Argo

Przerobienie alternatora zetor 8011

Polecane posty

Argo    0

Witam, chciałbym przerobić swój alternator montując do niego regulator napięcia od np. fiata 126p mam tak zrobione w c -360 (alternator od poloneza + regulator od malucha) i działa to bardzo dobrze i chciałbym w tym ciągniku zrobić tak samo, ale nie wiem dokładnie jak to podłączyć w c-360 było łatwiej. Byłbym wdzięczny za pomoc.

zdjęcie alternatora i regulatora http://imageshack.us/photo/my-images/546/alternator.jpg/

Edytowano przez Argo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    66

Każdy alternator ma swój dedykowany regulator a więc nie można podłączyć jakiego sie chce regulatora do jakiego się chce alternatora. To jest po prostu niemożliwe i nigdy nie bedzie prawidłowo działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niemożliwe jest otwarcie parasola w kominie. Jeżeli alternator ma rezystancję uzwojenia wzbudzania około 4 ohm i odizolowane szczotki to można podłączyć ten regulator. Ale prościej jest kupić regulator dedykowany do tego alternatora. Wtedy na pewno będzie działać dobrze. Jeżeli nie ma się doświadczenia w tej dziedzinie to lepiej nie kombinować i robić tak jak fabryka przykazała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Jeżeli upierasz się na ten regulator to szczotkę musiał być odpiać od masy i przelutować w środku, pytanie czy wytrzyma reg napięcia przy dużym prądzie wzbudzenia, ew możemy się zamienić na alternator od nowszego zetora z wbudowanym reg napięcia, mam taki zamontowany w swojej 360

bc53296a5b370709m.jpg


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Argo    0

Ja jednak bym założył ten regulator do tego alternatora tylko żeby ktoś mi powiedział co muszę zrobić tak krok po kroku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    11

Rozkręcić alternator, szczotkę dokręconą do masy odpiąć i przylutować do wyjścia diod wzbudzenia D+, i do tej wsuwki podpiąć kontrolkę razem z żółtym przewodem regulatora, zielony do DF (druga szczotka), tylko jak przebije ci mosfteta w reg lub go zewrze i ładowanie będziesz miał z 20 volt to nie miej pretensji do nikogo


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do autora tematu: pora zakończyć tą dyskusję. Skoro nie dociera do Ciebie to co mają do powiedzenia specjaliści to rób wszystko na własną odpowiedzialność. Nie masz nawet pojęcia jak jest zbudowany i jak działa alternator, a chcesz zabierać się za dobór regulatora napięcia. Tak jak napisał kolega @vcc (który swoją drogą ma największe doświadczenie w alternatorach) albo spalisz mosfeta ( co jeszcze nie będzie takie tragiczne) albo zniszczysz akumulatory zbyt wysokim ładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj