batim

Uprawnienia na kombajn

Polecane posty

bezeta10    11

Jak ktos jest zinteresowany to jutro zaczyna sie kurs operatorow kombajnów w Płonsku (mazowieckie) Sienkiewicza 8 o godzinie 9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Challenger    3

Ja zrobilem sobie kurs na kombajn w poniedzialek w Broniszewie woj.wlkp.Koszt to 260 zl i czesci praktycznej nie bylo tylko teoria i egzamin :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Henius91    932

dzisiaj dostalem zaswiadczenie o kursie i juz moge spokojnie jezdzic kombajnem po polu. teraz do szczescia zostalo tylko zrobienie prawka na samochod ale to juz w trakcie i tak na poczatku czerwca zapisuje sie na egzamin :P



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian94    0
Napisano (edytowany)

witam

a czy policja może coś zrobić jeżeli nieletni jeździ kobajnem po polu? (kosi zboze )

Edytowano przez Matey
orty

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Jeśli jesteś z Opolskiego - to pisz do mnie;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Sprzedam Deutz-fahr K100+tur cena do uzgodnienia, skala 1:32 mam też inne modele...

"Kiedy mam rację to mam rację, a jeśli się mylę mogłem mieć rację. Więc mam rację bo mogłem się mylić, wiesz."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danin88    0
ja robiełm szkolenie w Radymnie woj. podkarpackie 50 km od domu;) szkolenie fajne, można dowiedzieć się troche ciekawostek o kombajnach. koszt - 400 zł. a egzamin to ustawić sita, napiąć pasy, ustawić wiatry, młocarnię.., czyli sama praktyka. razem 90h. 50 praktycznych i 40 teoretycznych. (tak jest napisane na uprawieniu.) a w rzeczywistości połowa z tego.:P ale bardzo fajne szkolenie.

hey kolego a nie wiesz moze gdzie mozna zdobyc uprawnienia jako instruktor kombajna zbozowego

 

dzisiaj dostalem zaswiadczenie o kursie i juz moge spokojnie jezdzic kombajnem po polu. teraz do szczescia zostalo tylko zrobienie prawka na samochod ale to juz w trakcie i tak na poczatku czerwca zapisuje sie na egzamin :P

hey kolego a na tym kursie mowiliscie cs jak zstac np instruktrem na kombajn zbozowy????

 

Na kurs oczywiście możesz iść bo jest od 16 lat ale i tak T na drogę wystarczy (w razie kontroli) nie wiem jak jest w razie wypadku.

hey kolego a nie wiesz moze gdzie mozna zdobyc uprawnienia jako instruktor kombajna zbozowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    199

A ja tego kursu nie będę robił.

Podzwoniłem i popytałem i tak wyszło że 500PLN za kurs gdzie w momencie rozpoczęcia podpisuję kwit że przejeździłem rok na kombajnie.

To po co mam iść i płacić za kurs skoro już jeździłem i znam obsługę. No i za co te 500PLN?

Tak niestety jest w płn części warmińsko-mazurskiego - ODRy lecą sobie w kulki.

 

Po co robić kurs jeśli uczestnik ma juz umieć wszystko (bo przez rok idzie się tego nauczyć samemu).

To tak jakym szedł na prawko i umiał już jeździć (idąc na kurs nie umiałem nic i w te kilkadziesiąt godzin wszystko połapałem).

 

Polska to poroniony kraj.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    932

smieszne jest to co piszesz :P przeciez na kurs nie idziesz tylko zeby sie nauczyc obslugi. jezeli nie masz uprawnien i np. zapali ci sie kombajn to nie dostaniesz odszkodowania bo nie jestes upowazniony do pracy taka maszyna. a co do tego porownania do prawka to juz calkiem glupota. przeciez nikt ci nie zabrania jezdzic bez prawka ale jak cie zlapie policja to wtedy masz albo klopoty albo co najmniej 500 zl mniej w portfelu...



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezeta10    11

Kolego jak chcesz to mozesz jezdzic bez takiego papieru , jak kolega wspomina ubezpieczenie raz a sa jeszcze nieszczesliwe wypadki , 2 sezony wstecz moj kolega najechał kombajnem na dziadka ktory gdzies podlazł pod maszynke(wypadek śmiertelny) i co zrobił prorok jak przyjechał na miejsce poprosił o prawo jazdy i uprawnienia do obsługi maszyny naszczescie posiadał tak owe wiec wyszło na to ze był to nieszczesliwy wypadek. Co by było jak by nie miał takiego papierka????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    199
smieszne jest to co piszesz ;) przeciez na kurs nie idziesz tylko zeby sie nauczyc obslugi.
Czy ja wiem czy śmieszne? Mam płacić 500 PLN za to że nic ponad to co wiem mi nie powiedzą a będe miał pokazać co i jak jest w kombajnie i przejechać kawałek właczając kilka rzeczy? Takie coś to miałem w 200 czy 2002 roku za free w ramach ćwiczeń (bez tego nie da się zaliczyć przedmiotu). Płacę to wymagam kursu od podstaw, dla każdego i bez nakazu podpisania papierka że "wyjeździłem roku u kogoś" bo mają na mnie papier że jeździłem bez uprawnień i to z moim podpisem! Dlatego też kurs powinien robić jeden podmiot a egzamin inny. Tak jak jest z prawkami.

Zobaczcie jak jest ze stosowaniem ŚOR - kurs to sciema tak jak i egzamin bo organizowany jest przez ten sam podmiot prawie.

 

Kolego jak chcesz to mozesz jezdzic bez takiego papieru...
i będę bez niego jeździł, tyle co jest do obkoszenia to nic się nie stanie.

 

 

no dokladnie. i malo jest takich ludzi na kursie co nie umieja obslugiwac kombajn. ja dalem 320 zl za kurs i wole mniec takie cos bo nigdy nic nie wiadomo.
wiesz - za takie coś co mi zaproponowano to mogę dać 50-100 PLN a nie cwaniaczki kasę biorą i nic za nią nie masz.

Chcecie dawać się nabijać w butelkę to płaccie ale jak napisał Henius91 - oni żerują na was bo każdy kto tam idzie już gdzieś się nauczył jeździć bez tych uprawnień ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    236

A ja zrobiłem sobie kurs za 280 zł i moim zdaniem jak ktos ma mozliwosc skorzystania z takiego kursu to smiało polecam napewno sie przyda. Teraz liczy sie w końcu papierek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    932

@Nikita_Bennet ty nadal nie rozumiesz. napisze jeszcze raz. po co idziesz na prawo jazdy ja umiesz jezdzic samochodem?? a po to ze w razie czego jak cos sie stanie to nie bedziesz mial problemow bo przeciez przepisy prawie kazdy juz zna od momentu jak zdawal na karte rowerowa czyli w wieku 10-12 lat. mozesz byc najlepszy w obsludze kombajnu ale co z tego, jak cos sie stanie nie dostajesz odszkodowania ale jeszcze w razie zagrozenia dla osob postronnych bedziesz odpowiadal przed sadem i w razie spowodowanie czyjejs smierci, nawet jesli byl to wypadek pojdziesz do pierdla. a po drugie zaden porzadny pracodawca nie wezmie kombajnisty bez takiego uprawnienia bo w razie cos by sie stalo to bedzie odpowiadal on i kombajnista.

mam nadzieje ze mnie zrozumiales ;)



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemcioo    0

A ja tam sobie zrolielem ten kursik niegdy nic nie wiadomo

 

Ps. szukam roboty jako kombajnista na sezon 2009 pisac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

Ja też zrobiłem, chociaż prawie nic na kursie nie nauczyli, ale teraz spokojnie jade. Jak coś się stanie to jestem czysty, tzn. mam uprawnienia i oczywiście ubezpieczenie OC.

 

Za te 300 złotych za kurs (kurs kombajnisty i operatora pras wysokiego stopnia zgniotu) oraz 60 zł. ubezpieczenie na rok nie warto ryzykować.

 

Mam kolege, który musiał płacić ponad 12 tys. zł za samochód, ktory przywalił w jego kombajn bo nie miał uprawnien do kierowania nim ani ubezpieczenia.


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    199

300 pln a 500 to jest różnica szczególnie jak miałbym jeździć po 50 km w obie strony bo w najbliższym miejscu nie chce się głąbom kursu robić.

Ja sobie poczekam spokojnie ten sezon i w przyszłym roku zrobie kurs w zespole szkół rolniczych do którego mam bliżej :D

 

@Heniuś - idąc na prawo jazdy B i T samochodem jeździłem 1 raz przed kursem a ciągnikiem może ze 2 razy. Bystry jestem i wystarczyły mi te godziny co wyjeździłem na kursie aby się nauczyć. Poza tym nie łapiesz o co mi chodzi - nie podpisze oświadczenia ze jeździłem kombajnem bez stosownego uprawnienia a tego ode mnie wymagają!! Później jakaś pinda pokaże to i będą mnie ciągać bo przyznałem się że jeździłem rok bez papieru o ukończeniu stosownego kursu a na to pozwolić sobie nie mogę bo ubiegam się o taką pracę gdzie za coś takiego mnie nie przyjmą (albo przyjmą ale o prowadzeniu pojazdów będę mógł zapomnieć a mają kilka quadów co mnie cieszy).

A ten areał co mam obkosić - ech jak to mawiał kolega z podstawówki - polami dojedziez :) (prawko na motor zrobił jak ilość mandatów przewyższyła wartość kursu na motor).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxy8441    102

robiłem 3 m-ce temu uprawnienia i wyszły mnie 250 zł w szkole rolniczej :D


My siejemy, a Bóg daje plony

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Ja robiłem w od marca do maja i wyniosły mnie 350 zł ale wszystkie czyli kombajn prasa i sieczkarnia samojezdna


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

U nas cena kursu 350 zł. Tata robił w tym roku. "Przezorny zawsze ubezpieczony" :D


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    30

Tak jak mówi przedmowca te kursy to o kant d...y obić, robią dla kasy i to wszystko. Straszą kontrolami.. Niech tet typ siada i zaiwania cały dzień na kombajnie przez tydzień, he.. Nie wiem czy wytrzyma 2dni.. Są naiwni i płacą jak za zboże.. Jeden z rolników powiedział do tego ktory zapisywal na "kurs" - typ przyjdzie z kontrola na moje pole raz..i ostatni.. - :)


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
becks    0

mieszkam na wsi niedaleko Kielc ma 16 lat i chciałbym zrobić uprawnienia na kombajn ale nie wiem gdzie je mogę zrobić w pobliżu Kielc ani od ilu lat one są proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj