Marcinek3080

Szlif wału bez wyciągania PILNE !!!!!!!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nikita_Bennet    314
U mnie w okolicy jeden koleś zrobił szlif w alfie romeo 146 z silnikiem 1.6 skórzanym paskiem od spodni siedzial chyba cały dzień pod silnikiem ale zrobił i samochód śmigał.
to że w żuczku się takie rzeczy robiło to uwierzę ale nie że w w alfie romeo. I to raczej nie jest szlif ale jakaś lekka polerka, baaaardzo pracochłonne i czasochłonne a efekt nie zawsze pewny.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie tylko w żuczku @nikita i inni niedowiarkowie, w zakładach naprawczych po azotowaniu, nawęglaniu czy cyjanowaniu czopy poleruje się właśnie skórzanym pasem. Takie polerowanie nigdy nie pomoże przy rysach tym bardziej głębokich, ale np. u nas w samochodach niejednokrotnie po obróceniu panewki gdy na powierzchni czopów są pozostałości panewek (nie mylić z rysami) usuwamy je skórą, i reklamacji jak dotąd nie było. Oczywiście jeśli jest zeżarty czop to szlif lub lepiej wymiana silnika lub wału.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ja tu widze ze nauczycie zaraz innych robic szlif bez wyciagania :D to bedzie przelom:D

 

a tak na boku moze zamknie ktos ten temat bo tu tylko spam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak na razie to sam spamujesz, @bobytempelton napisał coś z sensem. Nawet z takiego tematu można się czegoś nowego dowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek33    35

Popieram. Mój znajomy robi szlif wału korespondencyjnie. Trzeba mu tylko zdjęcie ciągnika wysłać.... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Słyszałem że waly najlepiej obrabia się ,nawet bez wyciągania, w PHOTOSHOPIE,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Kolega w gimnazjum rozpoławiał silnik od WSK 125 przecinakiem , więc Tobie też się uda wał szlifnąć bez wyjmowania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

EEE tam,jak na razie najlepsze WAŁY to robi PO.I tu skóra jak najbardziej polecana !!!

Edytowano przez akowicz111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Semen    1

kolega robił kapitalke silnika jednak nie posmarował wału i panewek olejem po zaciągnięciu i odpaleniu zatarło się coś tam. papierkiem wodnym poszlifował i 60-tka chodzi już jakiś czas. znam też medyka co w bizonie na sezon podkładał żyletki pod panewki. na sezon jak znalazł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luku1988    0

Chłopaki ale to co pisze jest faktem autentycznym, kilka kilometrów ode mnie jest taki filozof który w ciągniku sam robił szlif wału papierem ściernym hehehe :lol: :lol: :lol:

wiec co to za ciagnik byl ?? jakis SAM ? ale temacik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Różne kombinacje dawniej bywały ale silniki były inne 2,5 litra i np 70 koni Silnik warszawy kilkaset kilometów potrafił zrobić na skórce o słoniny zamiast panewki dzisiaj 1.4 to ma około 150 koni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W wysilonych silnikach są rożne kwiatki. Panewka korbowodowa w Veyronie ma 13 mm szerokości, tam już skóra od boczku nie przejdzie. Co innego w starych wolnoobrotowych silnikach, np okrętowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Ludzie ktoś wam bajek na opowiadał a wy to powtarzacie. O tłokach z dębiny ktoś czasami nie słyszał? Czy ktoś pisząc te głupoty zastanowił się choć chwilę jak słonina utrzyma się w korbowodzie na miejscu i obracać się będzie tak jak trzeba.. Proponuje aby może ktoś zamknoł ten temat lub przeniusł do działu humor.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

ja robilem szlif walu papierem wodnym ale to przez podkladke aluminiowa ktora pompa oleju wciagnela i puscila na 3 korbowody w moim MF 3060. Wal jest bardzo twardy papier nawet nie zarysowal go sladu nie bylo ze czyscilem papierem, wymienilem panewki na nowe i gra.Traktorek chodzi bez problemu:)

Edytowano przez kamilb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

To takie bardziej czyszczenie bylo:) jak to zobaczylem to bylem w lekkim szoku ze trzeba bedzie wal wyciagac ale wyszlifowalem to z ojcem. Kiedys widzialem jak kolega w komarku robil szlif cylindra okragly klocek i papier scierny... nie moglem na to parzec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Mam kogos w rodzinie mowil ze ma jakies szczotki chyba... w Stalowej robi mechaniekiem jest w jakims zakladzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Ale jak on te żyletki podkładał? :blink: Ten to dopiero magik.
u nas we wsi też jest jeden co ma C-328 i też blaszki podkłada ale ciągnik ledwo chodzi choć jeszcze się nie zatarł.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Słyszałem że w c-360 pod panewki podkładali blachę z puszki po konserwie nawet znam jednego typa...drugi mechanik Kupił za dawnych czasów pudełko panewek do władymirca pasował i sprawdzał czy wał się kręci jak nie to dawał inna. Różne cuda ludzie wyprawiają ale dobrze nie kończą te ich maszyny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj