wirer12

Świeca płomieniowa

Polecane posty

wirer12    0

witam

potrzebuje pomocy w podlaczeniu świecy płomieniowej w mtz 82

w książce jest schemat ale nic z niego nierozumnie potrzebuje opisu lub zdjec albo narysowanego w paincie schematu podłączenia świecy płomieniowej bo inaczej ciężko pali mi mtz po założeniu nowej głowicy do niego ,a ze starterem zapala łatwiej

muszę nadmienić ze mam brak wiązki w ciągniku i chce podłączyć na krotko świece płomieniowej przez lampkę i stacyjkę bez bezpiecznikow

jeśli możecie panowie to proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Kup świece na 12V z transita, rurkę z MF-a, kawałek kabla i guzik z rozrusznika z 60-ki. Od oryginalnej świecy obetnij blachę z otworami pod śruby, wspawaj ze 4 zwoje nakretki M22 zdaje się i wkręć w miejsce świecy. Podłącz paliwo do filtra paliwa i prąd pod pulpit. Łatwiejsza w założeniu, skuteczniejsza, mniej skomoplikowana. Orygonalna to niewypał. Wiecznie coś z nią nie tak było, albo zaworek chyciło, albo zatkało paliwo, kabli nawalone i nic z tego nie ma.

 

http://zapodaj.net/331c50df46af.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5a44d803fb72.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
puncik    0

Można prosić o reupload zdjęć?

A kiedy będę wiedział jak świeca będzie już nagrzana i na jakiej zasadzie będzie jej zapłon?

Edytowano przez puncik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Naciskasz przycisk od świecy i czekasz. Świeca od MF nagrzewa się w 8 sekund i zapala się płomień. Ona po rozgrzaniu sama puszcza paliwo bo ma zaworek termobimetalowy.

Więc po odliczeniu 10 sekund możesz uruchamiać rozrusznik. Możesz przy rozruchu nadal trzymać przycisk świecy.

Ja bym proponował zostawienie zbiorniczka na naftę i korzystanie z niego.

Jeśli będzie podpięta pod układ paliwowy kiedyś może zacząć puszczać paliwo do kolektora, dając parę niemiłych skutków.

A jak będzie pod zbiorniczek to co najwyżej w nim się skończy i to będzie jedyny problem że trzeba dolać, ale da nam informacje, że coś nie tak.

A grzać świece będzie można dłużej bez potrzeby kręcenia rozrusznikiem w celu pompowania paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

E tam lekka przesada z tym zaworkiem jedna sprawa a druga po co grzać dłużej? Podłączasz pod układ paliwowy, paliwko dostaje czyste a jak czyste to i nieszczelności zaworka nie ma się co obawiać. Daje ogień wtedy kiedy silnik kręci a nie jak stoi w miejscu.

Na razie mam to rok i działa.

 

http://zapodaj.net/3...68917e.jpg.html

 

http://zapodaj.net/8...fd02f4.jpg.html

 

Jak jest ciemno to spirala lekko się żarzy ale najlepiej jak sprawdzisz sobie dając ją obok ciągnika. Na próbę wystarczy założyć jakiś wężyk, zalać go ropą i grzać. ja zacznie się palić koło spirali to masz czas grzania.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
puncik    0

Dobra seweryn20, ale wg. mnie to paliwo cały czas jest później podawane na święcę podczas pracy silnika.

edit: Już zrozumiałem, sama sobie podaje paliwo na zasadzie wysokiej temperatury a następnie zamyka.

Edytowano przez puncik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. jak puścisz guzik po zapaleniu silnika płynące paliwo ostudzi bimetal w świecy i zamknie paliwo. A jeśli ktoś boi się że mimo wszystko nie zamknie to można zamontować elektrozawór. Są dostępne na allegro.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jako górnik roku  odkopię temat bo jest na etapie zabawy z tym. Zamontowałem oryginał prąd jest wszystko jest, ale pytanie takie. Słychać jak zaworek stuknie. ale czy on nie powinien ciągle tak stukać? Starą świecę kiedyś wyciągnąłem z jakiegoś silnika od pokosówki to chyba ciągle tak trykał jak dostał prąd. I jak to jest idzie tylko dawka paliwa określona jak tryknie czy ciągle powinno iść ? Można ją w ogóle sprawdzić ropą? 

 

 

PS. Koledzy ogarnąłem to chyba więc póki co chyba jednak nie potrzebuję pomocy.

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zaworek się otwiera w momencie włączenia rozrusznika i wtedy dopiero spływa ono grawitacyjnie na żarnik świecy tak długo jak będziesz kręcił rozrusznikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ja przerobiłem na dwa przyciski bo cos w stacyjce sie popierdieliło 1 właczam na 20 sek ,zaraz odpalam zaworek czekam 5 sek i dawaj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    296

Chciałem wznowić działanie świecy płomieniowej w swoim MTZ, kupiłem nową , tylko problem z podłączeniem stacyjki (stary typ), ktoś już wcześniej grzebał. Może jakaś podpowiedź jak podłączyć.  I jeszcze pytanie, czy ten wskaźnik żarowy musi być podłączony szeregowo czy równolegle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://zapodaj.net/a4aeb3922a5c6.jpg.html

3- świeca z żarnikiem i elektrozaworem

31- stacyjka

2-przekaźnik rozrusznika.

Prąd płynie przez stacyjkę na żarnik to jeden obwód. 

Drugi elektrozaworu gdy kręcisz rozrusznikiem. Ze stacyjki na kostkę przed przekaźnikiem rozrusznika a z niej na elektrozawór świecy. 

Trochę kiepska fota jak znajdziesz lepszą to kabelek za kabelkiem i podłączysz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wskaźnik żarowy łączymy szeregowo ze świecą.

Spiralkę zasilamy ze styku stacyjki, gdzie jest prąd na pierwszej pozycji (przez kontrolke żarową), a elektrozawór z przewodu zasilającego elektromagnes rozrusznika :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj