Skocz do zawartości
wojtek4321

mf 3050 problem z skrzynią biegów. Nie działa zając

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wel    0

Mam mały problem z MF 3060 może znacie mechanika z okolic Białystok, Sokółka ,Augustów?? Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

micro16    21

A ja Mam 3095 dynashift i 6120 dynashift i oba sa przerobione na przekazniki, jak myslicie oddac komputery do naprawy i sprzedac o ile to sie wgl sprzeda??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

może to byc wina głównego komputera sterującego znajdujący się pod stopniem wie ktoś gdzie można to naprawic hmm lub zna ktoś jakiegoś dobrego elektronika ?

Edytowano przez wojtek4321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55Marcin    1

Tak właśnie tam znajduje się główny komputer sterujący,przykrecony od spodu

Sprawdz może kostki niełączą

Wyjmij go i osusz może wilgoć się dostała

Jak niepomoże to masz tel.do elektronika 502473906

dwa lata temu on mi naprawiał,dał rok gwarancji

i do tej pory jest ok.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

aha a ty miałeś taki sam problem jak ja nie działał podnosnik blokada przedni napęd i zająć wogóle ci sie tez nie świeciła kontrolka 1 przy paleniu a ten elektronik gdzie on mieszka (ile cie tak około to kosztowało ?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55Marcin    1

niedziałało 4x4,blokada,WOW,mogłem jechcać tylko na "żółwiu"

Niepamiętam czy działał podnośnik

Elektronik jest z SIEDLEC (mazowieckie)

koszt to 2000zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

no to przerobka na przekazniki mnie wyniosla prawie 1000 zl, tyle ze przedni przy hamowaniu sie nie zalacza i zolw zajac trzeba guzikiem zmieniac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek887    0
Napisano (edytowany)

jak go przerobiłeś masz jakiś schemat czy po prostu na logikę przełącznik-elektrozawór ?

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Ja go nie przerabialem tylko gosciu ktory wyodrebnil sie z serwisu MF i teraz na wlasna reke robi:) Teraz sie nie boje ze komputer mi siadzie czy cos, najwyze tylko przekaznik za 10 zl wymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Dołączę się do tematu. Niedawno kupiłem 6180 i nie bardzo go jeszcze ogarniam. Problem jest następujący. Wczoraj gdy chciałem zmienić z żółwia na zająca to jakby zblokowało skrzynie i zostały mi tylko 2 biegi (3 i 4 oraz półbiegi) bez możliwości zmiany żółw zając. Tak jakby coś w środku trzymało i nie pozwalało ruszać wajchą na boki. Jak zgasiłem ciągnik to po 5 sek. pościło i na zgaszonym dźwignia chodzi normalnie. Odpaliłem i problem znowu ten sam. Zrobiłem tak kilka razy. Dodam że to blokowanie zaczynało się w momencie zmiany z żółwia na zająca. Po kilku takich próbach odpaliłem ciągnik z wajchą odchyloną max od siebie (tj w pozycji do zmiany biegu 1 - 2) i problem ustał. Co to może być za przyczyna takiego zachowania. Może się ktoś orientuje czy to objaw jakiejś większej awarii (czytałem na forum że zdarzają się poważne awarie kompa) Mam ten ciągnik od tygodnia i nie bardzo wiem jakie ma on "humory"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Panowie ja bym radził naprawić ten komputer a nie przerabiać na przekaźniki, ten komputer autotronic jak jest sprawny to zabezpiecza również skrzynię przed awarią bo blokuje przełączanie żółw-zając podczas jazdy, jak się przerobi to tej blokady nie będzie i można sobie rozwalić skrzynie na własne życzenie, a wtedy już nie będzie kosztowało 2000. Ja również miałem awarie komputera w swoim mf 3080 i też wysyłałem do siedlec do naprawy ale nie wiem czy do tego samego gościa. Jak na razie wszystko śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Kolego bizar, kazdy zrobi tak jak bedzie uwazal:) z ta skrzynia to sie zgodze ale nie do konca, poniewaz skrzynia Dynashift ma jeszcze jakas blokade i chocbys przez przypadek przycisk nacisnal to Ci sie nic nie stanie, wiem bo mam dwa tak przerobione:) Kolega w 3050 juz tak 6 lat jezdzi i nic mu sie takiego nie przyjemnego jeszcze nie zdarzylo. W poniedzialek tez rozmawialem z takim jednym co ma 3080 bez zadnych przerobek i mowi ze ostatnio jedzie i nagle kupa zgrzytu w skrzyni, okazalo sie ze siadl czujnik od tego zolwia/zajac, i zrobilo sie to co sie zrobilo. Tak ze nawet gdy komputer sprawny moze cos sie nie dobrego przydarzyc, a przelacznik mozesz sobie zamontowac gdzie chcesz jakby nie patrzac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Tu się zgodzę, każdy zrobi jak uważa, ja na przykład lubię jak wszystko jest tak jak w oryginale i na pewno nie zrobiłbym u siebie takich przeróbek, poza tym z tego co kolega wojtek4321 pisze to u niego może być coś innego niż awaria komputera bo nie działa też podnośnik EHR a z tego co wiem to moduł autotronic nie ma nic wspólnego z EHR, więc ja obstawiam że to jakiś problem z masą albo z zasilaniem, może alternator coś nie domaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Dokladnie nie ma nic Ehr wspolnego bo on ma swoj sterownik. U mnie tez kiedys w 6120 przestal dzialac Ehr, winny okazal sie alternator ktory za niskie napiecie dawal, po naprawie wszystko wrocilo do normy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vowo    0

Witam! Ja nie jestem Rolnikiem tylko zajmuję się elektryką i własnie jestem w trakcie przeróbki 3050ki a właściwie niby po tylko jest teraz mały problem. Zrobiłem klientowi osobny panel do sterowania wszystkimi zaworami (kontrolę ciśnienia również podłączyłem). Klient ma ten ciągnik od nie dawna ogólnie nie działał mu tam żółw ale do niczego nie był mu potrzebny podłączyłem mu na przekaźnikach i ok, ale pojechał do domu zatrzymał się po drodze bo coś mu tam lampa sie obniżyła i jak wszedł spowrotem do ciągnika to miał już żółwia. Nic nie mógł go wyłączyć. (Dodam tylko, że powiedział mi że górny elektrozawór (tu na pomarańczowym przewodzie) do niczego mu nie jest potrzebny i że jego mam nie podłanczać więc tak zrobiłem. Ogólnie on mnie uświadamiał że to przełączanie żółw - zając jest mechaniczne wajchą, lecz teraz to ja już nie jestem tego pewien. Ogólnie zrobiłem mu 4 dolne zawory + półbiegi, ja za dużo nim nie chciałem jeździc bo co ja tam sprawdzę jak do jazdy takim sprzętem to jestem żółtodziub ;)

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ;Zolw zajac nie jest przelaczany mechanicznie tylko za pomoca elektrozaworu. Dzwignie od biegow przesuwasz do siebie aby zaloczyc czujnik ,ten skolei daje sygnal do sterownika i zmienia zakres.Takze zmiana jest elektro hydrauliczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

A może wysłać schematy z modułem i wersji na przekaźnikach? Może nie będziesz już taki"zielony"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kranki    0

A może wysłać schematy z modułem i wersji na przekaźnikach? Może nie będziesz już taki"zielony"? tak Pan napisał ... mógłbym prosić o schematy...? Mam problem z tylnym podnośnikiem w ogóle nie reaguje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Mam problem z przełączaniem żółw zając nie przerzuca na żółwia dodam że elektrozawór działa bo wyjąłem i sprawdziłem instalacja też działa bo zmieniałem z włączaniem wom i załącza dźwignią od biegów napęd wom także teoretycznie wszystko sprawne tylko czemu nie zmienia? dodam że kontrolka też pokazuje że zmiana jest tylko że mechanicznie jej nie ma gdzie szukać przyczyny mogą być gdzieś po drodze jakieś oringi czy coś co powoduje jakąś nieszczelność co zakłóca przełączanie się skrzyni. Jeszcze jedno zjawisko miałem szukając przyczyny nie przełączania podłączałem prostownik pod elektrozawór i przemieniałem cewki na elektrozaworach i jakoś mi przerzuciło na żółwia nie mam pojęcia jak ale tak się stało tyle że kontrolki przestały wtedy pokazywać na jakiej skrzyni jest aktualnie i problem był znów z przełączeniem na zająca jak już to się udało zostawiłem robotę z myślą że ktoś pomoże gdzie się uczepić. MF 3060 skrzynia AB16x16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Nie kolego to chyba jest jakaś mechaniczna wada coś się zużyło wytarło czy i nie przerzuca synchronizatora albo czegoś tego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×