Polecane posty

JD1188    126

Witam zamierzam kupić nowy ciągnik i nie wiem który wybrać john deere 6930 premium czy john deere 6130R. Prosze powiedzcie mi który waszym zdaniem jest lepszy i dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Myśle że mało kto ci podpowie ponieważ seria 6R jest nowa i mało ludzi ma jeszcze taki maszynki, ale ważne że bierzesz JD :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

6R będzie z oszczędniejszym silnikiem, dłuższym rozstawem osi i większą masą.reszta jak w premium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

Bez różnicy. Premium jest nie dostepne chyba,że modele z 2011r stojące na parkingach dilerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

6R będzie z oszczędniejszym silnikiem, dłuższym rozstawem osi i większą masą.reszta jak w premium.

 

6R będzie droższy w eksplatacji w stosunku do serii 6030premium ze względu na nieco większe zuzycie paliwa spowodowane zastosowaniem filtra czastek stałych, oraz konieczna będzie okresowa wymiana tego filtra ( 5000h ??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    126

ho ho 5000ha zanim u mnie to zrobi to jakieś 10 lat

 

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Jak będziesz mulił ten ciągnik to zapewne czeka cię szybsza wymiana filtra a tanie to nie jest... Dodatkowo wchodzą w to inne rzeczy... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

 

6R będzie droższy w eksplatacji w stosunku do serii 6030premium ze względu na nieco większe zuzycie paliwa spowodowane zastosowaniem filtra czastek stałych, oraz konieczna będzie okresowa wymiana tego filtra ( 5000h ??)

Ja myślę,że spalanie będzie jednak mniejsze:ze względu na zastosowanie filtra cząstek stałych można zmniejszyc dawkę paliwa, jak również zmniejszyc dawkę powtórnego dopalania spalin co powodowało mułowatośc silnika, a całą pozostałośc zanieczyszczeń nie dopalac w silniku lecz wpakowac w filtr. Producent chwali się, że spalanie zmalało o 7%, pożyjemy- zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    126

Zgadzam się z tobą nie dość żę silnik jest 4 cyl. to jeszcze ten filter

 

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Ja myślę,że spalanie będzie jednak mniejsze:ze względu na zastosowanie filtra cząstek stałych można zmniejszyc dawkę paliwa, jak również zmniejszyc dawkę powtórnego dopalania spalin co powodowało mułowatośc silnika, a całą pozostałośc zanieczyszczeń nie dopalac w silniku lecz wpakowac w filtr. Producent chwali się, że spalanie zmalało o 7%, pożyjemy- zobaczymy.

 

Wszystko ładnie pięknie tylko co zrobić z tym co zostaje w filtrze w końcu kiedyś się napełni...? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

U mnie wujas też miał taki dylemat między 6930 Premium a jakimś modelem z 6R i się go pytałem czemu nie wziął 6R to odpowiedział że po co ma przepłacać i podobno duża różnica cenowa jest.


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zresztą 6R to świeżyzna, więc istnieje obawa chorób wieku dziecięcego. 6030 to konstrukcja sprawdzona i prostsza. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

No i zakup ciągnika tez jest droższy ;)


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefiu890    15

Planuje zakup JD o mocy ok 150 KM i wiem że napewno lepszy był by 6030 premium ponieważ robią go już ładne pare lat i tak jak kolega napisał nie ma w nim usterek wieku dzieciencego do tego w 6R dochodzi filtr cząstek stały tak jak ktoś pisał po 5 tys mth do wymiany a koszt niemały w granicach 10 tys zł !! JD 6930 premium w super wypasie był kosztem wysokości ok 320 tys netto natomiast 6150R musimy liczyć jakieś 370 tys netto ok 50 tys różnicy sporo !! Ale co zrobić już nie ma powrotu bo premiumek już zamawiać niestety nie można ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

Ja bym wybrał 6R i też palnuje zakup takiego co prawda dopiero w przyszłym roku przez te wymarźnięcia nie stać mnie teraz, ale już mam ofertę na 6140R ze skrzynią DirectDrive lub AutoPowr z dość wysokim wyposażeniem między innymi reserowana kabina, oś, lusterka elektryczne, wszystkie dostępne oświetlenie... na cenę około 350.000 zł + VAT tylko nie dopytałem o cene systemu prowadzenia do takiego ciągnika... a co do że to nowość i że nie spawdzone ciągniki ja na to bym nie patrzył każada z serii JD była udana bynajmniej według mnie, w końcu to JD :D

Edytowano przez d4r4s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurand210    0

Wszystko ładnie pięknie tylko co zrobić z tym co zostaje w filtrze w końcu kiedyś się napełni...? Pozdrawiam

Ten filtr jest na bieżąco czyszczony. Specjalna kontrolka w kabinie traktora informuje o tym procesie, który polega na wtryskiwaniu paliwa do tego filtra aby zanieczyszczenia zostały wypalone. W ogóle nie wiem skąd już wiecie że trzeba go wymieniać co 5 tysięcy motogodzin i a już naprawdę dziwię się skąd wiecie, że to będzie kosztować 10 tysięcy zł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Już w kilku gazetach były wypowiedzi przedstawicieli JD ile kosztuje i co ile trzeba wymieniać (regenerować) bo to jest cena po regeneracji przez JD a nie nowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Ten filtr jest na bieżąco czyszczony. Specjalna kontrolka w kabinie traktora informuje o tym procesie, który polega na wtryskiwaniu paliwa do tego filtra aby zanieczyszczenia zostały wypalone. W ogóle nie wiem skąd już wiecie że trzeba go wymieniać co 5 tysięcy motogodzin i a już naprawdę dziwię się skąd wiecie, że to będzie kosztować 10 tysięcy zł??

 

No właśnie jest czyszczony i w dodatku paliwem to jakim cudem ciągnik spala mniej co niektórzy są naiwni na marketing ale cóż... Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ten filtr sprawdza się kiedy ciągnik pracuje pod obciążeniem i na obrotach np orka, transport itp wtedy temperatura i ilość spalin jest korzystna dla wypalania tego filtra. Jeśli ciągnik będzie stał [gdzieś czytałem że dopuszcza się do 5min na obrotach jałowych] to filtr szybko się zapełni, tak samo w lekkich pracach i na wypalenie zużywane będzie to "zaoszczędzone" wcześniej paliwo, więc coś kosztem czegoś.

 

Do maratonu orki taka technologia nadaję się jak najbardziej, ale w obejściu już nie bardzo :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Wygląda to tak, że pracuje się godzinę przy ładowaczu a po skończonej pracy ciągniki musi chodzi kilka minut na obrotach 2 tys. także to jest ten super oszczędny system..? Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurand210    0

Już w kilku gazetach były wypowiedzi przedstawicieli JD ile kosztuje i co ile trzeba wymieniać (regenerować) bo to jest cena po regeneracji przez JD a nie nowego

Bardzo chętnie przeczytam te artykuły, jeśli możesz to podaj gdzie to wyczytałeś. Mam jednak nadzieję, że z tą okresową wymianą filtra cząstek stałych będzie tak jak z amortyzatorami gazowymi w TLS, które też są okresowo do wymiany ale pokażcie kogoś kto to zrobił jeśli amortyzatory są jeszcze sprawne.

Wygląda to tak, że pracuje się godzinę przy ładowaczu a po skończonej pracy ciągniki musi chodzi kilka minut na obrotach 2 tys. także to jest ten super oszczędny system..? Pozdrawiam ;)

Kolego danield28 dużo się wypowiadasz w tym temacie, ale może już zacznij pisać coś konkretnego opierającego się na jakichś pewnych źródłach, a nie spekulacje i domysły, możesz kogoś wprowadzić w błąd.

 

Co do norm emisji spalin to niestety, ale wymuszają na rolnikach dodatkowe zużycie paliwa można popatrzyć na testy spalania kiedyś wynosiło ono średnio dla wszystkich ciągników około 200 g/kwh a dziś około 270 g/kwh. Więc można mówić że ciągnik będzie oszczędny w porównaniu do reszty stawki a nie w porównaniu do tego co było kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj