Skocz do zawartości
MichalP

385/902 blokowanie koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła
MichalP    12

Witam. Mam ogromny problem z moim 902, blokuje mi się koło tylne prawe a sam ciągnik podskakuje do góry do przodu itp podczas jakiej kol wiek jazdy Rozebrałem zwolnice bo myślałem że jest to wina tego ale niestety nie, rozpołowiłem ciągnik za skrzynią żeby sprawdzić "atak" tam wszystko w porządku i skończyły mi się pomysły. Miał ktoś coś takiego??

 

Kilka uwag:

- występuje to na każdym biegu i do przodu jak i do tyłu

- blokuje koło

- zachowuj się jak by nie mógł się za zębić tryb a słychać to bez większego problemu

- skrzynia biegów na pewno oki bo to z okolic prawej zwolnicy

- na "luzie" gdy holowałem ciągnik do domu problem nie występował

- atak jest oki

 

Mam ten ciągnik tyle lat i jeszcze z czymś takim się nie spotkałem:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Do ataku dostaniesz się zdejmując pokrywę podnośnika, zobaczysz ale nic chyba nie zrobisz. A hamulec nie blokuje, te podskakiwanie nie jest spowodowane wadą opony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Skoro przy holowaniu nie dzieje się to oponę można wykluczyć.

Uszkodzone łożysko półosi przy zwolnicy albo wieloklin półosi w mechanizmie różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MichalP    12

Niestety stało się coś czego się nie spodziewałem.. rozleciała się zwolnica lewa, ta która naprawiałem w tamtym roku. Wycięło tryby satelit, urwane są 2 śruby trzymające zwolnice ... nie mam jeszcze pojęcia jak je wykrecić:/ szkoda tylko ze wcześniej tego nie sprawdziłem. Przy okazji dekiel ściągnąłem, wymienię rozdzielacz jedyny plus.

 

Poszukuje zwolnicy kompletnej lewej .. lokalizacja Mazowsze okolice Płock Gostynin Sochaczew Ciechanów... pilnie :(

 

Pozdrawiam. Jak znajdę chwilkę to jutro wrzucę fotki tego co się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    12

Ten spod Przasnysza chce tylko 1000zł

Ale znalazłem zwolnice od zetora o połowę taniej ale jest problem, czym rożni się zwolnica starego typu od nowego typu?? Bo niestety przejrzałem katalogi które mam ale nie znalazłem różnic. (katalogi z 1983r oraz kupiony nie dawno najnowszy jaki był)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Nie jestem pewny ale powinna pasować. Z tego co pamiętam to w starym typie dekielek z uszczelniaczem odkręcało się od tarczy koła przez otwory w tarczy. Tarcza to to co koło się przykręca z szpilkami. W nowym tego nie było, Odkręcało się śrubę w środku na pół osi i wszystko rozbierało się.

Tyle wiem bo u teściu raz rozbierał i dziwił się że ja jak rozbierałem to ten dekiel nie zmieniałem, a ja tego dekla wcale nie miałem. A jego trza zniszczyć żeby łożysko ściągnąć.

Teściu ma z 81 r a ja miałem z 84r.

Między 385 a 1212 jest różnica w grubości przekładni planetarnej. Te koło z zębami w środku jest grubsze około 1 cm.

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×