wojcik1207

jaki silnik do Fortschritt E-514?

Polecane posty

wojcik1207    16

witajcie, w moim E-514 silnik pokazał "kopyto" korbowód wyszedł bokiem i niestety silnik nadaje sie na złom. I Tutaj moje pytanie, Jakie silniki macie zamontowane w swoich kombajnach? Wiem że niektóre Forszaje mają silniki 6-cio cilindrowe i one byly montowane fabrycznie czy po przeróbkach? Co z silnikami Leylanda? duzo trzeba przeróbek? Czy po prostu mam szukac orginalnego silnika 4-cylindrowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Teoretycznie można tam wstawić każdy silnik byle sie zmieścił zależy tylko ile masz czasu, funduszy, zdolności, cierpliwości żeby przerabiać mocowanie i przystawkę silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

moim zdaniem najtaniej i dobrym rozwiązaniem będzie dać orginalny silnik forszaja 4 garowy - tani w kupnie i mało pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Fortschritt E-514 a potem MDW 514 miały silniki Perkinsa więc jest pewna alternatywa :D kiedyś chciałem kupić takiego MDW tylko zawsze mnie zastanowiało jak zachowuje się silnik Perkinsa 1006-9T przy dużych obrotach w wysokiej temperaturze trzeba by było popytać ludzi którzy mają niebieskiego MDW 514 :D

Edytowano przez MAT912

Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

a czy w ciągnikach Fortschritt były montowane te same silniki? czy już sie różnią? zalezy mi na tym bo nie mam czasu zeby wymyslac i przerabiac mocowania ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    885

no to jak nie masz czasu na przeróbki to ładuj ten sam silnik i po kłopocie


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

mam zamiar kupić takiego 514 z silnikiem perkinsa ,o ile kierowcy ify uważali że 4 ka jest "twardym" silnikiem można bez problemu zrobić 400 do 600 tys km, to w przypadku stara to już jest niemalże wyczyn i star po 300 jest skończony. Ale w kombajnie ifa jest po prostu zbyt słaba ,wystarcza w 2 przypadkach niezbyt tęgie zboże lub brak większych górek albo bez sieczkarni.Wiem że wkładali turbo do tej wolnossącej ify ale ile to dawało i jak to zgrać (przestawić pompę) nie mam pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiRol92    71

ifa nie jest taka zła jak ją opisujesz ,ja mieszkam w sudetach i wiem jakie tam są górki ,a w niektorych przypadkach to nawet skarpy i forszaj z silnikiem ify idzie jak burza z sieczkarnią .Kupiony był w 2003r i tylko pompa wodna była wymieniana. jak sie dba ,to sie ma. Może trafiłes na jakis felerny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    29

Nie twierdzę że jest zła ,tylko w czasie projektowania tego kombajnu wydajności zbóż były przyjęte co najmniej 30proc mniej niż dzisiaj się uzyskuje, przedgórze sudeckie to łagodne i długie wzniesienia , pewnie na północ od Wrocławia na morenie są lepsze procenty ,Na górkach nie jesteś w stanie wykorzystać wydajności kombajnu ,tylko pojedziesz tak jak ci moc silnika pozwoli tak twierdził znajomy który okolice Rzeszowa 512 stką kosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
john81    5

ja mam 514mdw z sieczkarnia,podwyrzszonym zbiornikiem i jest tam silnik 4-o cylindrowy ify,nawet przy pelnym zbiorniku kombajn nie odczowa oporu,jak jest jakas gorka to (dobry) kombajnista czuje po maszynie czy ma zwolnic czy nie po to jest przyspieszacz,to co powiedzial macka znajomy kombajnista to jest prawda,a co do tematu glownego to wstawil bym tam orginalny silnik ,czyli 4-ke ify,mozesz kupic uzywany ,zrob mu kapitalke i wstaw,mialem kiedys 512ke padl mi silnik i go remontowalem,wiem ze sa dwa rodzaje tulej chodzi mi o srednice,zalozylem wieksze i silnik zyskal troche mocy.wiec popytaj o w sklepach o to?

Edytowano przez john81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

650kg to ma sw400 6-cio garowy

Ale z jakiego materiału jest IFA to jest różnica spokojnie może tyle miec bo Zetor 5211 czuł jak podnosił ten silnik


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pipi    0

miałem forszaja na perkinsie 155km z 93 roku ,4,5m heder szedł jak buza do nich nawet 6 metrowe czepiali hedry .Silnik perkins to dobry pomysł ,bo przepustowosc to on ma duża

Edytowano przez KRISTOFORn
Ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomas1    0

Witam kolegów ,podczepię się do tematu o silniku ify w 514,w trakcie żniw silnik sam sobie podniósł obroty z2200 na2400,więc wkręciłem troche łącznik linki z pompą paliwa i wyregulowałm do2200 ,następnego dnia ta sama sytuacja znowu obroty się podniosły i znów regulacja;wymłuciłem jeszcze około30 ha i do konca obroty były już dobre.Co mogło byc przyczyną takich zmian,podejżewam że może coś z pompą dzięki za odp........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtekurek    0

Witam. Jak to jest z silnikami w Fortschritt'ach MDW e514s. Chodzi mi tutaj o silniki PERKINSA. Niektórzy podają, że silnik PERKINSA 6 'cio cylindrowy z turbo ma 150 km, 160 km i 180 km. Ile on naprawdę ma KM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj