Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Malukry122

Mf 3060 problem żółw zając na gorącym!

Polecane posty

Malukry122    0

Witam!!

 

Mam MF 3060 wszystko działa pięknie, za wyjątkiem zółw, zając. Skrzynia 16x16. Jak odpale to zółw, zając działa bez problemu. Po długiej pracy tak jak np. 2 ha, gdy biorę wajhe od biegów w lewo to nic się nie dzieje nawet lampka nieprzeskoczy. Jedyny sposów to złączyć na chwilę drucikem te dwa kabeli przy czujnikuod skrzyni. Próbowałem obejść czujnik od zmiany i na włącznik od trąbienia (c330), to samo. Po złączeniu samych kabelków bez włącznika zmienia się tylko lampka. Co to może być? Proszę o odp!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herta1973    0

Czasem na telegazecie ogłasza się fahman od mf seria 3000 z okolic Płocka(elektryka,elektronika)naprawiał u znajomego.Kiedys handlowałem ciągnikami, skrzynia biegów u mf 3000 to katastrofa.Usterki w elektryce moga być przyczyną uszkodzen mechanicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam! Ja gdy kupiłem mojego 6170 to już miał własnie przerobiony przełącznik na własnie taki jak od trzydziestki, idziała bez problemu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Malukry122    0

Witam! Ja gdy kupiłem mojego 6170 to już miał własnie przerobiony przełącznik na własnie taki jak od trzydziestki, idziała bez problemu!

Juz próbowałem ale tylko kontrolka zółw zając się zmienia. Nie jestem pewny ale podejrzewam aby zmienic zółw zając trzeba wajchą w lewo i mogą tam być jakieś cięgiełka które dodatkowo coś zmieniaja i nie ma innej opcji. ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Z tego co się orientuje to od wajchy do skrzyni wchodzi taki drążek za pomocą którego elektrozawór zmnienia z żółwia na zająca i odwrotnie


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrolka się przełącza a biegi się nie redukują?? też tak miałem w 3060 trzeba wykręcić eletrozawór bo się zaciął i dlatego nie przebija.

 

a jak się kontrolka tez nie przełącza to też problem z elektrozaworem. trzeba go wypłukać.

 

a jak się kontrolka tez nie przełącza to też problem z elektrozaworem. trzeba go wypłukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukikokocik    0

witam koledzy

Ja mam podobny problem. mam 3070 i jak sie rozgrzeje to znikaja kontrolki żółw zajac i nie idzie przełaczyc biegów al ejak wyłacze silnik i ponownie go uruchomie to jest znowu ok co to może byc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    290

A jak podłącza się elektromagnes do masy, bo to bardzo ciekawe zagadnienie?

A tak w ogóle to jest on elementem wykonawczym w tym układzie i nie podaje sygnału zwrotnego. To że giną kontrolki raczej związane jest albo z chwilowym zanikiem zasilania autotronica albo z czujnikiem ciśnienia 17bar, sterowania skrzynią biegów. No chyba że ginie ciśnienie i zapala się kontrolka smarowania skrzyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez marek3080
      Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.
      Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.
      MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91
      MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.
      Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.
      Pozdrawiam
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez daras77
      Witam wszystkich i z góry przepraszam jeżeli jest już taki temat ale wróciłem teraz z pola i przyznam że jestem trochę przestraszony.Opiszę krótko co jest grane otóż;pojeżdziłem trochę moim ferdkiem z gruberem i jak się rozgrzał zauwarzyłem że przy podniesionym podnośniku zapala mi się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po chwili gaśnie i załącza się przedni napęd.Jak wracałem do domu niby wszystko było ok.ale jak wjechałem na podworko sprzęgło i ciągnik jakby przychamował,potem cofam i znowu lampka od ciśnienia i załączył się przód.Co mogło się s.....? Jest już ciemno więc nic nie sprawdzałem,ale raczej spał spokojnie nie będę.Czekam na jakieś sugestie i z gory wielkie dzięki
×