borys1972

Fahr M900-Uszczelnienie wariatora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
borys1972    0

witam wszystkich

czy może ktoś podrzucić jak uszczelnić wariator fahr m900 i gdzie można kupić części lub gdzie można kupić zamiennik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Można:) Po kolei napiszę co i jak może się i innym przyda:

1. Wymontować siłownik z wariatora

- odkręcić przewód olejowy i blachę od czujnika

- odkręcić śrubkę "imbusową" zabezpieczającą przed obrotem siłownika - na bocznej powierzchni walcowaj jest taka mała śrubeczka

- obracając za pomocą specjanego klucza ( można dorobić taki aby obracać za pomocą tych 2 otworów na czole siłownika) i wyjąć zabezpieczenie z drutu i wysunąć siłownik

( jeśli przeszkadza końcówka obrotowa siłownika można ją zdemontować wcześniej, jeśli mamy odpowiedni kluc z wycięciem to robimy to w następnych krokach)

2. Demontaż siłownika na czynniki pierwsze

- wymontować końcówkę tą co podawany jest olej do siłownika, wyjąć pierścień segera i wysunąć - ja dorobiłem sobie taki specjany ściągacz ale widziałem że za pomocą odpowiedniego wkrętaka lub lałej łyżki tez się da:))

- rozłożyć najlepiej na stole po kolei siłownik na części tak aby wiedzieć co i w jakiej kolejności idzie.

3 Wymiana:

- częśc zewnętrzna tj. tuleja do wymiany pierścienie usczelniające i oringi - tu sprawa prosta - dobry sklep z hydrauliką siłową i wszystko dostaniecie.

- część wewnętrzna - tu z reguły cieknie i rozrzuca olej po osłonach:) - do wymiany dwa łożyska (jeśli zużyte) i 2 uszczelniacze - szczerze to jeden bo drugi jest zgarniający i trzeba dorabiać ale można sobie odpuścić. Uszczeolniacz bardzo małej średnicy ale musi być to uszczelniacz siłowy ewentualnie oring typu X - to nie zwykły oring. Bez problemu i za grosze do kupienia w Passerotti Eriks Grup na terenie kraju - tonie reklama ale dużo się go oszukałem i tam mieli.

Problem najczęściej stanowi nie tylko ten uszczelniacz ale sama końcówka i wyrobiona ta część jej wyglądająca jak dysza - można spróbować przeszlifować bardzo drobnym papierkiem jeśli są małe ryski jeśli nie to wymiana na nową ale od Fahra to zapomnijcie ( NIE MA:) na szczeście od claasa pasuje (KOŃCÓWKA HYDRAULICZNA CLAAS NR.639203-P) - koszt ok 160zł.

4. Montaż

- odwrotnie krok pierwszy

 

Dodatkowo, jeśli twój wariator działą bez problemów po za wyciekami z pod tej końcówki co wyżej opisałem można to naprawić bez wyjmowania siłownika, tj. Wystarczy wyjąć pierśnień segera i wyciągnąć końcówkę.

 

Jeśli coś niejasne to proszę pisac na forum lub priv. Jeśli bedziecie mieli problem z uszczelniaczami to służe pomocą ale poszukajcie w okolicy.

Często problem z wariatorem jest brak smarowania tej kalamitki wewnątrz wariatora, ja smarują ją zawsze lepszym smarem, np wysokotemperaturówym jak do łożysk sieczkarni.

Pozdrawiam

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
borys1972    0

dzięki kolego za wskazówki w najbliższym czasie mam zamiar przeprowadzić tę operacje

 

jednak kolego okazało się że siłownik jest bardzo zorany i trzeba będzie go odbudować podjeła się tego firma z lublina jak będę miał zrobiony to podzielę się

na forum wiadomościami

 

koledzy mam jeszcze pytanko odnośnie deski rozdzielczej fara m 900 na dole jest czerwona lampka a nad nią napis VDO może ktoś wie za co ona odpowiada

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

A może masz jakąś naklejkę przy niej? Albo zrób zdjęcie tablicy i wskaż o którą Ci chodzi, bo tak na czuja to ciężko powiedzieć, strzelałbym w kontrolkę od czujników zapchania na wytrząsaczach, zapchanego filtra powietrza, zapchanego podajnika kłosowego.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

VDO to nazwa producenta zegarów różnego typu np.licznika motogodzin,tego dużego zegara i wielu innych np w starych mercedesach.Co do tej kontrolki to chodzi Ci o tą na dole tego dużego zegara miedzy kontrolką od ciśnienia oleju i ładowania.ja u siebie też nie za bardzo wiem do czego ona jest,Miałem sam zadać to pytanie.Może ktoś wie?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Firma z Lublina na ulicy Janowskiej?

Jeśli tak to zabierz do domu i sam napraw. Nie to że mam coś do nich ale mi też mieli zrobić za małą kasę a jak przyszło co do czego to jak za mokre zboże.

Jeśli po rozebraniu siłownika powierzchnie tuleji nie są jakieś strasznie zjechane to nie ma problemu z naprawą. Dyszę co podaje olej dokupisz od Claasa a reszta to części wymienne które kupisz w Lublinie.

Co do kontrolki to napis VDO wg mnie jest w zegarze, tak? Może chodzi Ci o jaką kontrolke ze wskaznika? Zrób zdjęcie, zaznacz która to i daj na forum to zbaczymy

 

VDO to nazwa producenta zegarów różnego typu np.licznika motogodzin,tego dużego zegara i wielu innych np w starych mercedesach.Co do tej kontrolki to chodzi Ci o tą na dole tego dużego zegara miedzy kontrolką od ciśnienia oleju i ładowania.ja u siebie też nie za bardzo wiem do czego ona jest,Miałem sam zadać to pytanie.Może ktoś wie?.

Te u góry? To masz tak: światła długie, ciśnienie oleju, ładowanie

- dwa wskaźniki: paliwo i wariator

- na dole kontrolki od kierunków przynajmniej tak mi się wydaje bo nie pamiętam, mi przy kierownicy wiem że migają te czerwone ale czy te we wskaźniku też to muszę sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Witam @akmały ma rację pomyliłem się. te na dole są od kierunków chodzi mi o ten miedzy tymi od kierunków i powinny migać razem z tymi pod kierownicą przynajmniej ja tak u siebie podłączyłem.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie wiem po co ta kontrolka ale to coś z kierunkami musi mieć powiązanie lub miało mieć. Swoją drogą to chyba będę mniej bywal na forum bo jak dla mnie to chore są te zmiany. Ale może jest lepiej tylko ja zacofany. Mi się nie podoba i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie mogę znaleźć czujnik obrotów wariatora? Mój problem polega na tym, że po włączeniu stacyjki licznik pokazuje max a chyba tak nie powinno być. Jak szukałem tego czujnika to niestety nie udało mi się to,a ponadto wygląda na to że go w ogóle niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Witam, kolego @jareczekd20lbn, czujnik o który pytasz powinien znajdować się przy siłowniku wariatora na takiej blaszce przykręconej z lewej strony wariatora.ten czujnik podobny jest do czujnika poziomu paliwa w samochodzie np.i podobnie działa.Marcin91 ma rację na tym dużym zegarze jest skala od 1 do 10 ale to nie są obroty wariatora tylko podana jest skala w jakim stopniu złożone lub rozłożone są koła wariatora, można przy jego pomocy określić z jaką prędkością się jedzie.Ja tak te wskazania interpretuję.A tak poza tematem,fahry nie mają żadnego zegara od obrotów młocarni czy silnika przynajmniej te starsze modele i mi brakuje takich wskazań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Co do działania czujnika to już wiesz a jak go odnajdziesz w maszynie to wymontuj, wyczyść, odtłuść i zakładaj powinien działać bo tam nie ma co się popsuć. No chyba że skorodował już na maksa to szukaj od poziomu paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

koledzy może ktoś wie gdzie można kupić siłownik do wariatora

Tam miał kiedyś dla mnie niby sprowadził ale jak dowiedziałem się o cenę to sobie sam naprawiłem :) U mnie tylko da dysza z claasa siadła więc 200zł a 2000 to różnica jak dla mnie duża.

Rudnik 51a (koło Kraśnika)

23-212 Wilkołaz

Namiary na tego gościa co to miał. Nówka z niemiec. Ma też inne części ale większość drogie.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zamieszanie, właśnie o ten czujnik mi chodziło tylko nie bardzo wiedziałem jak go zinterpretować (nazwać). A problem z nim polega na tym, że go w ogóle nie ma w moim m900. Ale skoro tak to nie jest on tak bardzo potrzeby i kiedyś przy okazji się tym zajmę. Jakby ktoś mi jeszcze mógł podesłać fotkę tego czujnika na pw będę wdzięczny. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amisz8    0

Pytanie do kolegi Akmały

jak wyłuskałeś te łożyska z wewnetrznej tulei bo z tym mam problem i jeszcze jedno, jak zdjąłem pierścień segera z zakończenia tłoka to wypadła podkładka sprężynka i śrut a reszta ni czorta nie chce wylaźć, masz jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jeśli chodzi Ci o łożyska końcówki hydraulicznej ( tej która doprowadza olej do wariatora ) to po wyjęciu segera podważasz i wychodzi. Można dorobić sobie również ściągacz. Co do tej podkładki to jak się nie mylę to po wyjęciu tego segera nic więcej jak to co masz. Uszczelniacze znajdziesz jak wysuniesz tą tuleję zew. ( ma na myśli sam siłownik ). Częściej natomiast wycieki są na tej końcówce hydraulicznej. Jak wysuniesz nią to masz tam 2 łożyska i podkładka między nimi, zabezpieczenie, i taką tulejkę w której osadzone są dwa uszczelniacze, jeden zgarniający ( tylko na dorobienie ale można to odpuścić i założyć stary ) i taki mały uszczelniacz siłowy ( wygląda jak oring ale to nie jest zwykły okrągły oring - w przekroju ma kształt X - jeśli będziesz miał problem z jego zakupem to napisz na priv) i jeszcze są tam jakieś oringi. Jeśli coś nakręciłem to z góry przepraszam ale rozbierałem to parę lat temu i nie pamiętam już dokładnie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amisz8    0

witam

poradziłem sobie z łożyskami , dorobiłem mini ściągacz z tzw. bambułą, co do uszczelniaczy odwiedziłem za poradą kolegi oddział firmy Passeretti w Lublinie i sprawa załatwiona, dzięki za wszelaką pomoc i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol69    0

witam

nabyłem kombajn Fahr M900 mam pare pytań

gdzie znajduje się przerywacz kiernków

jak ustawić maszyne do zboża,rawki jaka średnica wiatr (owies,pszenrzyto,pszenica)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    8

Pamiętam że przerywacz był pod zegarami.Trzeba odkręcić tablicę z prawej i unieść tam szukaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Przerywacz jak kolega wyżej napisał jest pod deską a co do ustawień to poczytaj ten dział na forum. Jak poszukasz to zrozumiesz że Twoje zapytanie nie miało miejsca:) Nie obraź się ale jest dużo tematów o ustawieniach. Nawet szczegóły i problem, przetłumaczona tabelka i wiele innych - wystarczy użyć wyszukiwarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol69    0

Witam.

Do czego służy ta wajcha w kombajnie fahr M900 pokazana na obrazku? W jakim położeniu powinna się znajdować?

 

http://zapodaj.net/4ed3dbd960a6d.jpg.html

http://zapodaj.net/23e5292214368.jpg.html

 

 

Jeszcze jedno pytanie.

Przy koszeniu jęczmienia zimowego jest konieczne zakładanie blachy na klepisku, aby było czyste ziarko bez wąsów? U mnie przy kombajnie tego nie ma i zastanawiam się czy da się kosić bez tej blachy aby ziarko było czyste? Czy mógłbym w razie konieczności zrobić tą blachę samemu?

http://zapodaj.net/4d611b1a99d78.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ad1. Jest to dźwignia zaworu od akumulatora hydraulicznego. Jeśli jest włączony to hydraulika działa miękko a jeśli wyłączony jest sztywna. Obrazowo co do hedera - przy włączonym opada tak jakby miał sprężynę z amortyzatorem a jak wyłączysz to zatrzymuje się nagle w jednym położeniu, na miękkiej hydraulice jak zaczepisz o miedzę to podniesie heder a na sztywnej będzie pchało. Poziomo wyłączony - pionowo w dół włączony.

Ad2. Ta blacha służy do łamania ości z ziarna. Ja zakładam nawet w zwykłym jęczmieniu choć nie uważam że mój kombajn czysto młóci to trochę jest lepiej niż bez tych osłon. Dorobisz je bez problemu - najłatwiej poszukaj kawałek rury o ściance ok 2mm i odpowiedniej średnicy tak aby wycinek pasował pod klepisko. W oryginalnej jest tylko wycięcie i zabezpieczenie - taki skobel:) Jak będziesz chciał to napisz na priv a podam Ci dokładne wymiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
    • Przez kuba93711
      Witam. Zakupiłem kombajn Deutz Fahr 35.70 i doprowadzam go do ładu. Czy ktoś się orientuję jak rozwiązany jest czujnik obrotów silnika? Obroty młocarni już ogarnąłem i pokazuje na głównym zegarze. Jest żółty przycisk z narysowanym zegarem i jak go wcisnę to wskazówka opada, a jak drugi raz wcisnę to spowrotem pokazuje obroty młocarni. Mam ciągnik MF 3635 i tam podobno obroty silnika czyta alternator, a tu nie wiem, jest niby sporo kabli idących do alternatora ale czy tu szukać przyczyny? Liczę na waszą pomoc Panowie. 
    • Przez Pablo8484
      Witam
      Mam problem z odpalenniem silnika dehtz 1012. Motor kreci, paliwo idzie z filtra na pompe. Nie odpala. Sprawdzilem cekwe gaszeniowa, dziala poprawnie. Listwa tez przesuwa sie lekko. Odkrecilem rurki na wyjsciu z pompek i tam nie ma paliwa, na żadnej. Czy mogło sie cos przyciac? Raz na jakis czas uda sie odpalić i wtedy wszystko chodzi bez zarzutu. 
    • Przez PIorr
      Witam. przychodzę do was z problemem, wymieniałem sprzęgło, pompe hydrauliczną, pompę od powershiffta, uszczelniacze we wzmacniaczusprzęgła. I sytuacja wygląda tak że podczas ruszania do przodu musze wcisnąć sprzegło przełączyc rewers na przód i poczekać z 1-2 sek aż przezuci kierunek jazdy, aby pojechać do tyłu muszę wykleszczyć bieg wcisnąć sprzęgło przełączyc kierunek jazdy puścic sprzegło poczekać 1-2sek aż przeżuci i dopiero wrzucić bieg, druga sprawa to po wymianie sprzęgła pół biegi działały dobrze zostały wymienione pompy i zastałem brak jakiegokolwiek pół biegu. podesłał by mi ktoś gdzie pomierzyć ciśnienia oleju na poł biegach? 
    • Przez Szumacher
      Witam 
      Niedawno zakupiłem kombajn Deutz Fahr 1322H i nie wiem do czego służy załączona na zdjęciu konsola. Może ktoś z was ma coś takiego i podpowie do czego to służy?
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj