Przemoo10

John Deere z serii 2254-64- Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Polecane posty

robertmoczko    10

Byłem obejrzeć 2264. Wygląda naprawdę ładnie. Ma nowe cepy i sieczkarnie. Niecałe 4000 godz. na młocarni. Jest lekki wyciek z wariatora. Myślę że jest godny uwagi. Pojadę jeszcze z mechanikiem żeby przejrzeć go dokładnie. W tej kwocie o Mega albo Lexionie mogę zapomniec. Ma założone uniwersalne klepisko. Na forum są różne zdania na ten temat ale gość mówi że kosili tak zboże i nie było żadnego problemu z omłotem. Co sądzicie ? https://www.otomoto.pl/oferta/john-deere-2264-ID6yXf5b.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck00    207

Za te pieniądze czego chcieć więcej, wyciek z wariatora to nie koniec świata, a przerób ma konkretny. Jeszcze jedno - komfort pracy na pewno lepszy niż w Claas (mówimy o rówieśnikach). Nie jest to moja opinia, lecz osoby która "przewaliła" mnóstwo Claasów.


Pieniądz podzielił nas, a i tak wszystko zabierze czas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

Może wystarczy zmienić uszczelniacze w wariatorze. Koszt to kilkaset zł, forumowicze mówili w granicach 300-400 zł. Gdyby to się nie udało, to trzeba chyba wymienić flansze i tłok ( hub), koszt około 4 tys plus uszczelki. A jaki stan łożysk, łańcuchów i pasów?

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertmoczko    10

Jest jeszcze lekki wyciek z przystawki silnika ale naprawią to przed sprzedażą. Po wstępnych oględzinach wydaje się wszystko OK. Wybieram się jeszcze raz ale z gościem co pracował wiele lat na takim modelu. Ma ten kombajn w małym palcu więc z pewnością dużo doradzi. Z tego kombajnu wymontowali separator a znajomy mówił że oni kosili cały czas z separatorem, również rzepak i nic się nie zapychało. A sam separator jest bardzo pomocny. Teraz mają T660 i twierdzi że brakuje go w nim. Dokładali już kaskady i inne cuda a i tak gubi na wytrząsaczach. W 2264 nie mieli tego problemu. Samo zapychanie się jest spowodowane uszkodzeniem napędu separatora.  Pasy wyglądają dobrze, wytrząsacze całe. Trochę wytarty jest ślimak w zbiorniku od podajnika ziarnowego, pozostałe wyglądają jeszcze w miarę dobrze.  Nie wiem jeszcze ile taki ślimak kosztuje ale sama wymiana nie jest chyba trudna. Heder w ładnym stanie z przystawką BISO. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

Palce separatora kupisz za 20-25 zł/szt ( sam kupowałem ostatnio, u mnie 20 sztuk jest, bo stare juz wytarte mocno). Gorzej jak zdjęty wał i brakuje tych " Y" do mocowania palcy. Mi brakuje chyba 3 i zamienników nie znalazłem a w JD nie pytałem jeszcze. Co do żmijki to teraz można kupić samą blachę ( spirale ) bez tej ośki/pręta i samodzielnie sobie wspawać. Cenowo sobie zobacz w linku poniżej, widziałem te spirale z blachy w sklepie jak kupowałem pasy do JD.

żmijki kliknij tu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertmoczko    10

Tam separator jest całkowicie wymontowany. Mam pewne obawy co do tej maszyny ale ogólnie kombajny z tej serii wyglądają na solidne. Gość ma też dwa JD 9660 WTS ale nic kompletnie niewiem o tych maszynach. 

Jednak ostatecznie wybrałem Lexiona 440. 

Edytowano przez robertmoczko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

Witam. Mam problem z moim 2256.    ( Zdjęcie w mojej galerrii ) lub kliknijcie link do zdjęcia:     Kliknij tu

Jeśli ktoś wie jak ustawić pompę wtryskową przed wyjęciem z silnika, to prosze o opis. Swoje przemyslenia zawarłem w tym opisie zdjęcia. JEdnak czy robie to dobrze? Dziękuje z góry za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
Dnia 11.12.2017 o 21:23, Marl napisał:

Wiesz co, może rzeczywiście był troche później. Ja swojego w pażdzierniku kupiłem. Ale na pewno po 20 października juz był na olx. Pamiętam ogłoszenie, były tam jeszcze zdjęcia z Danii, podczas żniw i jedno z małymi dziećmi na tym kombajnie. Nie kojarzyłem sprzedającego, choć mi pisałeś o zakupie kombajnu od tego człowieka. Ja w swoim zmieniam łożyska, zdjąlem elewator kłosowy ( zebatki i łożyska do wymiany) obejrzałem dalej, no i w sumie postanowiłem zmienić prawie wszystkie od wysypu w zbiorniku po lewej i prawej stronie. Mam dobry dostęp teraz, kto to bedzie kiedyś robił jak padnie w sezonie?? Łozyska niektóre mają spory luz ( ale nie większy niz 50% zużycia łożyska, łożyska ZVL czy kraśnik taki luz juz jako nowe mają, szok!!! ) ale dopiero po umyciu ich. Tak to luz mały lub wcale, ale rozebrałem kilka i smar był zastygnięty i dodatkowo kurz. Koledzy z forum podpowiedzieli, ze lepiej wymienić. Koszt to średnio 80-95 zł ( lozyska typu D 206 ), a droższe 120 zł,najdroższe jakie kupiłem to 230 zł, firm INA lub SKF ( kupiłem jedno JD oryginał, otwieram opakowanie a tu INA! wiec kupuje juz nie w JD :D ). Koszt łożyska pasującego firmy ZVL to tylko 16,50 zł w agromie, ale jaki mają luz jako nowe, szok!! Takich szkoda zakładać. 

Witam ! Jak sprawdzić Stan przekładni kątowej w rurze wysypu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
21 minut temu, Marl napisał:

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Kombajn teraz kupiłem- po czytałem że te przekładnie siadają ,więc postanowiłem to przejżeć ,więc wszystkie podpowiedzi są dla mnie bardzo cenne,Do tej pory miałem claas dominator 85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
Dnia 27.12.2020 o 20:17, Marl napisał:

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Przepracowane ma na silniku 3200,młocarnia 2800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
22 godziny temu, Marl napisał:

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

1 minutę temu, poderwa napisał:

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

Ile godzin takie silniki bez remontu wytrzymują ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    442

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
15 godzin temu, Marl napisał:

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Olej do silnika lać orginał ? czy jakiś inny polecacie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
21 godzin temu, Marl napisał:

Ja zalewam Shell Rimula R6 LM .

Ile litrów oleju wchodzi do silnika,przystawki hydrostatu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Czy w tych modelach 2054 jest możliwość smarowania łożysk młocarni ,odrzutnika-bo ja nie znalazłem kalamitki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck00    207

W modelu 2254 do silnika wlewamy Mobil Delvac 18-19l. Chodzi o silnik 6,8l. Jeśli chodzi o smarowanie bębna i odrzutnika to są łożyska bezobsługowe.  


Pieniądz podzielił nas, a i tak wszystko zabierze czas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Czy wymiana uszczelnień na wariatorze młocarni john deere 2054 jest jakaś problematyczna ? Potrzeba jakiś przyrządów -ściągaczy ? Proszę o wskazówki-porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12

Witam

Muszę rozebrać przekładnie kątowa w JD 2054 od żmijki do zbiornika ale nie mogę za cholerę jej zdjąć. Wszystko rozkręcone a nie chce zejść na dół ani żmijka do góry (do zbiornika). 

Ma ktoś jakiś pomysł? Lub to rozbierał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Z przekładni wychodzi sześciokąt,i na tym jest obsadzony ślimak który podaje zboże do zbiornika.Przekładnia powinna wyjść na dół,a ślimak zostaje w rurze.Musi byc to połączenie zadzerwiałe.W tamtym roku to przerabiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferrari12    0

Witam, chciałem zapytać czy w  kombajnie JD 2058 podczas jazdy na 3 biegu po szosie trzeba dawać gaz do oporu? i tylko sobie regulowac prędkość hydrostatem? na jakich najlepiej obrotach jeździć po asfalcie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Acech
      Witam, 
      W w/w ciągniku mam problem z wałkiem WOM, zaraz po załączeniu stacyjki wyskakują poniższe błędy (oraz nie działa wałek WOM):
      BCU: 
      523813.01
      523811.01
      523812.01
      523814.01
      523806.01
      523815.01
      Znalazłem w sieci opis błędów i aby sprawdzić bezpiecznik F02 PLB/01 i 02 - za niskie napięcie na module mocy PC5. Wszystkie bezpieczniki w kabinie sa ok (natomiast bezpieczników o takich oznaczeniach nie znalazłem. Czy ktoś miał podobny problem lub ma dostęp do schematu? Na który pin sterownika ma wchodzić to napięcie? Czy to może jest uszkodzony sterownik BCU?  
      Z góry dziękuję za pomoc.
      GT
    • Przez Slavan
      Witam. Przymierzam się do zakupu john deera w540 z 2009r. Posiada ktoś taki i jest w stanie się wypowiedzieć na jago temat? Czy lepiej go odpuścić i wziąć 2256? Areał 110ha zbóż i 70ha qq.

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez Bartusek2
      Witam mam pytanko jak oceniacie jd 6506 mam do kupienia takiego https://www.olx.pl/d/oferta/john-deere-6506-6510-szwecja-pewny-po-serwise-w-wanickim-piekny-opis-CID757-IDWIskM.html?search[filter_float_motor_hours%3Ato]=7000&search[filter_float_power%3Afrom]=90&search[filter_float_price%3Ato]=140000&search[order]=filter_float_price%3Adesc   i nie wiem co zrobić Z góry dzięki Pozdrawiam 
    • Przez Highlander54
      Witam
      Wie ktoś może jak kalibruje sie czujnik poziomu paliwa w john deere 1470? Wymieniłem go i teraz ciągle pokazuje minimalną ilość w zbiorniku i pokazuje się błąd z kalibracją czujnika
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj