Skocz do zawartości
RobciO1

Problem z półbiegami Case 4230

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RobciO1    1
Napisano (edytowany)

Witam ..mam następujący problem , zamierzam kupić ciągnik case 4230 '94r mam już takowy upatrzony jednak występuje w nim problem , nie działają półbiegi, gdy włączam/wyłączam guzik od półbiegów to kontrolka zmienia się żółw zając bądź czasami całkiem gaśnie ;/ Ciągnik nie ma reakcji półbiegi, praktycznie nie działają ..co może być przyczyną? ... pomoże ktoś?

Edytowano przez RobciO1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobciO1    1

Kolego a mógłbyś wyjaśnić jak to zrobić bo kompletnie nie wiem jeszcze nic z mechaniki w tym ciągniku :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ysy    32

no morze przełącznik nie działać ,kabel rozłączony , bezpiecznik spalony ,elektor zawór spalony lub najgorszym wypadku specjalnie rozłączone bo mechanizm rozwalony w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobciO1    1

podłączałem na ostro i elektro zawór (obok wału napędowego) tykał jakby załączał jednak nie widać tego w jeździe jakby nie reagowało nic po włączeniu i wyłączeniu elektro zaworu...

nie wiem czy to ma coś do rzeczy ale mam dolny stal oleju hydraulicznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Chyba, że to bardziej mechaniczna sprawa bo tam do półbiegów w skrzyni masz jakieś tarczki i możliwe że się zużyły. O ile dobrze kojarzę można sprawdzić ich stan bez rozpoławiania ciągnika ale już nie pamiętam jak dokładnie to wyglądało więc nich się w tej sprawie wypowie ktoś kto bardziej na bieżąco jest. Koszt nowych nie powinien być wielki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobciO1    1

Witam. Mam jeszcze pytanie do posiadaczy Case serii 42--. Mam problem z podnośnikiem. Wajchą od podnoszenia maszyn (pierwsza od prawej przy lewarkach biegów). Gdy zaczynam dźwigać tą wajchą podnośnik nie reaguje, dopiero zaczyna dźwigać gdy wajcha już jest w połowie skali. W tenże sposób nie mogę dźwignąć wysoko maszyny tylko do polowy gdyż podnośnik reaguje za późno na przesuniecie wajchy. Czy ktoś miał ten problem ? Może to kwestia regulacji? Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danus166    0

Witam. Jestem posiadaczem case 4220. Mam  problem z półbiegami. Gdy podczas jazdy jest załączony tzw. "wilk" następuje szarpnięcie. Ciągnik przyspiesza na najwyższym biegu z 33 na 39 km/h. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Można troszke obszerniej opisac problem,bo to że po przełaczeniu z półbiegu jest szarpnięcie i przyśpieszenie to raczej normalne.Chyba ,że bez przełączania zwalnia i przyspiesza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danus166    0

Bez przełańczania przyspiesza.  Czasem pół dnia jest na wilku i nic, potem nagle podczas jazdy dostaje ,,kopa" , na żółwiu nic takiego nie występuje. Może elektrozawór się przycina? Mam tak od zimy. podczas mrozów nastąpił taki problem. Myślałem że może olej zimny. Ciągnik nie zwalnia, tylko przyspiesza.

 

Edytowano przez danus166

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia ,na żółwiu 0 bar ,na zającu 18-20 bar .Jeżeli są takie wartości to przyczyna jest po stronie elektroniki, na zasilaniu elektrozaworu w skrzyni,lub zwiera czujnik przy sprzęgle (nacisnięcie  sprzęgła powoduje przełaczenie na żółwia).Sprawdź też czy jest zamontowany czujnik pod dźwigniami biegów wewnątrz panelu po prawej stronie-moze on fiksuje.Czujnik i magnesik pokrywają się tylko na biegu 4 -H. Czujnik ten miały ciagniki z ograniczoną prędkościaą max, tylko z prędkością "żółw " na biegu 4H.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym dołączyć do problemu. Mam case 4230 i u mnie przyspieszenie wcale nie działa, już tarcze, uszczelniacze, pompe, filtry olej wymieniłem i dalej nic, ciśnienie w układzie jest po włączeniu ale ciągnik zamiast przyspieszyć to zwalnia tak jaj by się slizgał. Tak samo kierownica ciężko chodzi i działa na tym samym układzie z tego co zauważyłem, orbitrol też zmieniłem. Podejrzewam że winny jest zawór i nie jest to ani jeden obok filtra ani na podnośnik. A jeśli zamknie się układ dźwignią z wywrotu przyczepy to kierownicą kręci się palcem. Wie ktoś gdzie tkwi problem?

Bez przełańczania przyspiesza. Czasem pół dnia jest na wilku i nic, potem nagle podczas jazdy dostaje ,,kopa" , na żółwiu nic takiego nie występuje. Może elektrozawór się przycina? Mam tak od zimy. podczas mrozów nastąpił taki problem. Myślałem że może olej zimny. Ciągnik nie zwalnia, tylko przyspiesza.



Jak mi działał przyspieszacz to przełącznik był winny, po wymianie dzialal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Jakie jest konkretnie cisnienie na załączonym zającu (mierzone w  pokrywie od spodu skrzyni)?

Czy właczenie półbiegu,lub nie, ma wpływ na opory kierowania.Czy WOM pod obciążeniem działa prawidłowo?

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wyłączonym zającu nie ma wcale a na włączonym ok 18 barów. Nie czuć różnicy na włączonym zającu na kierownicy. Wałek działa idealnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Jeszcze takie pytanie ,czy ciagnik jest wyposażony w dwie pary wyjść hydraulicznych,a jeżeli tak to czy ma znaczenie którą sekcją się operuje w czasie kręcenia kierownicą ,i jest lżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    0

Mam problem z moim case wczasie jazdy zachowuje się tak jak by wyskoczył bieg i po wciśnięciu sprzęgła spowrotem jedzie co to może być proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Rozszczelnił się kosz półbiegów , do wymiany pierścienie uszczelniajace  jego obudowy z wałkiem . Przełącz na " żólwia" a będzie jechał normalnie. Wcisnięcie sprzęgła powoduje odcięcie dopływu oleju sprzęgła półbiegów i tym samym okresowy wzrost ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    0

Właśnie jest na zolwiu od jakiegoś czasu nie można było przełączyć na zająca. czy dużo pracy będzie przy tym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtko    0

witam mam case 4230 też mam problem z polbiegami jak się przełącza to pójdzie trochę i tak jakby się slizgal proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    13

Ogólnie jest tak ,że jeżeli jest poslizg na żółwiu to zupełnie sa zjechane tarczki , a jeżeli nie można przełączyć na zajaca lub sam zwalnia do prędkości jazdy na żółwiu to spadek  ciśnienia lub jego  brak (ewentualnie ustarka sterowania elektrozaworu).

Więcej jest opisane tu :

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32867-problem-z-nap%C4%99dem-case-4230/page-8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Smoka    0

Dzięki :)
A gdzie się znajduję elektrozawur od polbiegów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtko    0

a jak się wymienia te tarczki od polbiegow dużo jest roboty ? a tarczki od wom są inne tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×