Polecane posty

MF3060    0

Witam. Mam do Was pytania dotyczące hamulców w MF 3060. Na jakiej zasadzie one działają i czy wlewa się do nich jakiś płyn. Jeśli tak to w którym miejscu. Pytam, gdyż nie działają mi one. Podczas wciskania hamulca nie ma żadnego oporu i zero hamowania. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Masz w nim pneumatykę czy nie??? Hamulce są hydrauliczne zasilane olejem ze skrzyni biegów. Żadnego płynu typu DOT-3, 4 nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF3060    0

Nie ma w nim pneumatyki jest tylko hydraulika. A to nie jest tak, że on ma wszystko podłączone pod olej w przekładni?? A gdzie sprawdza się poziom oleju w tej skrzyni i ewentualnie dolewa, bo nie zaglądałem jeszcze pod niego

Edytowano przez MF3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hadler    0

zapowietrzone są, u mnie też tak było po spuszczeniu oleju, ale przyjechał kolega ojca i naprawił, niestety nie wiem jak to zrobić :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF3060    0

zapowietrzone są, u mnie też tak było po spuszczeniu oleju, ale przyjechał kolega ojca i naprawił, niestety nie wiem jak to zrobić :(

 

 

 

Ale on miał podobnie w zeszłą zimę ale po jakimś czasie mu przeszło. Chcę wiedzieć dlaczego tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

na tylnym moście zaraz za ramionami podnośnika są takie kalamitki po jednej na stronę zapalasz ciągnik i niech chodzi na wolnych obrotach a wtedy odkręć te kalamitki ale tylko tyle aż zauważysz płynący olej lub bąbelki niema potrzeby wykręcania ich całkowicie one znajdują się tu gdzie przekładnie planetarne od góry tylnego mostu tak jak pisałem i hamulce się wtedy odpowietrzają a bagnet od poziomu oleju jest z tyłu ciągnika z prawej strony zaczepu górnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF3060    0

na tylnym moście zaraz za ramionami podnośnika są takie kalamitki po jednej na stronę zapalasz ciągnik i niech chodzi na wolnych obrotach a wtedy odkręć te kalamitki ale tylko tyle aż zauważysz płynący olej lub bąbelki niema potrzeby wykręcania ich całkowicie one znajdują się tu gdzie przekładnie planetarne od góry tylnego mostu tak jak pisałem i hamulce się wtedy odpowietrzają a bagnet od poziomu oleju jest z tyłu ciągnika z prawej strony zaczepu górnego

 

 

Czyli jednak wszystko jest podłączone pod ten olej z tyłu tak?? Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF3060    0

Szukałem tych odpowietrzników, ale nie jestem pewien czy to one. Gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcie gdzie one się mniej więcej znajdują byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF3060    0

Odpowietrzałem dziś te hamulce olej leciał od razu, może w trakcie wypłynęły ze 3 bąble a później już sam olej. Niestety nic to nie zmieniło, nadal hamulce są miękkie i nie łapią nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

Mam takie to małe pytanie co do halogenów sprawdziłem już wszystko żarówki bezpieczniki przeczyściłem styki wszystko i nic z przodu światła robocze działają a z tyłu nie i nie wiem dlaczego może mi ktoś pomoże jak wciskam przycisk do zapalenia świateł roboczych z tyłu to przycisk się zaświeca a halogeny się nie świecą pomoże ktoś? to tyczy mf 3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

A sprawdzales czy wszystkie kable ktore do tych lamp sa w porzadku?? ja bym radzil zobaczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

micro16 napisz mi na gg tam bardziej opiszę ci moją sprawę 13948169

tam za lampami co jest masa to przeczyściłem i nic to samo jest ale dawaj na gg bardziej napisze z szczegółami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    8

Witam,

 

Panowie mam problem z hamulcami w 3070. Przez noc zapowietrzają się i pedał wpada do podłogi. Po odpowietrzeniu pedał bierze przy samej górze i 4 koła się blokują. Wymieniłem wszystkie uszczelki w pompach hamulcowych, zmieniłem dławik w tym rozdzielaczu pod maską na taki z mniejszym otworem i dalej hamulce znikają. Oleju w skrzyni jest na max.

 

Gdzie on łapie powietrze? Doradźcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    8

Pewnie chodzi Ci o uszczelniacze na tloczkach hamulcowych. Też możliwe, bo z zewnątrz wycieków nie widać. Niestety do tego trzeba będzie zwolnice ściągać a może i kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Pewnie o to mi chodzi;) a tak swoja droga to kabiny sciagac nie potrzeba:) jednak troche roboty z tym jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MF3060 spuść olej i zobacz czy są w nim opiłki lub czy jest ,,siwy". jeśli tak to tarcze są zdarte i trzeba wymienić ... Co do ciebie FarmerX2 to wymień pompke hamulcową i dobrze odpowietrz .. DeF może masz za duże halogeny i pali kable??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Panowie mam pytanie :) Znajomy ma MF 6180 i teraz pojawił mu się problem - w czasie jazdy potrafi zblokować dwa lewe koła. W lecie i pod ciężarem to jeszcze bo silnik zejdzie z obrotów i wiele nie ucierpi ale już na pusto i na lodzie to jest niebezpieczne. Jechał koła zblokowały i poszedł w drzewo a ze 2 metry dalej przepaść i rzeka... Prowadzał go po mechanikach a to tarcze wymieniali a to elektronika ale jak nie tarcze źle założyli i starł całe po prawej stronie to co innego jeszcze. Dodam że ostatnio z nim jechałem i zblokowało to pedały miękkie jak dentka :) MF zjeżdżony bo '96 rok a 24 tyś mth miał w styczniu i co dziennie pracuje. Teraz roboty się zaczną to będzie to utrudniać pracę i chcę mu podpowiedzieć co to może być. Jakieś propozycje ?


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grubyjanek    0

Panowie Mam ten sam problem w swoim MF 3060 a mianowicie hamulce się ciagle zapowietrzają. Wymieniałem już dociski i oringi ( w moście) uszczelnialempompki hamulcowe inadal to nicnie pomaga jesli by ktos mogł mi madrej rady udzielić to bym był bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

może za mały stan oleju w skrzyni ? NIe wiem czy to wgl bedzie miało znaczenie ale skoro tyle rzeczy wymieniłeś i nadal nic to może najprostsze rozwiązanie :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

nigdy sie nie przygladalem hamulcom w mf :P ale tam sa przedowy nie? moze po prostu masz nieszczelnosc na ktoryms

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

U mnie panowie wymieniłem uszczelnienie w jednej z pompek hamulcowym i teraz dzieją się cyrki.
Po dłuższej pracy jedno z kół zaczyna blokować się i sam hamuje....
Pali się cały czas stop stop i przedniego napędu wtedy nie mogę wyłączyć.
Odpowietrzalem tymi kalamitkami w tylnym moście i nic...
Może za słabo...nie mam pojęcia jak jest nierozgrzany to działa dobrze wszystko.
Może pompka do uszkodzona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

dobra rada... oddaj ten traktor do mechanika.. od pół roku czego się nie złapiesz to... spierdolisz a potem na forum szukasz wróżki

Tak ciężko spojrzeć pod pedały i sprawdzić czemu wciśnięte są czujniki stop? podpowiem.... albo je zjebałeś albo pedały są źle wyregulowane że cały czas czujnik jest wciśniety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj