Skocz do zawartości
patryk955

Pękajacy wąż przelewu! U 914

Polecane posty

patryk955    0

Witam! Mam taki problem :otóż po regeneracji roździelacza jeździłem jakiś czas i wszystko było ok,ciągnik chodził przy lekkich pracach bo był po kapitalce.Teraz uprawiajac pole jadac 1500obr i dodajac gazu na 2000obr waż sie napina (aż cały pulsuje) i peka,wymieniałem go już chyba z 4 razy.Przedtem był zwykły waż gumowy i było dobrze a teraz był załorzony w stalowym oplocie nawet i też peka.Dodam że podnośnik teraz podnosi wolniej niż przedtem itp

Ps:Ciagnik nie jest mój jak by co tylko wuja ;):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

a ten wąż to od przelewu siłownika wspomagającego?? jak dobrze rozumiem..??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    988

to może, nie w te miejsce jest przykręcony, lub coś siedzi w ujściu, lub jak mówisz o rozdzielaczu, to moze dawać za duże ciśnienie na siłownik i przelewem nie ma jak przejśc i rozsadza...pierwszy raz z takim czyms sie spotykam, aby ten mały przewodzik od siłownika pekał...dziwe dosyc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wygląda na to, ze skończyły się uszczelniacze w siłowniku i olej leci na przelew. Druga opcja to niedrożny spływ i stąd pojawiające się ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

chyba masz racje, z tymi uszczelniaczami, teraz jak dostały porządnego ciśnienia mogły sie skończyć uszczelniacze... i dla tego może wolniej podnosić... bo wali wszystko przelwem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Te objawy są tylko na podniesionych ramionach tak? Czy w przewodzie (tym co pęka) jest olej?Przyczyn może być pare na początek radze sprawdzić drożność gniazda zlewowego. Ale jeżeli w tym pękniętym przewodzie jest olej to moim zdaniem to zawór odcinający jest żle wyregulowany i nie zamyka dopływu oleju do siłownika wspomagającego w skrajnym górnym położeniu ramion. I na podniesionym podnosniku rozdzielacz odcina dopływ oleju oleju do tłoka podnośnika a zawór odcinający cały czas podaje olej do siłownika wspomagajacego. W siłowniku jest bardzo duże ciśnienie olej musi sie gdzieś wydostać i poprzez siłownik przecieka do węża przelewu a że przy 2000 obr wydatek pompy jest duży to olej nie zdąży przez to śrube M10 przelecieć i rozsadza ten wąż. Można robić próbe i odkrecić ten wąż i jeżeli na wolnych obrotach olej nie poleci a na wyższych (2000 obr) leci to będzie tak jak pisze. Można spróbować o jeden obrót wkręcić zawór odcinający ale najlepiej dać na reklamacje i powiedzieć że zawór odcinający cały czas daje olej na siłownik wspomagajacy. Może niech sie jeszcze jakis specjalista "wypowie" bo ja to mechanikiem amatorem jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A czy czasem nie jest tak, że siłownik główny i wspomagający są sterowane tym samym zaworem? Tak powinno być wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    5

Ja stawiam na obydwie opcje jakie wymienia Mariusz x. Miałem dokładnie to samo, uszczelniacz w siłowniku się "wyszczerbił" a jego resztki zatkały spływ. Wymień uszczelniacz w siłowniku i rozkręć i wyczyść spływ oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Nie rozdzielacz steruje tłokiem głównym, a zawór odcinający steruje siłownikiem wspomagającym. Ale dla przykładu pierwsze wersje 912 nie miały zaworu odcinającego (ja mam takiego) i pompka tłoczkowa cały czas tłoczy olej do siłownika wspomagającego i w skrajnym górnym położeniu ramiona podnosnika lekko podskakują, później dodano zawór odcinający i już tego podskakiwania nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

wina leży w siłowniku dlatego że mówisz że teraz wolniej podnosi bo masz walnięte uszczelniacze i olej wraca do plecaka i wytwarza się ciśnienie. U mnie jest dobry siłownik i nawet nie mam podpiętego powrotu do plecaka tylko fabryczna plastikowa zaślepka w siłowniku siedzi żeby kurz się nie dostawał do środka i chodzi. A jak było by tak że już siłownik całkiem będzie przepuszczał olej to wcale ramion do góry nie podniesiesz bo olej tylko będzie krążył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×