Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Darek8x9

Prośba o pomoc/Pytania dot. WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Darek8x9    0

Witam,

Chciałbym się przywitać z forumowiczami w swoim piwerwszym poście. Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej i mam za zadanie zaprojektowanie pompy do odwadniania stawów rybnych napędzanej poprzez wał odbioru mocy. Aby zaprojektować geometrię wirtnika potrzebuję prędkości obrotowej i mocy przenoszonej przy tej prędkości na WOM. O ilę prędkości obrotowe są znormalizowane o tyle ciężko było mi znaleść jakiekolwiek dane dotyczące mocy na wale jakiejkolwiej konstrukcji. Wcześniej prosiłem polskich producentów ciągników o udosępnienie jakichś przykładowych danych które mogły by stanowić punkt zaczepienia w moim projekcie, niestety żaden z nich nie zainteresował się sprawą. Zwracam się więc z prośbą do Was o podanie kilku przykładowych danych. Jeżeli to możliwe, dla jakichś popularnych w Polsce modeli ciągników rolniczych.

Edytowano przez Darek8x9

FINN    994

to jest mały problem, bo nie zawsze producenci chcą udostępniać swoje dane... ale możesz jeszcze poszukać pod innym kontem... nie któe normy pomiaru mocy ciągnika są dokonywane porzez WOM, a inne na gołym silniku lub z osprzętem... może pod tym kontem poszukaj..

melon10641    162

zapraszam na stronę niemieckiego stowarzyszenia rolniczego DLG

http://www.dlg.org/traktoren.html tutaj masz wszystkie marki a moc ich mierzona jest właśnie na WOMie (zapfwellenleistung)

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/ursus-4514.pdf tutaj w miarę popularny ursus 5314 lub zetor http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/zetor-7340.pdf

Pozdrawiam student Politechniki Warszawskiej :D

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziwnie się do tego zabierasz. Projektujesz pompę więc określasz też dla niej zapotrzebowanie na moc, potem dobierasz ciągnik o mocy większej od zapotrzebowania i będzie ok.

Ksawery    26