lukaszxd94

Nie chce zapalać z guzika

Polecane posty

lukaszxd94    0

1 wszystko jest sprawdzone po zetknięciu śrub na elektromagnesie ciagnik zapala jak osobówka w benzynie

2 wszystkie kable są dobrze podłączone i zmasowane to co potrzeba tylko przy próbie zapalenia pali się włącznik i przewody do niego podłączone a na chwile obecna nie bardzo mnie stać na nowy rozrusznik jutro ma przyjechać wuj zobaczyć co sie dzieje jest mechanikiem może coś poradzi jutro napisze co sie bedzie działo a tak w ogóle to już dziś bo jest 00:01 :) jesli macie jakieś pomysły piszcie bo ciągnik jest potrzebny do lasu

 

Pisz uważniej !!!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

rozrusznik rusza ale nie ma siły przewalić co zrobić bendix był wymieniany w rozruszniku i jest na 100 % dobry tak jak rozrusznik

 

 

 

No nie jest dobry ten rozrusznik, bo by odpalał - jeśli pali się wyłącznik to musi robić się jakieś zwarcie w rozruszniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie założyłeś czasem elektromagnesu na odwrót? On ma dwa uzwojenia. jedno włącza guzik startera a drugie włacza się równocześnie z silnikiem rozrusznika. Jeśli to zwarcie w instalacji to po odłączenia kabla cienkiego od rozrusznika dalej powinno grzać instalacje. Jeśli nic się nie dzieje to pozostaje elektromagnes bo silnik rozrusznika nie ma wpływu na cienkie kable instalacji i starter.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

gdybym podłączył elektromagnez na odwrót to zaczoł by sie grzać przy podłaczeniu przewodów albo wyslicie mi jakich schemat z painta np ja ma być podłączont akumulator guzik i elektromagnez moze ja coś źle podłanczam chociaż wątpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To było pytanie rotoryczne bo na razie to z jednym kablem nie możesz sobie poradzić. Napisałem ci jak masz sprawdzić czy nie ma przebicia gdzieć za guzikiem startera bo tylko tam może być ewentualnie elektromagnes. Z aku na bezpiecznik 54 z niego do stacyjki na przyłacze 54 dalej starter i rozrusznik.

 

http://zapodaj.net/b...c0b1a2.jpg.html

 

Co prawda schemat z 4011 ale tu akurat różnicy nie ma. Sprawdz też kabel idący od rozrusznika zasilający instalacje.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj Seweryn, tylko kolega miał sprawdzić czy odpali łącząc bezpośrednio kabelkiem górną śrubę na elektromagnesie z zaciskiem gdzie przykręcony jest kabel od startera i powinien odpalić choćby nie było w ogóle instalacji, byleby tylko był pod łączony kabel z zasilaniem od aku, w tedy można by wyeliminować rozrusznik a przyjrzeć się instalacji a twierdzi że tak robił i nic, no to ewidentnie coś jeżeli nie z elektromagnesem - to z rozrusznikiem, chyba że coś mąci, to możemy sobie szukać.

 

Kabelek od startera odłączyć całkowicie na elektromagnesie podłączyć kawałek krótkiego kabelka w ten zacisk i dotknąć do zasilania z aku i musi normalnie odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to cały czas wałkuję że jest coś nie tak z rozrusznikiem jeżeli twierdzisz, że na drugim elektromagnesie robi to samo - nie może się topić cienki kabel, bo taki idzie do startera i dlatego pali Ci instalację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

kabel od akumulatora podłącza się po elektromagnes do śruby gdzie nie jest przylutowany żaden kabel a do rozrusznika do śruby gdzie jest przylutowany kabel wychodzący z rozrusznika.Jak zakładałeś nowa cewkę to widać kawałek blaszki miedzianej odciągnietej na bok i przylutowany kabel z uzwojenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Tam tak jak pisze MAT912 właśnie nie ma możliwości aby ten cienki kabelek się topił co idzie od startera do elektromagnesu bo niby czemu, chyba że walnięte elktromagnesy masz lub gdzieś zwarcie na nim, albo coś źle podpinasz. Na tym kabelku jest małe natężenia prądu ma on chyba 1 lub 1,5mm, bo odpowiada tylko za zblokowanie wewnątrz elektromagnesu styków i właśnie po tych stykach przepływa prąd od tego grubego przewodu idącego od akumulatora i dalej do rozrusznika. Nic tam więcej nie ma.

A może nie to co trzeba łączyłeś tym kawałkiem kabelka?? Dawałeś prąd na ten zacisk elektromagnesu co przykręca się ten cienki kabelek od startera?? i wtedy go topi?

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

ja starter podłanczałem prosto do elektromagnesu za te dwie sruby i przewód dalej sie pali nie ważne czy jest normalnie w instalacji czy prosto pod elektormagnez czy tak czy tak przewody do startera palą sie więc bede musiał dac rozrusznik do mechanika niech sprawdzi moze dojdzie co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Piszesz że za dwie śruby podpinałeś starter. Więc ja nie rozumiem jak ty go tam podpinasz...

Kolega pisał wcześniej, abyś podał napięcie z jednej tej śruby na której masz przewód od akumulatora do tego zacisku na śrubokręt na elektromgnesie robiłeś tak? Bo jak łączysz te dwie śruby ze sobą tym kabelkiem to nic dziwnego że ci pali kabel...

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć mat. Ja już z tego nic nie rozumiem. Niektóre rzeczy były tłumaczone kilka razy a po opisie działania naszego kolegi nic nie idzie wywnioskować. Jesli pali cienki kabel podłaczając go jednym końcem do przyłącza aku na elektromagnesie a drugim do elektromagnesu to ewentualne zwarcie może być jedynie w elektromagnesie. To uzwojenie nie jest w żaden sposób połączone z silnikiem rozrysznika. Dopiero drugie jest wpięte w przyłącze silnika rozrusznika i mase. Roki212 już zadał pytanie bo z opisu naszego kolegi wynika że mostkuje on dwie grube śruby w elektromagnesie. To musi palić ten mostek z cienkiego kabla.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No Witam, witam - to Masz rację, tylko nie pokoi mnie to że na przewodzie idącym od startera dzieje się to samo, ja jednak nadal obstawiam jakieś zwarcie w rozruszniku. To jest to, że nie robi jak mu zalecamy tylko inaczej i bądź tu mądry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Mat jak podpina może ten cienki przewód idący od startera do tej drugiej grubej śruby elektromagnesu która połączona jest z rozrusznikiem, omijając tym samym elektromagnes to nic dziwnego że pali ten przewód. Jak wciśnie starter wtedy tym kablem płynie prąd bezpośrednio do rozrusznika i po kabelku. Bo z opisu kolegi to ja już nie jestem pewien w jaki sposób jest to podłączane, jak by dał foto jak ma podłączone lub schemat to by się wyjaśniło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

dlatego przestałem cokolwiek pisać-trudno cokolwiek zrozumieć,gdzie i co on podłącza-może pisze szybko,ale tak szybko jakby kto go gonił.

jakby poświęcił chwilkę dłużej i bardziej zrozumiale napisał,a potem dokładnie i ze zrozumieniem przeczytał to co pisaliście już dawno by palił ze startera.

nawet nowy rozrusznik lub ten sam po naprawie i go podłączać będzie jak dotychczas,to to on z guzika nie zapali.

 

na elektromagnesie są dwie śruby 10-ta bliżej korpusu jest zarezerwowana na ten przewód który wychodzi z rozrusznika(ten króciutki)

do drugiej śruby podłączony jest kabel gruby od akumulatora,zasilanie od prądnicy,lub alternatora,i zasilanie na instalację,nic więcej

z boku tych śrub(tak trochę cofnięte)jest przyłącze startera,jest tam taka blaszka na śrubę 4 i na wkrętak-taki zacisk-tam właśnie podłącza się ten cienki kabelek.

 

prościej i zarazem dokładniej już nie umiem-jeśli tak podłączysz to będzie działać,żaden mechanik nie będzie potrzebny-tylko DOKŁADNIE wedle wskazówek,nie kombinuj po swojemu,wedle naszych wskazówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

Mat miałeś racje wuj po rozłożeniu na częsci pierwsze rozrusznika znalazł kawałki drucików które nie wiadomo z kąd sie wzieły i powodowały one prawdopodobnie zwarcie bo teraz wszystko cacy chodzi thx wszystkim za pomoc temat można usunąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sacrable    42

Ja miałem podobny problem. Na krótko palić na dotyk, a guzik tylko cewka pukała.

Rozwiązanie: wymiana cienkiego przewodu do cewki na grubszy przewód do cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@lukaszxd94-i po co było to całe zawracanie?

mówiłem-rozebrać,wyczyścić ,posprawdzać

upierałeś się że rozrusznik 100% sprawny,a chyba nawet nie zajrzałeś w niego-tak jest na prawdę ciężko cokolwiek pomóc.

 

na przyszłość-podstawa to czystość w rozruszniku-od tego powinno się zaczynać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myszor    0

Witam. Mam problem z odpalaniem Ursusa C-360. Podczas nawożenia wapna na pole zaciął się elektromagnes, pomogło uderzenie młotkiem, ale zanim się zorientowałem że rozrusznik działa mineło z 5 minut (wiecie jak to jest przy rozwożeniu nawozu, chodzi cyklop, inny ciągnik i jeszcze rozrzutka do tego). Po tym przypadku ciągnik jeszcze na polu parę razy zapalił, ale gdy przyszło do powrotu do domu to ciągnik nie dał znaku życia. Akumulator ma ze 2 miesiące bo przed żniwami był kupiony nowy. Zawiozłem rozrusznik do elektryka, który podłączyl rozrusznik do prostownika i włączył go na rozruch i u niego zaczął chodzić aż gwiza, to rozradowany jadę do domu żeby sprawdzić czy działa i tu kicha. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki naduszając guzik rozruchowy zapalają się kontrolki, ale bez żadnego znaku. Na zwarcie też nie odpala, zwierająć delikatnie iskrzy ale nic więcej. Dodatkowo kupiłem nowy elektromagnes ale nie mam pewności że go dobrze założyłem, więc jak by ktoś miał zdjęcie dobrze zamontowanego fajnie by było jak by go ktoś pokazał. Czy ma jakieś znaczenie jak go zamontuje? Proszę o szybką pomoc bo jeszcze nie mam zasianego rzepaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że ma znaczenie jak go zamontujesz. Ale nie tam jest problem. Należy rozebrać cały rozrusznik, sprawdzić stan komutatora i szczotek, oraz przetestować uzwojenia i szczotkotrzymacz pod kątem zwarć międzyzwojowych i do masy. Przy tak długiej pracy rozrusznika na pewno powstały szkody. Jeżeli doprowadzisz to wszystko do porządku, to jeszcze wymień łożyska i będzie działać. I zmień tego elektryka, który poprzez podłączenie do prostownika ocenia stan rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    141

Ja sprawdziłbym przewody od akumulatora awentualnie wyjął i wyczyścił albo wymienił klemy. Najprawdopodobniej nie dochodzi pełne napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest oczywiste i powinno być zrobione na samym początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vanhool    0

Witam, w moim perkinsie 3p wystąpił następujący problem:  gdy chciałem go odpalić zaczął kręcić ale przy tym rozrusznik zaczął wydawać dźwięki jakby trących o siebie zębów kół zębatych (przy czym to nie bendix) po kilku próbach nagle zaczął bardzo płynie działać i momentalnie przekręcać silnik (jak nigdy przedtem) z tym że podziałał aż 1 dzień. Dziś problem się powtórzył ale nie zrobiłem nawet 2 próby bo już nie zakręcił. Wyjąłem rozrusznik, zdjąłem ten dekielek od przodu i wysypał się nie tyle co pyłek ze szczotek co całe grudki :P sprawdziłem wszystkie i są zurzyte w miarę równo do połowy. I tu chciałbym zapytać o kilka rzeczy: czy grudki pochodzą z samych szczotek czy mogło sypnąć się coś innego??  Czy na razie skupić się na czyszczeniu wszystkiego i wymianie szczotek czy zwrócić uwagę jeszcze na coś??

Klemy wyczyszczone, bendix "pykał", przy zapłonie nic nie przygasało.

 

Edytowano przez vanhool

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj