Zaloguj się, aby obserwować  
patrykb2736

jak podłączyć radio do MTZ Belarus 952.4

Polecane posty

patrykb2736    87

witam was serdecznie niedawno zakupiłem belarusa 952.4 i mam problem bo nie wiem jak podłączyć w nim radio przeczytałęm pare postów ale nic ciekawego z tego nie wyciągnołem chciał zebyście mi przybliżyli o co chodzi z tą stacyjką i o tym wolnym kablu co jest tam gdzie włanczanie świateł.No bo mam problem tylko z zasilaniem reszte sobie rozprowadze.Bardzo was prosze ewentualnie jakieś fotki

post-48212-0-34560900-1333981935_thumb.jpg

post-48212-0-56231900-1333981952_thumb.jpg

post-48212-0-05069000-1333981958_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Co tam jest trudnego?Odkręć sufit i poszukaj czerwonego/brązowego[taki był u mnie ] kabla o grubszym przekroju niż reszta zakończonego konektorem




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Plus jest na kablu. Minus z kabiny bierzesz, oblachowania, masa ciagnika. Jak tego nie wiesz to nie uciągniesz. Poszukaj elektryka w okolicy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie masa ciągnika, każde żelazo, blacha, odlew które są ze soba połączone to masa, minus. Jak plus radia podłączysz do plusa na kablu a minus radia i minys głosników z blachami kabiny to będzie grało jak złoto.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

ja mam mtz-ta 82. I radio podłączyłem od głównego kabla zasilającego pod deska rozdzielczą po drodze zabezpieczając bezpiecznikiem. W mtz-cie fajnie sie go ciągnie w góre za ramką na słupku.A nawiasem mówiąc możesz wziąść od dowolnego kabla zasilającego w górnej części kabiny np...... lampke jak wyżej wspomniał kolega. Zrób probówke z żarówki i znajdz kabel z plusem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie masa ciągnika, każde żelazo, blacha, odlew które są ze soba połączone to masa, minus. Jak plus radia podłączysz do plusa na kablu a minus radia i minus głosników z blachami kabiny to będzie grało jak złoto.

 

Jeżeli nie wiesz jakie ma radio to nie pisz takich rzeczy, bo jak ma końcówkę w mostku, to tylko pójdzie dymek i po radiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

ile mi tak zajmnie zamontowanie tego wszystkiego a i jeszcze propo troche głośno jest w tym ciągniku radio dobrze słychac.A gdzieś czytałem ze przy stacyjce jest jakiś czerwony kabel.Ale najlepiej będzie jak od tej lampki poprowadze kabel a mase czyli minus to przy samym radiu gdzies do nachu bo nie bedę ciągnoł kabla chyba nie

 

radia jeszcze nie mam ale panie elektrotechniku o co chodzi w pana wypowiedzi możesz przybliżyć co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Elektrotechnik no fakt. Zagalopowałem sie. Plus znajdziesz a reszta stosuj się do opisu podłączenia konkretnego radia powinno być na obudowie lub w instrukcji. Z wiedza nie najgorzej. Sugerowałem się starym radiem jakie ostatnio podłączałem w swoim ciągniku. Tam masa radia i minus głosników jest wspólny.

 

Czy da się słuchać to sprawa indywidualna. W moim jednak radio trzeba dać troszkę głośniej jak chcesz rozumieć co mówią. Mnie słuchanie głosnej muzyki z czasem męczy, poza tym nie lubię głośno i muszę sobie zrobić przerwe.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bez obrazy, ale Twój zasób wiedzy jest trochę zbyt mały, żeby to zrozumieć, ale generalnie chodzi o to, żeby podłączyć wszystkie przewody od radia tak jak to przewidział producent. Nie można dowolnie łączyć masy zasilania z masą głośników, ze względu na to iż nie wiemy jaki stopień mocy jest zamontowany w radiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

zobaczymy co da się zrobić .A i jeszcze jedno mam w domu radio orginalne od vectry tylko jest problem bo nie mam kodu do niego i ono jest bez wyświetlacza da się coś z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kod można bez problemu odczytać z pamięci flash radia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

ale jak się to robi bo ja jestem ciemny w tych sprawach jak dużo roboty to nawet się nie opyla

 

a będzie działaś jeżeli podłącze plus radia pod zasilanie a minus pod mase i głośniki normalnie to będzie działać seweryn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

przecież cały traktor jest zmasowany.. chodzi abyś plus gdzieś przeciągnął np do lampki.. a mase kręć śróbą do kabiny.. aby do metalu ;p

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Będzie działać jak podłączysz zgodnie ze schematem podłączenia radia. A co do samego radia to wpisz w wyszukiwarce typ a na pewno znajdziesz coś na ten temat.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

witam panowie ponownie znalazłem ten kabel u mnie jest siwy podłączyłem normmalnie + radia pod+zasilani i minus (masa) podłączyłem radio działa tylko problem z tym kodem jest chyba kupie inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak napisałem wcześniej, kod jest w pamięci flash, wystarczy podłączyć odpowiedni programator i odczytać kod, który następnie należy normalnie wpisać z klawiatury radia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

jaki programatro nie wiem o co chodzi bo się nie znam na tym

 

ej słuchaj znalazłem kod poprzez program komputerowy co trzeba było tam kod seryjny podać w samochdzie odkodowałem ale gdy przeszedłem do ciągnika znowu trzeba było wpisywać co zrobić zeby nie żądało radio kodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro się nie znasz to zapomnij o odczytywaniu pamięci. Żeby radio nie żądało co chwilę kodu musi być podłączone do zasilania. Po każdym odłączeniu zasilania trzeba wpisywać ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykb2736    87

ej słuchaj zrobiło mi się gdzieś zwarcie w tym kablu głównym straciłem prąd i nie wiem tam żadnego bezpiecznika nie moge znaleźć i nie podłączyłem radia ale jak podłanczałem to grało chyba wezme od lampki taki niebieski kabel tam jest jak kolega wyżej wspomniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj