arek888

Jaki model 30XX najlepszy do gospodarstwa 30 ha?

Polecane posty

rafal88    13

Kupilem u Maslaka ciagnik dwa badz trzy lata temu i juz wtedy nie bylo zadnej gwarancji, no i ciagniki ma w roznym stanie, jak wszyscy handlarze ;) nieraz za totalnego zloma chca kupe kasy :D ale to przeciez juz rolnik wybiera maszyne dla siebie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Oglądałem u niego ciągniki i nie podobało mi się że ładnie pomalowane a od spodu całe płaty rdzy, fuszerka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Kiedyś pojechałem oglądać do rolnika, i się okazało że chciał się pozbyć złoma, jeszcze w ogłoszeniu napisał że rok 1993 a na felgach i tabliczkach było 1991, trzeba uważać wszędzie na oszustów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

jaki rozstaw kół mają MFy z tej serii??

 

czy ktos moze polecic miejsce (plac, składnice) gdzie znajde sztuki 3070 i 3080 w dobrym stanie??


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek888    0

A więc panowie przemyśleniach i przejechaniu wielu kilometrów i wysłuchaniu wielu opinii Kupiłem MTZ 820.2. Ma zrobione 1070 mtg robił w sklepie w transporcie dowóz rozładunek palet ma na przodzie dorobiony widlak, wszystko od niego jest. niecałe 5 lat ma ciągnik. gościu sprzedawał go z braku kasy. Wygrał jakiś przetarg na budowę mieszkań i się trochę przeliczył z inwestycją. Wycieki na dolnej misie i na złączkach od hydrauliki od tego widlaka. wystarczyło dociągnąć śruby i końcówki od hydrauliki i jak narazie zero przecieków. Dałem 45 tyś. Dlaczego MTZ a nie MF ? Dlatego że W okolicy są dwa nowe mtz i chwała sobie je trzy stare 82 i chodzą do dziś i ja sam posiadam t-25 (z 78 r i bardzo jestem z niego zadowolony (jeden przeciek posiada na uszczelce ale tak małe ze szkoda rozbierać pół ciągnika do tego).

 

Dzięki za pomoc ale MF nie wybrałem z tego względu na tą skrzynię.

 

Temat można zamknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Za drogie żeby jeździć po piwo i za tanie żeby jechać w pole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

bezawaryjnosci

 

heh ja nie chcialbym ruska :D sasiad ma to mu naprawialismy bo on nie kumaty (t-25 ma) powiem szczeze ze w porownaniu do trzydziestki to on ma roziwiazania z kosmosu strasznie trudny :D a najgorsza chyba szkrzynia kto matuje poprzeczna skrzynie? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jak dla mnie to porażka nawet dobra okazja by mnie nie skłoniła do tego sprzętu jeździłem z kolesiem nowym rocznym belarusem koleś około minutę wrzucał bieg przerzucał drążki i takie tam odrazu mnie to zniechęciło to tego sprzętu inny z kolei ma kupił 2 mtz-y i po 200 mth nawet nie całych mokre od oleju. To lipa i nie warta pieniędzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

sasiad ma pronara nowke i tez sie leje od nowowsci nawet nie dotar i juz mu zmieniali uszczelke ale nic to nie dalo dalej sie leje ;p

a z tymi biegami to racja :D trzeba sie nawajchowac :D

w mf dzwignia do tylu i jedziesz do tylu z ta sama predkoscia co do przodu a nawet szybciej ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

Każdy kupuje to na co go stać prawdą jest to że kupujący chce dobry sprzęt za małą kase i za zwyczaj jest tak że tanio kupił traktor ale doprowadzenie go do używalności kosztuje więcej niż by dołożył i kupił ciut droższy lub lepszej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETOREK135    0

ja mam do sprzedania Massey Fergusona 3080 z ładowaczem TANIO chętni niech piszą na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

To że nowszy i tańszy nie oznacza lepszy :) osobiście jakby miał sobie pronara czy tam mtz-a kupić to bym wolał zetorka kupić choć dużo pali, ale przynajmniej ciągnik nie do zaje*bania :D


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja jestem za biedny na tani sprzęt dlatego kupiłem mf-a i niemal nie muszę dokładać poza częściami eksploatacyjnymi a tanie sprzęty wymagają cały czas wkładu choćby ciągłe dolewki oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek80    0

ja mam do sprzedania Massey Fergusona 3080 z ładowaczem TANIO chętni niech piszą na PW

witam ile za ten sprzęt,gdzie mieszkasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

juz nieaktualny. poszedł w piątek.


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj