Argo

Przerobienie alternatora zetor 8011

Polecane posty

Argo    0

Witam, chciałbym przerobić swój alternator montując do niego regulator napięcia od np. fiata 126p mam tak zrobione w c -360 (alternator od poloneza + regulator od malucha) i działa to bardzo dobrze i chciałbym w tym ciągniku zrobić tak samo, ale nie wiem dokładnie jak to podłączyć w c-360 było łatwiej. Byłbym wdzięczny za pomoc.

zdjęcie alternatora i regulatora http://imageshack.us/photo/my-images/546/alternator.jpg/

Edytowano przez Argo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Każdy alternator ma swój dedykowany regulator a więc nie można podłączyć jakiego sie chce regulatora do jakiego się chce alternatora. To jest po prostu niemożliwe i nigdy nie bedzie prawidłowo działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niemożliwe jest otwarcie parasola w kominie. Jeżeli alternator ma rezystancję uzwojenia wzbudzania około 4 ohm i odizolowane szczotki to można podłączyć ten regulator. Ale prościej jest kupić regulator dedykowany do tego alternatora. Wtedy na pewno będzie działać dobrze. Jeżeli nie ma się doświadczenia w tej dziedzinie to lepiej nie kombinować i robić tak jak fabryka przykazała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jeżeli upierasz się na ten regulator to szczotkę musiał być odpiać od masy i przelutować w środku, pytanie czy wytrzyma reg napięcia przy dużym prądzie wzbudzenia, ew możemy się zamienić na alternator od nowszego zetora z wbudowanym reg napięcia, mam taki zamontowany w swojej 360

bc53296a5b370709m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Argo    0

Ja jednak bym założył ten regulator do tego alternatora tylko żeby ktoś mi powiedział co muszę zrobić tak krok po kroku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Rozkręcić alternator, szczotkę dokręconą do masy odpiąć i przylutować do wyjścia diod wzbudzenia D+, i do tej wsuwki podpiąć kontrolkę razem z żółtym przewodem regulatora, zielony do DF (druga szczotka), tylko jak przebije ci mosfteta w reg lub go zewrze i ładowanie będziesz miał z 20 volt to nie miej pretensji do nikogo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do autora tematu: pora zakończyć tą dyskusję. Skoro nie dociera do Ciebie to co mają do powiedzenia specjaliści to rób wszystko na własną odpowiedzialność. Nie masz nawet pojęcia jak jest zbudowany i jak działa alternator, a chcesz zabierać się za dobór regulatora napięcia. Tak jak napisał kolega @vcc (który swoją drogą ma największe doświadczenie w alternatorach) albo spalisz mosfeta ( co jeszcze nie będzie takie tragiczne) albo zniszczysz akumulatory zbyt wysokim ładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj