Zaloguj się, aby obserwować  
altrak

Fendt 824, może ktoś doradzi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
altrak    0

Witam. Od pół roku mam fenda 824,pracuję nim w lesie z kruszarką.Od samego początku ślizgał się na pierwszym,drugim i trzecim półbiegu ,ale tylko przy większym obciążeniu,czwarty jest o.k. Słyszałem że jest to problem tarczek.Obecnie będe rozjeżdżał ciągnik bo muszę wymienić tuleje w silniku i przy okazji mógłbym wymienić te tarczki.Może ktoś je wymieniał i podpowie jak się do tego zabrać,i ile jest tych tarczek? podobno cztery kosze po 6 sztuk. ile one mogą kosztować? czy trzeba kupić u korbanka,czy są jakieś zamienniki? Z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl1990    0

zamiennikow nie polecam mam tarczki od 824 z przekladnia turbo shift

 

jeszcze tylko powiedz ile mtg ma

Edytowano przez przemrolnik
Reklama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
altrak    0

na liczniku ma 7800,ale po jego wyglądzie sądzę,że miał jeszcze jedynkę z przodu tylko ją wykasowano.Kupiłem ten ciągnik u handlarza w różynach koło gdańska,liczyłem na jego uczciwość ale się przeliczyłem.Sprzęt okazał się złomem,oprócz tych połówek muszę remontować silnik.Dobrze że to man, części nie są drogie.

A ile za te tarczki i jak się do nich dobrać jak już go rozjadę? Czy to pewne że ten poślizg jest przez zużyte tarczki? Może jest jakaś inna przyczyna?

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego postu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    125

Poślizg może być spowodowany też uciekającym ciśnieniem na lewo(walnięte uszczelniacze docisków), ale po tak długiej jeździe w tym stanie i tak tarczki beda do wyrzucenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
altrak    0

Może ktoś ma jakieś materiały poglądowe, instrukcje montażu,rysunki, itp?

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Za zmiane polbiegow odpowiadaja 3 pakiety podwójnych sprzęgieł, czyli w sumie mamy 6 sprzegiel tarczowych (A, B, C, D, F i G). Przy wlaczeniu kazdego polbiegu zalaczaja sie rownoczesnie 2 sprzegla.

Przy jezdzie do przodu:

I- sprzeglo A i C

II- sprzeglo A i D

III- sprzeglo B i C

IV- sprzeglo B i D

Przy jezdzie do tylu:

I- sprzeglo C i F

II- sprzeglo D i F

II- sprzeglo C i G

IV- sprzglo D i G

 

Sprzegla zalaczane sa elektro-hydraulicznie, ale w twoim przypadku jesli sprzeglo sie slizga problem moze lezec tylko w hydraulice. Prawdopodobnie uszkodzone uszczelki w ktoryms ze sprzegiel a jesli tak jak napisales jest to na biegu I, II i III to prawdopodobnie uszkodzenie dotyczy conajmniej 2 sprzegiel. Sama naprawa jest dosyc pracochłonna i czasami nie skutkuje za pierwszym razem. Najczesciej probuje sie isc prosta droga i wymienic tylko uszczelki w sprzegle. Jednak czesto potrzebna jest wymiana calego sprzegla . Na poczatek trzeba dokonac dokladnych pomiarow cisnienia w poszczegolnych sprzeglach, wtedy mozna ustalic dokladnie o ktore sprzeglo sie rozchodzi.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
altrak    0

Dzięki kosti. A jak zmierzyć te ciśnienia?

Mam już rozjechany ciągnik,nie prościej byłoby wymontować te sprzęgła,zobaczyć jaki jest ich stan, ew. wymienić tylko uszczelniacze.Mam dobrego mechanika,wymieniał już takie tarczki w ładowarkach,chciałby tylko przed rozmontowaniem mieć jakieś schematy,(rysunki),żeby wiedział czego się spodziewać.Podobno dysponujesz odpłatne takimi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1392

Coś czuje, że nie jest to robota dla kogoś bez sporego doświadczenia, wiedzy i narzędzi. Chyba bez wykwalifikowanego warsztatu czu serwisu się nie obejdzie. Skrzyni po takiej naprawie nie trzeba czasami kalibrować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
altrak    0

Oczywiście mógłbym te półbiegi zostawić w spokoju,wcale ich nie używam. Pracuję tylko z kruszarką na żółwiach,lub jadę z nią szybkimi drogowymi biegami.

Doradźcie, czy mam się pakować w tą naprawę? Chciałem to zrobić przy okazji że mam rozjechany traktor.

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl1990    0

jesli nie ma cisnienia w koszu to tarczek juz tam tez nie ma geniusze. wszyscy tylko specjalistow potrzebuja jesli skladali to ludzie a nie kosmici mysle ze dasz rade a jak oni ci pisza ze to jest pracochlonne to widocznie serwis im w umowie i widnieja tylko roboczogodziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

@ wasyl 1990 widac ze nie masz zielonego pojecia i nie wiesz jak taki ciagnik w ogole w srodku wyglada.

 

A co do samego ciagnika to sie troche pospieszyles. Ciagnik musi byc w calosci aby dokonac takich pomiarow. Poza tym co znaczy "mam juz rozjechany ciagnik" w ktorym miejscu? Przy tej naprawie najpierw musisz zdjac kabine a pozniej "rozjechac". I nie jest przesada jak powiem ze naprawa jest skomplikowana, gdyz trzeba zwrocic uwage na wiele rzeczy. Pewnie ze mozesz kazde sprzeglo otworzyc i sprawdzic jego stan, ale prawdopodobnie niczego konkretnego nie zobaczysz. A jak juz otworzysz, to chcial nie chcial trzeba by wymienic uszczelniacze, a jesli sprzego juz dlugo sie slizgalo to i tarczki beda do wymiany.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1392

Geniuszu @wasyl1990 każdy średnio rozgarnięty wie, że skoro tarcze/tarczki się slizgają to są zurzyte bez względu na przyczyny poslizgu. @JD1052 pisał o tym trzeba było tylko przeczytać. Niestety tym razem błysnąć ci się nie udało.

Biorąc pod uwagę to co napisał @kosti68 o półbiegach to mogą być uszkodzone sprzęgła A i C One miedzy innymi odpowiadają za realizacje pierwszych 3 półbiegów. Półbieg 4 to B i D. Oczywiście to tylko teoria Do tyłu też ci się jakieś półbiegi slizgają?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam, mam taki problem z hydrauliką że jakby się zapowietrza i po rozgrzaniu podczas skręcania bądź podnoszenia tuza pompa brzęczy, po dłuższym postoju tuz opada, dodam że nie zawsze takie zjawisko występuje. 
    • Przez DominikzPodlasia
      Witam, chciałbym poznać więcej opinii na temat ciągnika w tytule. Chodzi mi przekładnię Turboshift. Chciałbym się dowiedzieć przed zakupem jak kosztowne jest utrzymanie takiej maszynki, jakie są jej parametry i wtrzymałość poszczególnych pozespołów
    • Przez martyniuk_93
      Witam chciałbym się zapytać ile kresek na wyświetlaczu powinna mieć temperatura cieczy, bo wydaje się że u mnie jest za wysoka bo pokazuje 5 kresek przy ciężkiej pracy 
    • Przez radosny0
      Witam. Mam problem z FENDT 824 1996r. Mianowicie po odpaleniu ciągnika wbijam jazdę w przód i jest ok, następnie rewersem zmieniam na tył, jedzie do tyłu i już nie mogę wrócić do jazdy w przód. Mimo przełączenia nadal jedzie do tyłu... Po zgaszeniu ciągnika można znowu mogę jechać do przodu pod warunkiem, że wcześniej nie da się jazdy w tył. W skrócie po zadaniu jazdy w tył będzie jeździł ciągle na wstecznym dopóki nie zgaszę ciągnika. W czym może być problem? Które cewki odpowiadają za zmianę kierunku jazdy?   Pozdrawiam
    • Przez martyniuk_93
      Witam, chciałbym w swoim ciągniku dołożyć wyjście pneumatyczne na hamulce jednoobwodowe, ciągnik posiada sprężarkę i hamulce pneumatyczne brakuje tylko wyjścia na przeczepe, moje pytanie brzmi jak do tego się zabrać i co jest mi potrzebne ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj