padre1989

Brak ciśnienia w układzie smarowania Belarus 952

Polecane posty

padre1989    13

Ostatnio podczas orki wskaznik oleju spadł do 0 i kontrolka sie zapalila. PAtrzac na temperature silnika oralem dalej wszystko bylo ok. Gdy wrocilem i zgasilem ciagnik wydalo sie dziwne gdyz zakazdym razem slychac obrotowy filtr oleju a tym razem bylo inaczej. Zdjalem cala przystawke wraz z filtrem odpalilem i cisnienie z bloku daje zdrowo . WIem ze przycial sie zaworek CZy mial ktos cos podobnego u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

u mnie raz uszczelkę pod przystawką wytopiło i olej zamiast na filtr uciekał do silnika więc też nie było ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W moim zacinał się zaworek i czasami spadało ciśnienie do zera. Tam są trzy zaworki, jeden z nich miał zadre i blokował się w pozycji otwartej po jeździe na większych obrotach silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Patrząc na bąka to pod korkiem z lewej jest jeden a z prawej strony dwa też pod korkami. Najlepiej wyjać cały filtr bo Sruba wewnątrz od jednego zaworka jest wkrecona do oporu ale pozostałe dwa są regulowane. Trzeba pierwsze wkręcic do oporu i liczyć obroty żeby ustawić tak samo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Tak, są tam trzy zawory do regulacji gdzie możesz sobie porególować ciśnienie, u mnie nagle spadło,bo okazało się,że pękł w środku bączek i olej uciekał bezpośrednio do miski olejowej ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

u mnie w belarusie 952 po prawej stronie w tym korku nie ma śrubki na śrubokręt tylko taki trzpień ze sprężynką jak więc mam w tym przypadku zwiększyć ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak filtr jest taki sam jak w mtz82 to mysi byc regulacja cisnienia. Może odkręciłeś nie ten korek co trzeba bo z prawej filtra są dwa. I ten odpowiedzialny za ciśnienie w magistrali da się regulować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

tam są dwa po prawej jeden wyżej i bliżej koła drugi niżej i dalej koła prawie przy samym bloku jak odkręcełem ten pierwszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli się nie myle to ten niżej bliżej bloku silnika. Ten u góry zabezpiecz przed nadmiernym cisnieniem tylko hłodnicę oleju i zdaje się nie jest regulowany. Do tego niżej kiepskie dojście bo przeszkadza zdaje się pompa wspomagania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

aha czyli to ten niżej bliżej bloku dzięki za informacje

 

tam zapewne będzie śrubka w którą strone mam ją obrócić zeby zwiększyć ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W prawo wkręcasz zwiększając w lewo zmiejszasz. Możesz na zapalonym silniku i obserwować manometr.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

jednak to nie byla wina zaworow.na pierwszy rzut oka na to wygladalo jednak pekla rurka ktora prowadzi olej z pompy do bloku bylo trzeba mise sciagac. rurka ok 15 zl.....nie bylo sensu spawac....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

witam troche nie na temat ale podlacze ostatnio czyscilem odsrodkowy filtr oleju i teraz go nie slychac jak zgasze silnik co moze byc tego powodem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj