Pedał wpada i niema reakcji.

Po chwili pompowania sprzęgłem dopiero zaczyna coś łapac. Później ciągnik cały dzień śmiga bez zarzutu.

Co może być tego przyczyną?

Opublikowano

Witam,

 

Pisałem wcześniej o swoim problemie, a mianowicie w mf6190 wraz z dłuższą pracą trzeba dodawać więcej gazu, żeby ruszyć, a na końcu i tak  jest to mocno utrudnione.

Do tego sprzęgło jest dosyć agresywne, późno bierze i szarpie wspomaganiem.

Dziś był mechanik, wymienił oleje, przeczyścił zawór 17bar, który teoretycznie był zacięty. Zmierzył ciśnienie i stwierdził, że na 99% jest do wymiany pompa, która daje za małe ciśnienie, co według niego powoduje też to, że żółw czasem zgrzyta i nie chce się załączyć, bo idzie na niego zbyt małe ciśnienie, a jak się załączy to już działa.

 

Myślicie, że pompa może być problemem?

Opublikowano

za małe czyli jakie? jeśli wspomaganie działa to pompa dobra bo cóż to 17 bar jak na wspomaganie potrzebne ponad 100. A jak szarpie wspomaganie to  może oleju mało? ssanie pompy nieszczelne hmmm

Opublikowano

Oleju full, świeżo wymieniony.

 

Jak się rozgrzeje to szarpie wspomaganiem na wolnych obrotach.

Ciśnienie za małe, po dodaniu gazu słabo wzrasta jego wartość, mało dynamicznie. Tak mi powiedział.

 

WOM z rozrzutnikiem śmiga, nie zauważyłem większych problemów, ale jakoś dużo nie woziłem obornika więc narazie ciężko stwierdzić.

 

 

Opublikowano

Podziękuję jak go spotkam, a teraz bez żartów bo są zbędne.

 

Nie ma w okolicy mojego miejsca zamieszkania nikogo, kto mógłby zweryfikować diagnozę.

 

Ktoś podpowie co robić?

Opublikowano

Witam . MF 6190  Po wymianie oleju, filtrów nie chce jechać i sprzęgło kilka razy odpowiatrzane pedał był twardy już nie wiem co robić dalej :$IMG_20180426_124251.thumb.jpg.9fa5a15b3109495f54eec7b529a7c244.jpg z tego odpowietrznika olej nie leci przewód idzie pod kabinę tam jest duża śruba 32mmIMG_20180426_124450.thumb.jpg.827be1648ec95659a14c0b55edef4ed3.jpg:$

i końce są zaślepione połączone i idą do skrzyni  od czego to może być ?

 

Opublikowano

Witam. 

W moim Masseyu 6180 blokował się rewers i wyskakiwal 3 bieg czasem. 

 

Ciągnik poszedł do remontu i okazało się że siadlo łożysko i dwa pierscienie synchronizatora plus jakieś podkładki od sprzęgła i koszt części wyniósł 4700zł. 

 

Ciągnik został zaprowadzony do mechanika około 40km od mojego domu. Remont został zakończony i dziś dzwonił mechanik i zalecal transport ciągnika na lawecie tłumacząc że 40km to sporo ciągnik jedzie około 40km/h i taka droga po remoncie jest niewskazana bo skrzynia powinna się "dotrzeć"

 

I tutaj pojawia się moje zdziwienie. Jak ciągnik po remoncie nie koniecznie może być odpowiedni do takiej jazdy. 

 

Ktoś mi podpowie czy może mieć rację i czy trzeba poważnie brać ta lawete?

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

A co tam niby ma się docierać ?? Łożysko czy podkładki o_O ?? Wracaj na kołach i bierz koniecznie fakturę za robotę + jakaś gwarancja bo wpieprzyć 5 koła za łożysko, pierścienie i jakieś podkładki i jak widać mechanik raczej pewny swojej roboty nie jest ....

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

ale na lawecie raczej się nie dotrą... nikt mu nie mówi jechać 40km/h nonstop

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Ciągnik przyprowadzony. Po dojedzie na miejsce okazało się że skrzynia zakleszczona jest na 4 biegu. Nie ma możliwości wrzucenia innego biegu. 

 

Podpowie ktoś czy da się coś z tym zrobić, bo do tych mechaników nie mam zaufania za grosz?

  • Haha 1
Opublikowano

Odblokować pewno odblokujesz bo cóż to jak nie przesunąć tylko tuleje synchro. Ale co tam się mogło stać, że zablokowało to nie jestem w stanie wymyślić. Palec wybieraka ot tak nie wyskoczy z wodzików chyba że zużyty w co śmiem wątpić

Opublikowano

Skrzynia zrobiona. 

 

Jednak to nie koniec problemu. Wspomaganie dalej ciężko chodzi, a po rozgrzaniu ciągnik zwyczajnie przestaje jeździć. 

 

Dziś ciągnik oglądał mechanik, który kiedyś pracował w serwisie MF w Gliwicach. Stwierdził że jego zdaniem jest problem ze sprzęgłem. Za lekko wciska się pedala i mimo wymiany pompy na zawór 17 bar nie idzie w ogóle wysokie ciśnienie, bo da się go wcisnąć "ręcznie". Jednak nie podjął się naprawy. 

 

Ja już nie wiem co robić. Potrzebuję pomocy, albo kogoś kto to ogarnie.

 

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v