Polecane posty

Diabel1    0

Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Identycznie jak u mnie,ja mam nowiutki olej;AGRIFARM STOU-10W 40MC , nowiutką pompe tą po prawej stronie pod tym deklem gdzie elektrozawory i szarpie , giną biegi coraz częściej. Zimnego odpalisz wrzucasz bieg i nic dopiero trzeba przeżucać półbiegami a czasem jeszcze raz zgasić wtedy zaskoczy. Dodam jeszcze że jak się rozgrzeje to zaczyna zapalać się kontrolka ten trujkąt ostrzegawczy. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diabel1    0

a jaki masz olej zalany?

olej taki sam jak kolega FUSCH 10w40 wcześniej lałem gulfa te same parametry Hydrauliczno przekładniowy

 

Identycznie jak u mnie,ja mam nowiutki olej;AGRIFARM STOU-10W 40MC , nowiutką pompe tą po prawej stronie pod tym deklem gdzie elektrozawory i szarpie , giną biegi coraz częściej. Zimnego odpalisz wrzucasz bieg i nic dopiero trzeba przeżucać półbiegami a czasem jeszcze raz zgasić wtedy zaskoczy. Dodam jeszcze że jak się rozgrzeje to zaczyna zapalać się kontrolka ten trujkąt ostrzegawczy. Co może być tego przyczyną?

ale zapala ci się sam trójkąt czy jeszcze jakaś inna kontrolka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czita    0

u mnie w 3655 na rozgrzanym oleju też szarpie przy ruszaniu, i czasami przestanie ciągnąć wtedy mszę wcisnąć sprzęgło i jak puszczam to znowu ciągnie, przeważnie tak robi jak skręcam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Diabel1    0

Obiawy mamy wszyscy takie same. Pytanie czy ktoś jest w stanie nam poradzić co z tym fantem zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w zapala się tylko trójkąt i niewiadomo o co chodzi ,sprawdzałem wszystkie żarówki i są dobre, morze gdzieś jest za małe ciśnienie oleju albo już niewiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Ja mam podobne objawy. Też mi szarpie sprzęgło. Jak się rozgrzeje, to się zapala trójkąt i kontrolka od zapchania filtra. Do tego tej zimy ładowany był akumulator i ciągnik odpalany na podpiętym prostowniku. Od tego momentu świeci trójkąt i kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni. Zmostkowałem to pomijając czujnik i wszystko działa. Kupiłem nowy czujnik, ale nic się nie zmienia i dalej jeżdzę na zmostkowanym. Wymieniłem też filtry teraz, olej wymieniany był 300mth temu. Ogólnie paranoja,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

moze czujnik jest dobry?

 

a jak sie zaswieci kontrola to wszystko dziala tak samo jak na zimnym? chodzi mi czy cos szarpie czy cos? wspomaganie zasowa normalnie? ehr tez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy. Też mi szarpie sprzęgło. Jak się rozgrzeje, to się zapala trójkąt i kontrolka od zapchania filtra. Do tego tej zimy ładowany był akumulator i ciągnik odpalany na podpiętym prostowniku. Od tego momentu świeci trójkąt i kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni. Zmostkowałem to pomijając czujnik i wszystko działa. Kupiłem nowy czujnik, ale nic się nie zmienia i dalej jeżdzę na zmostkowanym. Wymieniłem też filtry teraz, olej wymieniany był 300mth temu. Ogólnie paranoja,

 

Jak ze wspomaganiem?? Wymieniałeś u siebie pompę?? U mnie wszystko jest ok dopóki się olej rozgrzeje to wtedy zaczyna szarpać ale to nie jedyny problem, wspomaganie nie chodzi na wolnych obrotach i jak np. jadę i przymierzam się do skręcenia to można jakiś wypadek spowodować. Może jednak coś jest zapchane jakiś przewód lub inne ustrojstwo?? Dodam ,że jak wciskam sprzęgło to tak charakterystycznie jęczy i rurki drgają też macie takie coś u siebie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest że jeżeli ludzie mają słabe wspomaganie albo problemy z hydrauliką to bez diagnozy i dokładnego sprawdzenia kupują nową pompę


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

ja tez mam problem ze sprzegłem MF6180 szarpie bierze na samym koncu czasem wciskam kilka razy zeby ruszyc... masakra co to zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Na poczatek to z regeneruj sobie pompke sprzeglowa i wtedy zobacz czy cos sie poprawi. Jesli nie to pasowaloby przebadac pompe, jezeli okaze sie ze z nia jest ok to niestety ale bedzeisz musial go rozpolowic i dostac sie do tego sprzegla i patrzec czy tam jest wszystko w porzadku. Ciekawi mnie czy masz sprzeglo wielotarczowe olejowe czy zwykle suche, bo w moim 6120 jest to wielotarczowe, z suchym mniej problemow by bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blitz    0

Witam. jestem nowy na forum. Mam podobny problem MF 6190 Dynashift z 97r.

Hydroakumulator wymieniliśmy bo był zepsuty, pompkę sprzęgła sprawdzaliśmy i jest OK, rozdzielacz sprzęgło/dynashift z prawej strony rozebraliśmy no i wszystko jest ok. Ale jak według instrukcji zmierzyłem ciśnienie na wyjściu ze sprzęgła (złącze z prawej strony rozdzielacza, które wychodzi z korpusu sprzęgła) to wynosi one 0,4 bara niezależnie czy sprzęgło mamy wciśnięte czy wyciśnięte. Według instrukcji jest, że przy wciśniętym pedale sprzęgła powinno być 2 bar przy 1000obr/min, 3 bar przy 2000obr/min a jak pedał jest wyciśnięty to 0,4 bar przy 1000obr/min, 1bar przy 2000obr/min. tak sobie myślę czy to nie jest wina tego wysprzęglika hydraulicznego w szczególności tego zaworku bezpieczeństwa, który podaje tylko 1,5 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Witaj Blitz, widzę że wnosisz coś nowego i ciekawego, najbardziej interesuje mnie ta instrukcja, chociaż te dane są podejrzanie niskie. Do pozostałych kolegów; sprzęgło, dynashift, rewers eh są sterowane układem niskiego ciśnienia , którego pompka znajduje się na wałku sprzęgłowym zaraz za pokrywą. wymiana pompy hydrauliki tej z prawej strony nic nie da.Filtr ssący tego układu jest w środku a czyści się go po odkręceniu korka który jest po prawej za korkiem spustowym oleju z tylnego mostu. Blitz pytanie do Ciebie ,na zaworku bezpieczeństwa to mierzyłeś ciśnienie czy go rozbierałeś, bo ja gdy go oglądałem to na nim pisało 15 Bar, czyżbym nie zauważył przecinka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blitz    0

Ciśnienie mierze bezpośrednio ze sprzęgła z części o nr kat. 3714405M12 BODY PUMP. Z niego wychodzi rurka, która jest zakończona przyłączem do podłączenia manometru. I takie pomiary powinny wyjść jak już wyżej pisałem. W tym wysprzęgliku jest wkręcony zawór bezpieczeństwa, który redukuje ciśnienie do 1,5 bar. Ktoś kto ma katalog części to będzie wiedział o jaki element chodzi. Nr kat. tego zaworu 3619243M2.

Wygląd tego wysprzęglika: http://www.russelltractorparts.com/parts/Farm-Tractor-Parts/Massey-Ferguson/6180/6180/Clutch/DYNASHIFT-TRANSMISSION/PUMP-BODY-ASSEMBLY/01-3714405M12.A.htm

Muszę zrobić skan z serwisówki i z katalogu części aby dokładnie było wiadomo o co mi chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Katalog mam wiem z którego przyłącza robiłeś pomiar.Część do której podałeś link to korpus pompy a nie wysprzęglik ,w środek wchodzi element wirujący wewnętrzny i tworzy pompe rotacyjną.Za skan będe wdzięczny bo nie przekonuje mnie to niskie ciśnienie; 1,5 bar-1,5atm. to takie jak ciś. w kole, a nawet nie. Na hydroakumulatorze jakie było podane ciśnienie bo u mnie jest podane 20bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blitz    0

Tak zgadza się, że to pompa rotacyjna, ale ona działa jak wysprzęglik tzn. jeżeli ma podane te 17 bar to ściska tarcze w koszu sprzęgłowym. Jak tego ciśnienia nie ma to mamy cały czas aktywne sprzęgło. Zresztą zasilanie tej pompy jest w zakresie od 0-17 bar, które idzie z rozdzielacz z prawej strony ciągnika. No i te ciśnienie mam. Ale na wyjściu tej pompy mam tylko 0,4 bara, gdzie powinno być więcej według instrukcji. 17 bar tam napewno nie będzie ze względu na ten zawór 1,5 bar-owy. Według serwisówki ma być maksymalnie 3 bary przy 2000obr./min.

Jutro rozpoławiamy ten ciągnik żeby dojść do sprzęgła. Jak coś będe jutro więcej wiedział to dam znać. A skany tych stron postaram się do niedzieli wrzucić na neta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

to działaj tam z tym rozpolawianiem jakbym mogł to bym przyjechał ci pomoc ja dzisiaj objezdzilem cala okolice w poszukiwaniu takich modeli pytalem użytkowników o sprzegła nik nie narzekal ale mieli suche sprzegła a ja mam mokre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tak zgadza się, że to pompa rotacyjna, ale ona działa jak wysprzęglik tzn. jeżeli ma podane te 17 bar to ściska tarcze w koszu sprzęgłowym. Jak tego ciśnienia nie ma to mamy cały czas aktywne sprzęgło. Zresztą zasilanie tej pompy jest w zakresie od 0-17 bar, które idzie z rozdzielacz z prawej strony ciągnika. No i te ciśnienie mam. Ale na wyjściu tej pompy mam tylko 0,4 bara, gdzie powinno być więcej według instrukcji. 17 bar tam napewno nie będzie ze względu na ten zawór 1,5 bar-owy. Według serwisówki ma być maksymalnie 3 bary przy 2000obr./min.

Jutro rozpoławiamy ten ciągnik żeby dojść do sprzęgła. Jak coś będe jutro więcej wiedział to dam znać. A skany tych stron postaram się do niedzieli wrzucić na neta.

 

Skąd Ci się wzieło 17 bar. Pompa nie ma podane ciśnienia tylko ona je tworzy a zasilanie ma od dołu taką grubą rurką.Ja rozpoławianie mam za sobą co prawda trochę innej skrzyni od MF 6255 ale są bliźniaczo podobne i uwierz na zaworku będzie 15 bar(w katalogu jest rzeczywiście 1,5-chyba błąd). Brak ciś. powoduje że sprzęgło jest nieaktywne (nie trzyma) Po dokładnym przeczytaniu twojego pierwszego postu uważam że winny jest ten zaworek.Tak na zdrowy rozum to ściśnięcie tarcz z siłą tylko 1,5bara nie może dać dużej siły przeniesienia napędu. Bardzo jestem ciekaw efektów demontażu i co było przyczyną, przy okazji zrób pare fotek i wrzuć do galerii,teraz żałuje że ja nie zrobiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur18    0

Witam

Mam takie pytanie,a mianowicie podczas orki zgasł mi traktor ( mf 675 ) i nie chciał odpalić.Przyjechałem 2 traktorem i złapałem za pług od tyłu. Gdy odpalił to nie chciał podnieść pługa ( na pusto podnosi,lecz gdy położę rękę na belce to już opada) Co się mogło stać ??

POMOCY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tylko ten zaworek jest wkręcony w korpus pompy i bez rozpoławiania się nie obejdzie. Warto najpierw zmierzyć ciś. na przyłączu jak podaje @Blitz tylko już sam nie wiem czy ma być 1,5 czy 15 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

W MF8150 tez mam taki problem że przy skręcaniu na max rozłącza mi sprzęgło, ogólnie szarpie itp. Kupiłem manometr i mam pytanie gdzie kupić gniazdo które bedzie pasowało do punktów pomiarowych w ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj