Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JD1188    112

Witam zamierzam kupić nowy ciągnik i nie wiem który wybrać john deere 6930 premium czy john deere 6130R. Prosze powiedzcie mi który waszym zdaniem jest lepszy i dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Myśle że mało kto ci podpowie ponieważ seria 6R jest nowa i mało ludzi ma jeszcze taki maszynki, ale ważne że bierzesz JD :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kent    1

6R będzie z oszczędniejszym silnikiem, dłuższym rozstawem osi i większą masą.reszta jak w premium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

Bez różnicy. Premium jest nie dostepne chyba,że modele z 2011r stojące na parkingach dilerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

6R będzie z oszczędniejszym silnikiem, dłuższym rozstawem osi i większą masą.reszta jak w premium.

 

6R będzie droższy w eksplatacji w stosunku do serii 6030premium ze względu na nieco większe zuzycie paliwa spowodowane zastosowaniem filtra czastek stałych, oraz konieczna będzie okresowa wymiana tego filtra ( 5000h ??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    112

ho ho 5000ha zanim u mnie to zrobi to jakieś 10 lat

 

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Jak będziesz mulił ten ciągnik to zapewne czeka cię szybsza wymiana filtra a tanie to nie jest... Dodatkowo wchodzą w to inne rzeczy... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

 

6R będzie droższy w eksplatacji w stosunku do serii 6030premium ze względu na nieco większe zuzycie paliwa spowodowane zastosowaniem filtra czastek stałych, oraz konieczna będzie okresowa wymiana tego filtra ( 5000h ??)

Ja myślę,że spalanie będzie jednak mniejsze:ze względu na zastosowanie filtra cząstek stałych można zmniejszyc dawkę paliwa, jak również zmniejszyc dawkę powtórnego dopalania spalin co powodowało mułowatośc silnika, a całą pozostałośc zanieczyszczeń nie dopalac w silniku lecz wpakowac w filtr. Producent chwali się, że spalanie zmalało o 7%, pożyjemy- zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    112

Zgadzam się z tobą nie dość żę silnik jest 4 cyl. to jeszcze ten filter

 

Cytowanie poprzedniego posta.

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Ja myślę,że spalanie będzie jednak mniejsze:ze względu na zastosowanie filtra cząstek stałych można zmniejszyc dawkę paliwa, jak również zmniejszyc dawkę powtórnego dopalania spalin co powodowało mułowatośc silnika, a całą pozostałośc zanieczyszczeń nie dopalac w silniku lecz wpakowac w filtr. Producent chwali się, że spalanie zmalało o 7%, pożyjemy- zobaczymy.

 

Wszystko ładnie pięknie tylko co zrobić z tym co zostaje w filtrze w końcu kiedyś się napełni...? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

U mnie wujas też miał taki dylemat między 6930 Premium a jakimś modelem z 6R i się go pytałem czemu nie wziął 6R to odpowiedział że po co ma przepłacać i podobno duża różnica cenowa jest.


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zresztą 6R to świeżyzna, więc istnieje obawa chorób wieku dziecięcego. 6030 to konstrukcja sprawdzona i prostsza. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

No i zakup ciągnika tez jest droższy ;)


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefiu890    15

Planuje zakup JD o mocy ok 150 KM i wiem że napewno lepszy był by 6030 premium ponieważ robią go już ładne pare lat i tak jak kolega napisał nie ma w nim usterek wieku dzieciencego do tego w 6R dochodzi filtr cząstek stały tak jak ktoś pisał po 5 tys mth do wymiany a koszt niemały w granicach 10 tys zł !! JD 6930 premium w super wypasie był kosztem wysokości ok 320 tys netto natomiast 6150R musimy liczyć jakieś 370 tys netto ok 50 tys różnicy sporo !! Ale co zrobić już nie ma powrotu bo premiumek już zamawiać niestety nie można ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4r4s    3

Ja bym wybrał 6R i też palnuje zakup takiego co prawda dopiero w przyszłym roku przez te wymarźnięcia nie stać mnie teraz, ale już mam ofertę na 6140R ze skrzynią DirectDrive lub AutoPowr z dość wysokim wyposażeniem między innymi reserowana kabina, oś, lusterka elektryczne, wszystkie dostępne oświetlenie... na cenę około 350.000 zł + VAT tylko nie dopytałem o cene systemu prowadzenia do takiego ciągnika... a co do że to nowość i że nie spawdzone ciągniki ja na to bym nie patrzył każada z serii JD była udana bynajmniej według mnie, w końcu to JD :D

Edytowano przez d4r4s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurand210    0

Wszystko ładnie pięknie tylko co zrobić z tym co zostaje w filtrze w końcu kiedyś się napełni...? Pozdrawiam

Ten filtr jest na bieżąco czyszczony. Specjalna kontrolka w kabinie traktora informuje o tym procesie, który polega na wtryskiwaniu paliwa do tego filtra aby zanieczyszczenia zostały wypalone. W ogóle nie wiem skąd już wiecie że trzeba go wymieniać co 5 tysięcy motogodzin i a już naprawdę dziwię się skąd wiecie, że to będzie kosztować 10 tysięcy zł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    10

Już w kilku gazetach były wypowiedzi przedstawicieli JD ile kosztuje i co ile trzeba wymieniać (regenerować) bo to jest cena po regeneracji przez JD a nie nowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
Ten filtr jest na bieżąco czyszczony. Specjalna kontrolka w kabinie traktora informuje o tym procesie, który polega na wtryskiwaniu paliwa do tego filtra aby zanieczyszczenia zostały wypalone. W ogóle nie wiem skąd już wiecie że trzeba go wymieniać co 5 tysięcy motogodzin i a już naprawdę dziwię się skąd wiecie, że to będzie kosztować 10 tysięcy zł??

 

No właśnie jest czyszczony i w dodatku paliwem to jakim cudem ciągnik spala mniej co niektórzy są naiwni na marketing ale cóż... Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Ten filtr sprawdza się kiedy ciągnik pracuje pod obciążeniem i na obrotach np orka, transport itp wtedy temperatura i ilość spalin jest korzystna dla wypalania tego filtra. Jeśli ciągnik będzie stał [gdzieś czytałem że dopuszcza się do 5min na obrotach jałowych] to filtr szybko się zapełni, tak samo w lekkich pracach i na wypalenie zużywane będzie to "zaoszczędzone" wcześniej paliwo, więc coś kosztem czegoś.

 

Do maratonu orki taka technologia nadaję się jak najbardziej, ale w obejściu już nie bardzo :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Wygląda to tak, że pracuje się godzinę przy ładowaczu a po skończonej pracy ciągniki musi chodzi kilka minut na obrotach 2 tys. także to jest ten super oszczędny system..? Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurand210    0

Już w kilku gazetach były wypowiedzi przedstawicieli JD ile kosztuje i co ile trzeba wymieniać (regenerować) bo to jest cena po regeneracji przez JD a nie nowego

Bardzo chętnie przeczytam te artykuły, jeśli możesz to podaj gdzie to wyczytałeś. Mam jednak nadzieję, że z tą okresową wymianą filtra cząstek stałych będzie tak jak z amortyzatorami gazowymi w TLS, które też są okresowo do wymiany ale pokażcie kogoś kto to zrobił jeśli amortyzatory są jeszcze sprawne.

Wygląda to tak, że pracuje się godzinę przy ładowaczu a po skończonej pracy ciągniki musi chodzi kilka minut na obrotach 2 tys. także to jest ten super oszczędny system..? Pozdrawiam ;)

Kolego danield28 dużo się wypowiadasz w tym temacie, ale może już zacznij pisać coś konkretnego opierającego się na jakichś pewnych źródłach, a nie spekulacje i domysły, możesz kogoś wprowadzić w błąd.

 

Co do norm emisji spalin to niestety, ale wymuszają na rolnikach dodatkowe zużycie paliwa można popatrzyć na testy spalania kiedyś wynosiło ono średnio dla wszystkich ciągników około 200 g/kwh a dziś około 270 g/kwh. Więc można mówić że ciągnik będzie oszczędny w porównaniu do reszty stawki a nie w porównaniu do tego co było kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Camry
      Witam ,mam problem z john deere 5080r ,w czasie pracy silnika nagle silnik zachowuje się jakby nie palił na jeden cylinder ,przy dodaniu gazu słychać jak nie może wejść na obroty,po zgaszeniu i odpaleniu ponownie problem znika wszystko jest ok ,po jakimś czasie 15min. lub pół godziny problem się znowu pojawia i znowu trzeba go zgasić i odpalić i jest ok i tak w koło co może być powodem? żadna kontrolka się nie świeci .dzięki za szybką odpowiedź.
    • Przez cezar7250
      Zapraszam do obejrzenia
    • Przez Palmiszon
      Witam coraz bardziej przymierzam się do zakupu ciągnika / ma być to główny ciągnik dosłownie do wszystkiego od orki po opryski ( zawieszany 1200 l ) + baniak z przodu i bedzie to używany sprzęt (fundusze ograniczone )
      "Najarany jestem" na ciągniki JD 6 cyl i potrzebuję opinii bo o ile jak coś się znajdzie model 6m np 6175 6150m jest na skrzyni auto quad to wersje R 6150 6145r przeważnie są na direct drive . 
      M ki są w przedziale 7-9 tys MTG roczniki 2015+ a Rki od 2012 mają ok 5-6 tys mtg a ciągniki też tych samych gabarytów .
      Interesuje mnie wady bo Rki na direct drive fajnie wyglądają ale czy koszt ewentualnej naprawy nie przyprawi o ból 4 liter ? Wygląd to nie wszystko ma być funkcjonalne i nie doje**ne a cos mi sie wydaje ze cena za tak wyposazony ciagnik R = M niesie ze soba jego wady ? jakie mogą wystąpic ? Oczywiscie na zakup wezmę serwisanta ale chcę posłuchać opinii użytkowników + osob które może naprawiały coś w tego typu sprzętach jak to cenowo jak wady czy direct drive to prawda że  się sypie . Potrzebuję rzetelnych informacji od użytkowników a nie od Fanów i Antyfanów Pozdrawiam 
    • Przez Michał6330
      Witam zastanawiam się nad zakupen JD 6175R i mam dylemat jakie opony wybrać
    • Przez kr9292
      Gdy traktor jest zimny, po wybraniu kierunku jazdy miga kontrolka rewersu i kontrolka z "i" na wyświetlaczu, traktor nie jedzie. Gdy traktor się rogrzeje problem zanika. Filtr i olej w skrzyni są nowe. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj