Skocz do zawartości
patrick30

Jaki ciągnik 60-70km na modernizację??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
patrick30    0

Witam

Potrzebuję pilnie Waszej opinii gdyż otrzymałem wniosek do poprawki z ARiMRu i na tym etapie jeszcze można zmienić cel a

w pierwszym etapie wybrałem NH T5020 ale nie wiem czy nie zmienić marki a do wyboru mam:

 

- właśnie ten NH T5020 lub T5010 (zaleta 4 km drogi mam do dealer_a!!!, sporo chodzi ich w okolicy a opinie są różne,sporo awarii w okresie gwarancyjnym)

- coś z koncernu lamborghini/deutz/same np. lamborghini r2.60 lub 70 ( 35km do dealera, jest kilka szt. jest w okolicy. użytkownicy chwalą ale cene jest trochę wyższa od NH )

- ciągnik koreański TYM 603 ok. 58km ( 30km od dealera , 2szt. chodzą w mojej wiosce , użytkownicy bardzo chwalą :zwrotny, cichutki minimalne spalanie, najniższa cena)

 

Ciągnik ma być zwrotny, mało palić cena do 100.000 zł (netto z małym haczkiem) i uciągnąć formownice 4-rzędową . Ciągnik ma zastąpić Ursusa 3512 i ma służyć tylko do lekkich prac: sadzarki , opryskiwacz,siewnik zbożowy 3m kopanie ziemniaków, lekka brona talerzowa i do tych prac U 3512 był idealny ale doszła potrzeba ciągnięcia formownicy biernej do ziemniaków 4-rzędowej

i z tąd głownie jest potrzeba wymiany małego ciągnika.Do ciężkich prac mamy dość duży ciągnik 115km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postawił na DF. Miałem okazje przejchać się takim jako pasażer tyle ze jakieś 100km to wrażenia bardzo dobre. Cicho w kabinie skrzynia biegów ma bardzo dobre przełożenia, dość zwrotny, szybki, a spalanie nie takie wielkie, przynajmniej tak twierdził operator tego ciągnika. A służy już 5lat firmie komunalnej, Co do tego TYM to jakoś nie mam pewności, dopiero co wszedł na rynek nie wiadomo jak z częściami i awaryjnościa..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek96    1

Proponuje DF bo napewno nie TYM a może coś z innej beczki np. John deere 5R , Case Jxu , lub prostego Zetora Proxime(polecam z własnego użytkowania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

Proponuje DF bo napewno nie TYM a może coś z innej beczki np. John deere 5R , Case Jxu , lub prostego Zetora Proxime(polecam z własnego użytkowania)

 

 

Za te pieniadze kazdy bedzie prosty, proxima wieksza gabarytem, duza kabina, 110000 brutto z rewersem i klima sie kupi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rmiecz8   
Gość rmiecz8

Ja polecam Same. Są bezawaryjne, bardzo zwinne, ciche i mało palą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

- ten NH T4.65 wygląda super ale trochę pewnie przekroczy budżet coś ok. 140.000 ,

-TYM pomimo ,że widzę często jak ładnie jeździ ( bo są 2szt na mojej wsi) to jakoś nie mam zaufania do koreańszczyny i pewnie

zupełnie odpadnie z planu - choć wielkim plusem traktorka jest jego bardzo małe spalanie bo sąsiad wiele razy mówił;

- ZETOR w mojej okolicy ma bardzo dobrą opinię od wielu lat(choć widzę ,że powoli to się zmienia na rzecz innych marek ),

mi ZETOR jakoś nie pasuje za swoje "komunistyczne" pochodzenie choć wiem ,że narażam się całej armii zwolenników tej marki raczej go wykluczam.

- same ,DF ,Lambo.. to to samo a dealera Lamborghini mam najbliżej to biorę go bardzo poważnie pod uwagę bo podoba mi się wizualnie i słyszalem wiele pochlebych opinii na jego temat....choć trochę przekracza budżet , nie potrzebuję jakiegoś wypaśnego

wyposażenia ale z tak w miare optymalnym dla mnie kosztuje ok.130.000

 

Do ciężkich prac używamy stary ciągnik CASE maxxum 5140 i do naszych 15ha w zupełności wystarcza używamy go tylko ok. 100mth rocznie także u nas to ma fczasy na sate lata :)i kierując się zamiłowaniem do marki ( a bardzo, bardo cenię tą markę) powinienem

kupić np.

- CASE jxu i też go biorę pod uwagę niby to samo co NH ale jakoś lepiej wykonany ale znów jest problem bo droższy od NH

- NH natomiast mam 5km od domu ( serwis ,części praktycznie na miejscu) i cena ma być tzw."dobra" nie wiem dokładnie jaka jest obecnie ale jak skladałem wniosek rok temu to było coś ok.110.000 brutto

 

Reasumując wg. mnie to zostają NH i Lamborghini . Jak na mały ciągniczek do wszystkiego to bardziej pasuje mi Lambo.. ma mniejsze koła taki zgrabniejszy choć nie ma w opcji wąskich kół 12,4

natomiast NH to taka kolumbryna na tych dużych kołach

a który z nich mniej pali ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercikoo    0

proponuje wziac df albo zetora mam zetora proxime 85 i jestem z niej bardzo zadowolony w przeciwienstwie do new hollanda td 5040 bardzo awaryjna ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

..dlaczego df a nie lambo przecież to to samo tylko inne znaczki i kolor no chyba , że prestiż marki.

Zetor cały czas bazuje na tym starym silniku co i w 60-siątce , jaką ma układ wtryskowy ,czy rzeczywiście tak dużo palą(mówi się, że Zetor tyle samo pali na pusto co i z obciążeniem) ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekpl3    8

Też mam Case 5140 i w pażdzierniku doszła Kubota m6040 66KM i ją właśnie bym Ci polecił, mokre sprzęgło i rewers-w agroplusie to za doplatą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

..faktycznie jeszcze jest.Kubota bardzo ciekawa propozycja ,przyznam się ,że pojechałem kiedyś obejrzeć go, wizualnie taki sobie natomiast co do mechaniki to pewnie pierwsza klasa przecież to japonczyk a używaliśmysamochody japonskie osobowe mitsubishi brat ciężarowy :mazda to wiem jak to "cyka".

Ile trzeba dac za tą Kubotę?? w standarcie są półbieg i rewers elektrohydrauliczne? czy można dopasować wąskie ogumienie np szer. opony 12,4 ??? jaki jest silnik??

 

znalazłem coś takiego o kubocie

a ten promięń skrętu :

 

świetny ciągniczek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

Obawiam sie, ze kubota okaze sie nie wypalem w momencie gdy potrzebny bedzie serwis i cesci po gwarancji, nie oszukujmy sie jezdzi tego bardzo malo w calej europie, malo kto produkuje chocby czesci w zamienniku, z racji tego czesci beda cholernie drogie. Nie widze sensu pakowac sie w kubote majac tyle alternatyw, tym bardziej ze to drogie maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arekpl3    8

Rewers hydrauliczny jest w standardzie połbieg od modelu M8540 wzwyż. O serwis bym sie nie martwił, a czy droga? Ja tez na początku kuboty nie brałem pod uwagę, pierwsza opcja to farmtrac 675DT, niby tani ale po dołożeniu klimy pneumatyki obciążników 117 tys brutto. Później miał być Case JX 70 i tak sie składa że oglądałem go u dilera gdzie stała jeszcze kubota - po postawieniu tych ciągników obok siebie wybór był oczywisty. Kubota była o 13 tys droższa ( 140 tys. brutto z pneumatyką) ale miała mokre sprzęgło i rewers hydrauliczny czego w Case mi brakowało do ładowacza. No i gwarancja 3 lata lub 1500mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

...witam ponownie ,trochę podzwoniłem a wątpliwości są nadal:

-Case jx, NH t5010 - cena taka sama ok. 107, 108 tyś. netto , silniki zasilane tradycyjnie czyli pompa rotacyjna+wtryskiwacze mech.

klima, obciążniki, układ pneumatyczny, spalanie wg. handlowca- niewiadomo ale ponoć mało:).

-DFczy Lambo ok.110 netto silnik 3 tłokowy układ tradycyjny tylko sterownie elektroniczne, spalanie wg. handlowca ponoć 3l przy opryskiwaczu, aha w DF załatwią w miejsce oryginalnych szerokich kół wąskie polskie ale12,4;

-Zetor Proxima 70 (65km) 99 netto bez klimy ,spalnie ponoć ok. 5l np.

-Kubota M6040 (66km) ZARYPISTY ciągnik ale cena odstrasza : 130 netto , spalanie ponoć 2,7 l a ten skręt -poezja , części oryginalne dostępne w ciągu 2,4dni , ciągnik złożony z części oryginalnych japońskich, silnik Kuboty, rewers hydrauliczny-zarypista sprawa!! tylko ta cena 160 brutto - brrrrrr , odpada.

 

I teraz zgupiałem ,na polu bitwy zostaje NH i DFlub Lambo

NH mam 4km od domu, możliwy dobry upust czy DF??? myślę że DF mniej spali bo ma 3 gary i zwinniejszy jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercikoo    0

new hollanda na twoim miejscu bym nie brał po 2000mth bedziesz miał sprzegło do roboty za 6000zł wiem bo mam new hollanda 10 km odemnie tez ma new hollanda przy tuze i co rok robi w nim sprzegło teraz chce sie go pozbyc i kupic zetora z turem polecam ci zetora bedziesz miał tanie czesci w przeciwienstwie do new hollanda czy deutza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

..fakt z tym najtańszym NH (seriaTD5000) jest coś nie tak ,za dużo słychać o awariach ...a tak wogóle to bardzo dziękuje za Wasze sugestie ,są naprawde cenne ...jak się trochę obrobimy trzeba poprostu objechać dealer_ów odpalić sprzęciki ,pojeździć po placu i poprostu wybrać taki który najlepiej przypadnie do gustu (tak np. jakarekpl3 wybrał Kubotę)

i obiecuje ,że zetorka też :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazimirz11    0

Witam,

 

Myślę nad zmianą ciągnika i obecnie zastanawiam się nad dwoma ciągnikami:

 

-Massey Ferguson 3625(69kM) i Zetor Proxima 70

Chciałbym się dowiedzieć jakie są aktualne ceny(chociaż w przybliżeniu), jakie mają spalanie owe ciągniki i czy są mocno awaryjne?

Jeśli możecie piszcie swoje opinie i ewentualnie polecajcie jakieś inne sprzęty...

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek578    0

Blisko mnie jest jeden 3635 S i właściciel sobie chwali.

 

P.S A jesli chodzi o inne to ja zdecydowałem sie na Claasa Nexosa 220 na pierwszy rzut oka wyglada na solidnie zrobionego, tylko troche długi czas realizacji zamowienia 4 miesiące.

Edytowano przez Darek578

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    21

Obawiam sie, ze kubota okaze sie nie wypalem w momencie gdy potrzebny bedzie serwis i cesci po gwarancji, nie oszukujmy sie jezdzi tego bardzo malo w calej europie, malo kto produkuje chocby czesci w zamienniku, z racji tego czesci beda cholernie drogie. Nie widze sensu pakowac sie w kubote majac tyle alternatyw, tym bardziej ze to drogie maszyny

 

 

Z tego co wiem Kubota opuściła ceny na części zamienne i materiały ekploatacyjne o samych ciągnikach nie wspomnę. Kubot coraz więcej jeżdzi tego po Europie i rynek części też się zrobi na to, a z drugiej strony stać Cię na ciągnik stać to powinno też na serwis do niego. A do innych marek też są części drogie niestety, i nie ma znaczenia czy tj DF, Massey, Kioti, ZEtor itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrick30    0

Witam ponownie...jeszcze nie kupiłem ciągnika od czasu założenia tematu bo maksymalnie przedłużałem w ARIMR ale teraz stoję pod ściańą :) :

mam 3 propozycje z ciągników które są od ręki (nie sprzedane z roku 2013): 1. STEYER Kompakt 2065s (65Km) ceny jeszcze nie znam

2. Lamborghini R2.60 cena coś ok.127 tyś (brutto) 3. John Deere 5065e w tej nowej fabrycznej kabinie z nową skrzynią Speed Shift ( rewers+prędkość do 38km/h) . Chodzi mi o: najmniejsze spalanie, skrętność i najmniej awaryjny.

Bardzo proszę o pomoc w wyborze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×