Skocz do zawartości
adrian7211

Wybicie tulei z obudowy u mtz-ta w prawym kole

Polecane posty

klama    4

Oj męczyliśmy się z tym w tamtym roku, oj męczyli. Na początku było uderzane w tą tuleje zaraz pod tym kołnierzem. Cos tam się ruszyło ale tuleja pękła tak że na wierzchu już nie było za co uderzać. I chyba odkręciliśmy tam od spodu i nie wiem czy dawało coś uderzanie zapierając za rowki od uszczelniaczy, ale skończyło się na wspawaniu płaskowników w środek, dłuższa brecha i większy młot i powoli dało rade :)

Może ktoś ma lepszy patent na to :)

Powodzenia

 

Aha i tam na zdjęciu u góry nie wiem czy jakiegoś zabezpieczenia nie było. I trzeba go chyba było wyciągnąć :)

Edytowano przez klama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin389    0

tez mialem z tym problem, majsterk ktory mi to naprawial musial rozgrzewac to palnikiem i wtedy jakos udalo sie wybic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

raczej nie ale wyciek oleju jak są popękane sprawdź zbieżność i luzy na drążkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182
Napisano (edytowany)

Fakt tam można od dołu przypiepszyć po odkręceniu dekla.

Tam nie ma punktu zaczepienia dla wybijaka, to co wystaje to integralną część odlewu obudowy zwolnicy, na której opiera się łożysko oporowe sprężyny. Jeżeli to uszkodzi to do wymiany cały korpus. Tak jak sugerowali poprzednicy, wspawanie czegoś w środek tulei, nagrzanie korpusu palnikiem, lub jak ja to robię rozwiercenie jej i wykruszenie. Wcześniej trzeba wybić kołek fi14. widoczny od tyłu zwolnicy.

@mikey Jeżeli po podniesieniu przodka można wyczuć wyraźny luz w płaszczyźnie pionowej w kole to masz wyrobione tuleje zwrotnic, latanie kół podczas jazdy, czyli w płaszczyźnie poziomej, sugeruje zużycie wkładek w przegubach drążków. Zwykle wyrobione tuleje, wiążą się ze zrywaniem pionowego wałka napędowego.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×