Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pelo111

Skrętny przedni TUZ- LHLink

Polecane posty

WHATEVER

pelo111    14

Niedawno dowiedziałem się, że Valtra oferuje skrętny przedni TUZ.

Czy sprawdza się w praktyce?

I czy opłaca się bardziej zwykły TUZ czy ten skrętny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Cena skrętnego przedniego TUZ wacha się w granicy 50tys zł jeśli dobrze pamiętam [gdzieś w prasie rolniczej tak podawali].

Jeżeli jest potrzebny w specjalistycznych pracach, ok, ale na co dzień wg mnie to jest za drogie wyposażenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamin60    1

Fajne udoskonalenie sobie życia ale trochę drogie, jednak 50tyś drogą nie chodzi. Jeśli kiedyś będziesz miał zamiar kupować kosiarkę na przód to jak najbardziej polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


pelo111    14

Zamierzam kupić ciągnik z przednim wom właśnie pod kosiarkę i ten skrętny tuz mnie zaintrygował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



kamin60    1

To skontaktuj się, dogadaj się w sprawie ceny i kupuj. Na pewno kiedyś ta zabawka do czegoś ci posłuży, a potem będziesz sobie pluł w brodę czemu ja nie wziąłem ze skrętnym tuzem sąsiad ma i popierdziela jak szalony a ja męczę się na nawrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kris14    259

Chyba że masz łąki w kształcie prostokąta to tego nie wykorzystasz hehe :)

Ale co jest fajne w tym TUZ'ie to niezależne podnoszenie ramion podnośnika, co jeszcze bardziej ułatwia zaczepianie maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pelo111    14
Ale co jest fajne w tym TUZ'ie to niezależne podnoszenie ramion podnośnika, co jeszcze bardziej ułatwia zaczepianie maszyn.

To by się bardziej przydało podczas koszenia krzywych łąk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Poprzeczne nierówności pokonuje zawieszenie kosiarki, niezależnie podnoszone ramiona w tym nie pomogą bo nie jesteś w stanie w czasie rzeczywistym je poziomować w czasie pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawel_11_95
      Witam
      Jestem posiadaczem Valmeta/Valtry 6300 rok 1996. Mam problem z Wom-em,podnośnikami tylnymi i biegami. Wom i Tuz tylny w ogóle nie działają, biegi nie mogę wrzucić 1 i 2 jest możliwość jazdy tylko na 3 i 4. Z elektryką jest wszystko ok. Ciągnik odpala jeździ, hydraulika działa.  Gdzie mogę szukać rozwiązania problemu? Czy może ktoś polecić mechanika w mazowieckim?
    • Przez Manieks
      Witam Państwa. 
      Poszukuję instrukcji obsługi oraz katalogu części do ciągnika Valtra 8350. Na chwilę obecną zależy mi na opisie przycisków sterujących w kabinie, który od czego jest. U mnie niestety wszystkie mają starte ikony. Najlepiej jakby ktoś miał taki plik w PDF. 
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez edzio
      Niech piszą ci którym cokolwiek gdziekolwiek się popsuło, Uwagi w tym temacie będą przestrogą dla wszystkich bądź odwrotnie.piszcie i nie ściemniajcie że się nie psują bo nawet JD nie jest święty.w końcu to tylko MACHINES!!! .pozdro
×