Skocz do zawartości

Polecane posty

szyszka    5

.. co moze3 byc powodem .. mam druga 80 i tam biegi chodza jak masełko a tu zmiana zwlaszcza z 3 na 4 i to masakra strasznie zgrzyta co moze byc powodem????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostek    3

cos ze sprzegłem nie wiem co dokładnie ale jak teraz bede u wujka to sie go zapytam ma to samo i ciagnik chce rozpoławiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Tak jak pisał kolega wcześniej może to być niecałkowite rozłączanie sprzęgła lub źle wyregulowany hamulec synchroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arassso    3

jest to hamulec sprzegła pisałem gdzies kiedyś o tym sprzegło moze ciezej chodzic jak sie podciagnie ale za to biegi będą lux wchodzic pod kabina trzeba podkrecic srube przy pedale sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Mogły też się poluzować śruby na kole zamachowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filip09    0

Zmieniaj biegi na małym gazie

Edytowano przez tommy66692
Wyłącz caps lock...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

ma pytanie jak znieniać biegi w tych ciagnikach by nie było zgrzytania ?? mniej więcej wiem jak sie znienia biegi z tym podwójnym wcisnięciem sprzęgła ale nie zawsze to wychodzi i skrzynia zazgrzyta. Może któryś z kolegów wytłumaczy to lepiej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0
od kiedy ursusy 912 itp. mają 5 bieg :)

 

 

hehe no właśnie :rolleyes:

 

jeżeli chodzi o zmianę biegów "na dwa sprzęgła" to między wciśnięciami sprzęgła dobrze jest trochę przygazować <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

a może trzeba podkręcić hamulec skrzyni żeby szybciej brał bo u mnie była taka sytuacja ale hamulec skrzyni prawie w ogóle nie hamował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2

U mnie w Zetorze 8045(to ma taką samą skrzynie jak 912) to wciskam na dwa razy ale i tak lekko zgrzyta. Najgorzej zgrzyta jak wrzucam 3 nie wiem co to może być za przyczyna :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

a do redukowania biegu np z 4 na 3 tez robić "na dwa sprzęgła" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
and    0

nigdy nie bawiłem się w "dwa sprzęgła", tarcze mam już słabą, ale po zdobyciu wyczucia redukuję nawet z 1II na 3I (U1614), 2II na 3II i odwrotnie bezproblemowo, po prostu gdy wcisnę pedał, to próbuję bezpośrednio natrafić na bieg, nie zatrzymując się na "luzie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

to kwestia wprawy, ale końecznie musisz kożystać z podwójnego wciśnięcia i wrzucając na 4 drogową przegazować ostro, jak się wprawisz to normalnie w 95% da się wrzucać w góre bez zgrzytów, od dwóch miesięcy jeszcze mi nie zgrzytnoł przy wrzucaniu na 4 drogową. Po remoncie sprzęgła (tarcza+docisk) po paru miesiącach zaczeło bardzo mało sgrzytać w mojej 914 przy zmianie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Jak jeszcze miałem 912 to sprzęgło cisnąć trzeba było na dwa razy i elegancko bieg wchodził, zero zgrzytania... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Ja na przykładzie Zetora 8011, do przodu jak przełączałem to raz sprzęgło, ale nie przyspieszałem ciągnikiem do końca tylko lekko, bo przy mniejszej prędkości lepiej biegi wchodzą i jak silnik ma mniejsze obroty... A zmiana z większego biegu na mniejszy najpierw próbowałem w Ursusie 914, a potem też w swoim 8011 to zwalniałem powiedzmy na 4 żeby silnik miał w miarę nie za duże obroty [lepiej biegi wtedy wchodzą] i bez sprzęgła na 3 i bez zgrzytów wchodziło... Redukowanie lepiej mi wychodziło, jak zmiana z mniejszego na większy... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz16s    0

gdy właczam 4 bieg to dziwnie zgrzyczy coś ale niewiem co może ktoś miał podobny kłopot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

przeważnie w ciągnikach tego typu biegi wchodzą ciężko i może zgrzytać <_< Można powiedzieć że ten typ tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

ja mialem podobny problem w mojej 12. najpierw tak jak mowisz cos sie dzialo w skrzyni a potem ginely po kolei biegi. zaczelo sie od 4 i 3 szosowej a po jakims czasie mial tylko 1, 2 i 3 terenowa. nie obylo sie bez remontu kapitalnego skrzyni biegow. przyczyna byly widelki i lozyska igielkowe. ale i tak trzeba bylo wszystko wymienic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
    • Przez vw141998
      Witam. Ile macie w 914 napisane w dowodzie rejestracyjnym mocy w kW?? bo mam jakiś dziwny przypadek.
    • Przez armin089
      Witam, problem mam z WOMem przy u916. Mianowicie jak podczepiłem gnojarke i uruchomiłem ja na pusto to WOM załączyć się ale jak gnojarka była załadowana to już WOM się nie załączył.  Co może być tego przyczyną? 
    • Przez armin089
      Witam, problem mam z WOMem przy u916. Mianowicie jak podczepiłem gnojarke i uruchomiłem ja na pusto to WOM załączyć się ale jak gnojarka była załadowana to już WOM się nie załączył.  Co może być tego przyczyną? 
×