benek79

Wtryski

Polecane posty

tomek73    579

Jedne i drugie pasuję, żeby nie były od turbo.

 

W 4 poście masz numery, do zwykłej.

Jak popatrzysz się na tą cieńszą końcówkę od przodu, to zobaczysz ile ma otworków, 4 czy 5.

 

Z tego co pompierze mi mówili i gdzieś wyczytałem to 4 otworkowe są do nowego typu. Ale tu chodziło o numer silnika, jak potem doczytałem to była różnica w pompach wtryskowych. Stary i nowy typ.

Ja zakładałem do 1224 i na 4 otworkowych był silniejszy, cichszy, i może mniej spalał, ale i też ustawiałem na 180 bar, z tego względu że w 1634 tak są ustawiane.

Raz znajomy mechanik robił wtryski do 1634, ciągnik był z Niemiec przyprowadzony i tak miała poustawiane, wszystkie 6.

Ale i miałem założone sekcję w pompie wtryskowej 9,5mm z turbo, a mój silnik turbo nie miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Koledzy mam pytanie. Ile powinno wynosic ciśnienie wtrysku w Ursusie C-385 Turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Chyba nie było takiego modelu (a na pewno nie na polskim rynku ;) ) Dla 1012 itp, wg instrukcji napraw- 16,8 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Na polskim może i nie było, a ten jest z Danii :) Dzięki za odpowiedź.

Edytowano przez Grabcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

a co zrobić jeżeli przekręciłem pompę już na max od silnika i nadal początek wtrysku jest za znakiem `początek wtrysku` ?? Bo wyjmowałem pompę do sprawdzenia i teraz chcę ją założyć prawidłowo i czytam, i reguluję. Postępując zgodnie z instrukcją wyszło mi, że początek wtrysku zaczynał się na 2 znaku (gmp) Ale czy to możliwe?? Bo silnik raczej dobrze pracuje i równo. Przekręciłem pompę od silnika na max i nadal początek wtrysku jest trochę później (3 ząbki na kole). Dalej już jej nie przekręcę więc co zrobić??


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1265

Czyli w momencie wejścia pierwszego otworu powinien być wtrysk?

W zasadzie nie wtrysk , a początek tłoczenia paliwa do wtryskiwacza.

 

Postępując zgodnie z instrukcją wyszło mi, że początek wtrysku zaczynał się na 2 znaku (gmp)

Być może , że na 2 znaku tłok nie znajduje się w gmp,


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

To jak ustawić tą pompę skoro znaki nie mówią prawdy?? Ja bym chciał jednak ustawić zgodnie z tymi znakami, tylko jak skoro regulacja się skończyła?? :unsure: A może da się pompę wyjąć i włożyć o jeden ząbek w którąś stronę?? Wydawało mi się, że tam jest taki tryb, w który inaczej nie włożę... Jak to zrobić ??


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Sam walczyłem z zapłonem kiedyś 2 lata i doszedłem.

Z tego co pamiętam są 4 rodzaje sprzęgiełek na pompach wtryskowych, z 360, zetora i 2 szt. z 912.

W 912 różnią się jednym zembem, nowy i stary typ. Jak zamienisz to ciągnik nie odpali.

z 360 i zetor mają przestawienie i cześć zemba i być może takie masz założone.

Ale też i nie koniecznie może być winne sprzęgiełko, bo może też być wina pompy wtryskowej, a dokładnie wałka w pompie, lub koła rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

@Jacentylog jaki to sil. i jaką masz pompę bo jak nowy typ to ma dwa katy wtrysku, poczytaj sobie tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61206-zetor-10145-pierwsze-uruchomienie-duzo-dymu-i-olej-z-wydechu/

Nowy typ pompy nie ustawia się na gazie max tylko trzeba zamknąć gaz i delikatnie ustawić jak do wolnych obrotów i wtedy na znaki i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

hmm, może powiem co wiem:) Jest to U1224 rok 81. Silnik jest chyba starego typu, chociaż nie wiem. Na pewno dziś sprawdzałem początek wtrysku na małym gazie, a nie jak ostatnio na max, i początek wtrysku jest w tym samym momencie tylko jest sporo krótszy. Ale jutro chyba wyjmę tą pompę i zobaczę czy da się ją przekręcić o jeden ząbek na sprzęgle, bo jeśli nie to się poddaję i ustawię na słuch jakoś:)

A czy możliwe jest by początek wtrysku zaczynał się na drugim znaku (gmp) i silnik chodził jakby dobrze?? Bo cała historia zaczęła się od tego, że pompę dawałem do sprawdzenia ponieważ gdy silnik ustawiony na ok 900 obrotów na gazie ręcznym, a dałem gazu i puściłem to silnik potrafił spaść z obrotów na tyle by zgasnąć. I naprawdę ciężko było ustawić go na niskich obrotach by nie gasł. Pompę zrobili mi w zakładzie (nowe sekcje i pompka wspomagająca, i regulowali coś z tyłu - nie znam się) i teraz chcę ją ustawić jak trzeba. I w tym momencie, gdy początek wtrysku na znaku gmp, było to samo - nie potrafi się utrzymać na niskich obrotach. A teraz gdy ten początek jest już prawie ok, to silnik już nawet przy 600 obrotach się trzyma i nie gaśnie pomimo depnięcia gazem. I pracuje jakby bardziej miękko, chociaż ciut nierówno. Dlatego tak upieram się przy tym montażu pompy o jeden trybek w lewo czy prawo bo tu skoro regulacja się skończyła to może właśnie jest źle włożona. A wolał bym się tego dowiedzieć tu niż w garażu:)


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak nie ma roznicy na pelnym czy na malym gazie to sekcje maszstarego typu i wtedy mozesz ustawiac na pelnym gazie i na pierwszy otwor w kole. Najlepiej spytac tam gdzie robili pompe jakie sa sekcje. A pompe nieraz trzeba przestawic na sprzegielku bo wystepowaly rozne zebatki na pompie gdzi klin byl na 5 lub7 zabku. Na sprzegielku trzeba rozwiercic klinik jak chcesz przestawic ozabek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacentylog    0

Po prostu rozwierciłem dziury w kołnierzu pompy i regulacja się powiększyła na tyle by ustawić wtrysk na znaki. Ale i tak przyjechał mechanik Józef i stwierdził na ucho, że wtrysk jest za późny, i cofną mi ją trochę, i naprawdę jest lepiej!! Silnik lekko pracuje i nie dymi. Ustawił mi też zawory i teraz aż miło posłuchać tego silnika:) Oby tak już zostało.


Porządek musi być!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

koledzy. Musze kupić końcówki wtrysków do mojej c-385 i mam pytanie: z jakiej firmy bedą dobre? co polecacie?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wuzetem Warszawa.Te co były montowane na pierwszy montaż.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

tak myślałem. dzięki ci kolego


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
myster    7

Gdzie jest otwor na kole zamachowym GMP w ursusie 1614 ? trzeba wyciagac rozrusznik czy jest gdzies indziej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Z prawej strony silnika, nad chłodnicą oleju, w misce olejowej, na górze w samym rogu.Trochę ciężko go znaleść, jak nie wiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może być tam wkręcony taki szpikulec więc trzeba go wykręcić (kluczyk bodajże 10 lub troszke większy) i odwrócić tak żeby ten szpikulec wszedł w ten otwor gdzie był wkręcony a głębiej w otwór w kole zamachowym pierwszy otwór początek wtrysku drugi GMP pierwszego tłoka oczywiście kręcąc we właściwą stronę

Edytowano przez Czterdziestolatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mataxenon    19

witam, może mi ktoś przybliżyć gdzie jest ten otwór w kole zamachowym- najlepiej zdjecie, do ustawienia początku wtrysku, bo nie moge u siebie tego znaleść. czekam na opowiedz :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herbpio    7

Witam, mam do założenia w 1614 koło pasowe na wale korbowym 2M 1 D na tzw wkładkę, ma ktoś może katalog części do tego bo rozsypało się cała wkładka, została mi nakrędka, nie wiem czy aby pod nią nie przechodzi jakaś podkładka zabezpieczająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audi213    143

Wtiam.

Mam pytanie.W traktorze ursus 1234 na kole zamachowym są trzy owory dwa otwory są położone blisko siebie a trzeci jest oddalony.
Na który otwór ustawić kąt wtrysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa otwory blisko siebie to kąt wtrysku a trzeci oddalony to GMP. Oczywiscie wszystko dla pierwszego cylindra.
Dwa otwory blisko siebie to kąt wtrysku a trzeci oddalony to GMP. Oczywiscie wszystko dla pierwszego cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Audi213    143

Na który otwór w ciągniku ursus 1234 na kole zamachowym ustawia się kąt wtrysku w normalnym przypadku, a na który w przypadku turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj