Skocz do zawartości
lukaszxd94

Nie chce zapalać z guzika

Polecane posty

lukaszxd94    0

Witam ostatnio zrobiłem remont swojej 60 wszystko ładnie paliło po wymianie tylko ze na krótko nie z guzika potem kupiłem instalacje i założyłem z początku spaliły sie przewody przy zapaleniu bo były za cienkie teraz są dobre ale ciągnik nie ma siły zapalić akumulator mam 12 v 80 ah (który na krótko bez problemu pali) teraz założone sa grube przewody słychać jak rozrusznik rusza ale nie ma siły przewalić co zrobić bendix był wymieniany w rozruszniku i jest na 100 % dobry tak jak rozrusznik

 

(sorki za brak kropek i przecinków)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Trochę mały ten akumulator,może masz słabe połączenie z masą.

Przewody powinny być minimum 50mm2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

przewody są odpowiedniej grubości vbo wczesniej były zacienkie akumulator moze mały ale jak zapalić na krótko to lepiej jak niejedna osobówka pali a połączenie słabe z masą aku czy czego ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiesmag    52

no pomyśl-na krótko ma dosyć prądu,a na przewodach już braknie-kable miały by tyle straty?-gdzieś coś słabo łączy,lub za mała powierzchnia łączenia-np.masa do śruby-ale czy pod nią nie ma farby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

wszystko dobrze łaczy a przewód mam albo 50 mm albo troche cieńszy ale niewiele

 

a czy na przykłąd da coś podłączenie dwóch przewódów naraz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sel    0

Stawiam na elektromagnes włączający. Jeżeli po zwarciu dobrze pali, a normalnie nie to słabo przewodzi między śrubami automatu. Zapewne wypalone styki lub luźna śruba w oprawie elektromagnesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

wtedy się przekonasz czy kable nie są za cienkie-bo suma to będzie większy przekrój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Kolego lukaszxd94 jak podłączasz na krótko zwierając na elektromagnesie te dwie nakrętki na 17 klucz.Jeżeli tak i odpala to dotnij Przewodem do nakrętki gdzie jest podłączony kabel od akumulatorów do tej małej śrubki na elektromagnesie.Jak będzie miał problem do odpalenia to świadczy ze elektromagnes do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

podłączyłem drugi przewód tak jak by troche mocniej zadziałał rozrusznik

balcerek1 czy ci chodzi o to żebym dotknął przewodem do + na akumulatorze i do tej nakretki na 17 na roszruszniku (do tej co jest połączona na z masa ) tak a jseśli nie o to chodzi to wytłumacz mi bardziej obrazowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz zewrzeć od przewodu z akumulatora do zacisku przy elektromagnesie, gdzie podłączony jest ten cienki kabelek od startera - tylko zostaw ciągnik na luzie, bo jak odpali to Cię jeszcze rozjedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

wiem że przez korpus ale na korpusie masz kabelek poprowadzony do jednej ze srub właśnie wruciłęm z garażu dużo lepiej zakrecił ale nie ma siły zapalić a nie moge dłużej przytrzymać włącznika bo sie zaczyna smażyć automat jest na 100 % dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

kabelek z korpusu-przecież to jest przewód z prądem na rozrusznik z elektromagnesu,i on jest odizolowany.

elektromagnes ci się smaży?ale 100%dobry?

rozrusznik też dobry?rozbierałeś?to dlaczego automat się smaży?

 

jak będziesz miał rozrusznik zawalony(komutator zabrudzony,szczotki nadpalone)to śruby na elektromagnesie możesz zwierać na krótko i będzie kręcił,a przez guzik będzie za mało prądu aby utrzymać elektromagnes.

zawalony rozrusznik ma bardzo duży pobór prądu.

rozrusznika zazwyczaj nie trzeba remontować,wystarczy przeczyścić,a tulejki przesmarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Słuchaj - jak wszystko by było w porządku z rozrusznikiem, a raczej z elektromagnesem to po zwarciu kablem od śruby gdzie jest zakręcony przewód aku z zaciskiem cienkiego kabla startera na elektromagnesie - musi odpalić, jeśli nie to elektromagnes wyrzuć w krzaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszxd94    0

elektromagnez był kupywany w tamtym tygodniu jest napewno dobry a nie ma innego sposobu żeby go sprawdzić bo jeśli jest zły to bede g0o mógł wymienic

 

a sprawdze inaczej mam elektormagnez w innym rozruszniku tyle że tamten rozrusznik jest na 24 v i nie wiem czy z niego nadaje sie elektromagnez bo jeśli nadaje to mógł bym nim sprawdzić

 

sprawdziłem drugi elektromagnez to samo sie dzieje a jest dobry bo wyciągnięty z innego ciągnika

 

 

Nie piszemy posta pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

To ja już nie rozumiem, "zapala na krótko" to znaczy po zwarciu "nakrętek" przy elektrowłączniku jeżeli tak pali i jeżeli elektrowłącznik jest dobry to powinien też zapalić po podaniu "+" na elektrowłącznik jeżeli nie odpala po podaniu plusa to elektrowłącznik złom.

 

To albo inaczej rozumiemy pojęcie "zapala na krótko" albo nadajemy na różnych falach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

ja miałem takie przeboje jak u kolegi i po 2 dniach spędzonych na grzebaniu w ciągniku odpuściłem. raz palił 5 razy nie... najpierw na krótko, potem wcale. wymieniłem elektromagnes, szczotki, tulejki i kicha. koniec końcem kupiłem za 250 zeta rozrusznik z przekładnią. szkoda czasu i nerwów a kręci o niebo lepiej niż oryginał. aku mam 12V110Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

cuda się nie zdarzają-już na pewno nie w mechanice-nic nie masz pewnego na 100%-wszystko do sprawdzenia.

 

nowy rozrusznik to metoda?a jak to nie wina rozrusznika?-to i setkę można ich kupować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Kolego lukaszxd94 zewrzyj rozrusznik na tych dwóch nakrętkach na elektromagnesie albo dotnij tym kablem od akumulatora do drugiej śruby na elektromagnesie jak zadyga to elektromagnes jak będzie problem to rozrusznik na stół i rozebrać.Może być być upalony zwój ze stojanu do szczotek.W moim ursusie tak było ale że nie było czasu patrzeć to kupił Ojciec szybko obrotowy.Tego potem przejrzałem tak jak opisałem i dokupiłem przystawkę i zamontowałem w t25 i dyga bez problemów.A tak nawet przewód od akumulatora do masy upaliłem i też akumulatorem 110ah 800a start z AD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

cuda się nie zdarzają-już na pewno nie w mechanice-nic nie masz pewnego na 100%-wszystko do sprawdzenia.

 

nowy rozrusznik to metoda?a jak to nie wina rozrusznika?-to i setkę można ich kupować.

 

jak mam tracić czas i pieniądze na naprawę starego to wolę kupić nowy i mieć święty spokój. policz sobie kolego ile kosztują części i własny czas. u siebie byłem pewny rozrusznika więc wymieniłem na nowy. nie mówię jak jest błaha awaria ale jak tracę czas na bezsensowną grzebaninę to szlak mnie trafia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Buszmen11 masz rację.Teraz kupujesz wysoko obrotowy Baterię max 110 Ah i masz te same pieniądze co nowy oryginał i dwa lata gwarancji dają a do oryginału dokup wirnik szczotki i tulejki oryginalne to masz podróbkę wysoko obrotowy.ja tak zrobiłem jak pisałem ale ze potem była chwila i zajrzałem do niego i udało się zrobić beż dokładki to tyko dystans założyłem do t25 i dyga a do t25 też miałem dokupić szybko obrotówkę ale na razie się odwlekło bo w t25 rozruszniki to o tyłek potrzepać.Oryginał litewski elektromagnes u mnie to 140 zł a bednix 110 zł dołożysz 30 zł i masz wysoko obrotowy litewski.Tak montowałem teściowi bo też nie miałem cierpliwości do niego.Teraz z osobówki wstawia baterię i Władek dyga jak łodyga.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

z moich obserwacii^^ jak by na klemie nie łączyło to po próbie zapalenia klema powinna się zagrzać :) ja bym obstawiał ze coś słabo łączy "masa"

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×