MichalP

385/902 blokowanie koła

Polecane posty

MichalP    60

Witam. Mam ogromny problem z moim 902, blokuje mi się koło tylne prawe a sam ciągnik podskakuje do góry do przodu itp podczas jakiej kol wiek jazdy Rozebrałem zwolnice bo myślałem że jest to wina tego ale niestety nie, rozpołowiłem ciągnik za skrzynią żeby sprawdzić "atak" tam wszystko w porządku i skończyły mi się pomysły. Miał ktoś coś takiego??

 

Kilka uwag:

- występuje to na każdym biegu i do przodu jak i do tyłu

- blokuje koło

- zachowuj się jak by nie mógł się za zębić tryb a słychać to bez większego problemu

- skrzynia biegów na pewno oki bo to z okolic prawej zwolnicy

- na "luzie" gdy holowałem ciągnik do domu problem nie występował

- atak jest oki

 

Mam ten ciągnik tyle lat i jeszcze z czymś takim się nie spotkałem:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Do ataku dostaniesz się zdejmując pokrywę podnośnika, zobaczysz ale nic chyba nie zrobisz. A hamulec nie blokuje, te podskakiwanie nie jest spowodowane wadą opony ?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Skoro przy holowaniu nie dzieje się to oponę można wykluczyć.

Uszkodzone łożysko półosi przy zwolnicy albo wieloklin półosi w mechanizmie różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Niestety stało się coś czego się nie spodziewałem.. rozleciała się zwolnica lewa, ta która naprawiałem w tamtym roku. Wycięło tryby satelit, urwane są 2 śruby trzymające zwolnice ... nie mam jeszcze pojęcia jak je wykrecić:/ szkoda tylko ze wcześniej tego nie sprawdziłem. Przy okazji dekiel ściągnąłem, wymienię rozdzielacz jedyny plus.

 

Poszukuje zwolnicy kompletnej lewej .. lokalizacja Mazowsze okolice Płock Gostynin Sochaczew Ciechanów... pilnie :(

 

Pozdrawiam. Jak znajdę chwilkę to jutro wrzucę fotki tego co się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Ten spod Przasnysza chce tylko 1000zł

Ale znalazłem zwolnice od zetora o połowę taniej ale jest problem, czym rożni się zwolnica starego typu od nowego typu?? Bo niestety przejrzałem katalogi które mam ale nie znalazłem różnic. (katalogi z 1983r oraz kupiony nie dawno najnowszy jaki był)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie jestem pewny ale powinna pasować. Z tego co pamiętam to w starym typie dekielek z uszczelniaczem odkręcało się od tarczy koła przez otwory w tarczy. Tarcza to to co koło się przykręca z szpilkami. W nowym tego nie było, Odkręcało się śrubę w środku na pół osi i wszystko rozbierało się.

Tyle wiem bo u teściu raz rozbierał i dziwił się że ja jak rozbierałem to ten dekiel nie zmieniałem, a ja tego dekla wcale nie miałem. A jego trza zniszczyć żeby łożysko ściągnąć.

Teściu ma z 81 r a ja miałem z 84r.

Między 385 a 1212 jest różnica w grubości przekładni planetarnej. Te koło z zębami w środku jest grubsze około 1 cm.

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj