borys1972

Fahr M900-Uszczelnienie wariatora

Polecane posty

Marcin91    286

Witam.

 

Zdemontowałem dzisiaj siłownik i postarałem się go rozebrać co nieco. Teraz gdybyście mogli mi pomóc byłoby super. Otóż olej zaczął mi lecieć tak jak już było wspomniane w tym temacie z zewnętrznej strony czyli mniej więcej od strony zasilania. Czy łożyska zaznaczone na tym zdjęciu są to jakieś specjalne łożyska uszczelniające? z zewnętrznych stron mają osłonkę, w środku jest podkładka między nimi, ale osłonek nie mają. Idzie je jakoś w miarę dostać czy należą do bardziej nietypowych części?

 

post-2658-0-38969000-1403554370_thumb.jpg

 

 

Wyciągnięty mam uszczelniacz znajdujący się w środku, zgarniającego z tłoczyska nie zdejmowałem, bo nie widziałem sensu skoro nic się z nim nie działo, zresztą jest na wierzchu, więc jakby co można dokupić.

 

post-2658-0-76483500-1403554373_thumb.jpg

 

 

Wyciągniętą mam również tą część, tu jest oring, część ta wyjęta jest z elementu po lewej stronie (środka tłoczyska).

 

post-2658-0-02193300-1403554382_thumb.jpg

 

 

No i na koniec zostało miejsce gdzie wchodzi dysza, szukałem tu uszczelnienia, ale nic nie było, jest tylko jakaś jakby mosiężna tulejka i w tą tulejkę wchodzi dysza, która podaje olej na siłownik. Czy tutaj się coś wymienia? Jeżeli tak co to?

 

post-2658-0-62166300-1403554377_thumb.jpg


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Uszczelniacze siłowy i zgarniający z tłoczyska wymień na nowe ale nie najtańsze:)

W zaznaczonym na żółto kwadracie masz tulejkę mosiężną którą należy wymontować z tego otworu - jest ona wciśnięta, ma na swojej zew. średnicy oring i tylko to ją trzyma a uszczelniacze dyszy są w niej.

Łożyska są zwykłe i jak się nie mylę to skrajne ma być Rz - osłona blaszana ale ja bym założył RS czyli osłona z tworzywa to będzie szczelniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Czyli rozumiem, że w środku tej mosiężnej tulei są uszczelniacze i na zewnątrz tulei też są? A czy widoczną na zdjęciu zdjęciu 2 część siłownika to tą czapę zdejmuje się za pomocą tego pręta zabezpieczającego i tyle? Coś tam w środku jest skomplikowanego jeszcze czy nie?

 

-- połączono posty --

 

No i następna sprawa. Rozebrałem trochę i się okazało, że taki element od sprzęgła mam uszkodzony. Wykonane jest to z podobnego materiału jak klocki hamulcowe i połowę tego jest wyłamane. Czy da się to dokupić albo z czegoś dorobić?

 

post-2658-0-42320600-1403636140_thumb.jpg

 

post-2658-0-95886000-1403636153_thumb.jpg


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

W środku tej tulejki mosiężnej jest 2 uszczelniacze od dyszy ( zgarniający i siłowy ). Na zewnątrz ta tulejka ma chyba 2 oringi.

Część na zdjęciu nr 2 ma do wymiany tylko oring a jest to zawór bezpieczeństwa jak się nie mylę i ma tam w środku tylko kulkę, sprężynkę i podkładkę z otworkiem ale tego nie ma co ruszać tylko oring do wymiany.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Ten element to łożysko węglikowe (czy jakoś podobnie to nazywają). Miałem też to rozwalone w Faherku M66 i dobrałem to z jakiegoś Claasa ale już nie pamiętam dobrze z jakiego to było modelu. Bez problemu dostaniesz to w serwisie Claasa a koszt mnie wyniósł tego to 260zł. Na allegro też widziałem takie coś więc musisz poszukać ale do tanich rzeczy to nie należy.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

@Renault85-15TX, faktycznie to ta część - łożysko węglik. Co nieco jest tego na allegro, jutro z rana sobie to zmierzę i postaram się dobrać wymiarami taką część do swojego co by było już bliżej jak dalej końca tego remontu. Dzięki serdeczne.

 

@akmaly, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć jak tą tulejkę wyjąć stamtąd żeby jej nie zniszczyć? Bo uszczelniacze i oring już kupiłem jeżeli chodzi o większe części, została tylko ta drobnica przy dyszy. No i jak się okazuje węglik do wymiany, który jutro zmierzę i będę szukać po sklepach o takich wymiarach + potrzebne są mi sprężyny wariatora od skrzyni, gdyż są w nieciekawym stanie :/ Ale co do sprężyn to pewnie potrzebna będzie rozbiórka wariatora i dobranie czegoś podobnego.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Zobacz czy po przeciwnej stronie można czymś wypchnąć, jeśli nie to dorób sobie jakiś haczyk i za otwór wyciągniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Po przeciwnej nie da się, bo tam jest część od zaworka, ale postaram się delikatnie go wyciągnąć jakimś haczykiem.

 

A co do założenia pasa jezdnego to muszę zdjąć to górne koło, ale czy wystarczy odkręcić tą dużą śrubę co na niej spiera się siłownik regulacji prędkości jazdy czy jeszcze te mniejsze też? Bo do dużej i tak muszę klucz pożyczyć albo dorobić, więc dzisiaj tego raczej nie ruszę.

 

post-2658-0-32820200-1403711094_thumb.jpg


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Czy aby na pewno musisz zdjąć koło aby złożyć pas? Nie wystarczy go rozsunąć na maxa? musiałbym popatrzeć u siebie ale wydaje mi się że tej nakrętki nie ma sensu ruszać bo zdejmiesz cały wariator a nie tylko zewnętrzną część koła. Ta połówka musi być jakoś zabezpieczona przed wysunięciem - w M980 czyli na nowszym wariatorze ma sworzeń obok smarowniczki ( w okienku pomiędzy kołem wielopasowym a połówką wariatora).

Wydaje mi się że należy odkręcić te mniejsze śruby i zdjąć koło wielopasowe i tam jest sworzeń zabezpieczający połówkę koła. Tylko wcześniej zaznacz sobie położenie kół

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Jutro prawdopodobnie będę demontował koło ze sprężynami w celu ich wymiany i przy okazji skoro oba koła będą rozsunięte postaram się tam wrzucić jakoś pas do środka. W tej chwili sprężyny ścisnęły koło i nawet rozsunięcie zaznaczonego koła nie daje nic, a tamtego koła dolnego nie mogę rozsunąć, bo sprężyny robią swoje.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol69    0
Napisano (edytowany)

Do akmały
Witam
Mam problem z siłownikiem wariatora w kombajnie fahr M900 chcę się z tobą skontaktować.
 

Edytowano przez karol69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Raczej nie, ktoś musiał zdemontować.Wg. katalogu nie występuje jako specjalne wyposażenie, czyli powinien być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Można bez tego żyć :-). I tak jedziesz na tyle na ile maszyna pozwala, to w jakim położeniu masz wariator nie wiele daje. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nie idzie, zauważ że masz stałe części koła na przemian, tj. na wentylatorze stała jest część zew., a na napędzie wew.. Zobacz jak zachowuje się pas na max i min. obrotów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Musisz rozebrać dolny wariator ze sprzęgłem. W dwóch sprężynach masz gwint pod śrubę M20 służące do ściskania sprężyn i rozsunięcia koła. Na górnym wariatorze odkrcasz przewód olejowy i rozsuwasz go na maksimum. Prawdopodobieństwo że uda Ci się ściągnąć pas jest nieduże 🙂 . Ja rozbierałem sprzęgło, odkręcałem piastę z połówką koła, będzie trzymał kołek ale to żaden problem, wystarczy napiąć sprężyny wcześniej wspomnianymi śrubami i blokujący starym pasem w dolnym jego położeniu, popuszczać śruby, wtedy wysuwa się z kołka. Wcześniej należy odkręcić tarczę hamulcową i klocki. Ogólnie to ta tarcza strasznie przeszkadza ale idzie to ogarnąć. Jeśli ma ktoś lepszy sposób to chętnie się dowiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zajac1    54

A gdyby tak rozebrac górny wariator? Siłownik mam aktualnie zdemontowany wiec pasowało by. Ogólnie to niemiec chyba do wymiany tego pasa demontował wlasnie górne koło bo w moim kombajnie nakretka była juz kiedys odkrecana za pomoca przecinaka....

Edytowano przez zajac1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Dasz radę tylko i tak musisz rozsunąć koło na wariatorze tymi śrubami bo inaczej nie założysz pasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Rozwiercić i wcisnąć tuleje, choć te wyrobienia najprawdopodobniej spowodował dużo gorszy i ważniejszy luz pomiędzy połówkami koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
    • Przez kuba93711
      Witam. Zakupiłem kombajn Deutz Fahr 35.70 i doprowadzam go do ładu. Czy ktoś się orientuję jak rozwiązany jest czujnik obrotów silnika? Obroty młocarni już ogarnąłem i pokazuje na głównym zegarze. Jest żółty przycisk z narysowanym zegarem i jak go wcisnę to wskazówka opada, a jak drugi raz wcisnę to spowrotem pokazuje obroty młocarni. Mam ciągnik MF 3635 i tam podobno obroty silnika czyta alternator, a tu nie wiem, jest niby sporo kabli idących do alternatora ale czy tu szukać przyczyny? Liczę na waszą pomoc Panowie. 
    • Przez Pablo8484
      Witam
      Mam problem z odpalenniem silnika dehtz 1012. Motor kreci, paliwo idzie z filtra na pompe. Nie odpala. Sprawdzilem cekwe gaszeniowa, dziala poprawnie. Listwa tez przesuwa sie lekko. Odkrecilem rurki na wyjsciu z pompek i tam nie ma paliwa, na żadnej. Czy mogło sie cos przyciac? Raz na jakis czas uda sie odpalić i wtedy wszystko chodzi bez zarzutu. 
    • Przez PIorr
      Witam. przychodzę do was z problemem, wymieniałem sprzęgło, pompe hydrauliczną, pompę od powershiffta, uszczelniacze we wzmacniaczusprzęgła. I sytuacja wygląda tak że podczas ruszania do przodu musze wcisnąć sprzegło przełączyc rewers na przód i poczekać z 1-2 sek aż przezuci kierunek jazdy, aby pojechać do tyłu muszę wykleszczyć bieg wcisnąć sprzęgło przełączyc kierunek jazdy puścic sprzegło poczekać 1-2sek aż przeżuci i dopiero wrzucić bieg, druga sprawa to po wymianie sprzęgła pół biegi działały dobrze zostały wymienione pompy i zastałem brak jakiegokolwiek pół biegu. podesłał by mi ktoś gdzie pomierzyć ciśnienia oleju na poł biegach? 
    • Przez Szumacher
      Witam 
      Niedawno zakupiłem kombajn Deutz Fahr 1322H i nie wiem do czego służy załączona na zdjęciu konsola. Może ktoś z was ma coś takiego i podpowie do czego to służy?
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj