wojtek4321

mf 3050 problem z skrzynią biegów. Nie działa zając

Polecane posty

wojtek4321    0

Witam chciałem zapytac czy mógł by mi ktos coś podpowiedziec w sprawie skrzyni biegów MF. Problem tkiw w tym że od pewnego czasu podczas zmieniania biegu np z 2 na 3 (tak jak by coś trzymało)nie mogłem przerzucic biegu i na dodatek zaswiecała mi się kontrolka która swieci tylko podczas palenia (chyba to jest od oleju ) no i teraz tak się stało że nie moge przerzucic na zająca i na dodatek nie chodzi przedni napęd ani blokada i jeszcze nie swiecą kontrolki ani od napędu ani od zająca ani nawet nie pojawia się ta kontrolka podczas palenia. Co zawsze czytałem o tym problemie na paru forach ale nic za bardzo dalej nie wiem od czego zacząc co zrobic prosił bym o pomoc z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

W 3095 dynashift mialem podobne objawy jak na wlasne zyczenie komputer sobie uszkodzilem. Ale nie panikuj najpierw sprawdz stan oleju w skrzyni, No chyba ze nie dawno wymieniales, popatrz wszystkie bezpieczniki, a jak juz sprawdzisz i bedzie tak samo to poruszaj kablami przy komputerze i zobacz wtedy czy cos sie bedzie dziac, zobacz dokladnie moze mase zgubil albo styki posniedzialy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

gdzie się spuszcza olej hydrauliczny w mf 3050 ? bo nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

z tylu ciagnika nisko, mniej wiecej tam gdzie Ci walek na przedni naped ze skrzyni wychodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

ale ja mam wersje mf 3050 bez przedniego napędu to mniej więcej koło czego jest ?

 

to jest mniej więcej z prawej strony z lewej koło filtra czy nie ? dajcie szybką odpowiedz

Edytowano przez DeF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

W 3095 dynashift mialem podobne objawy jak na wlasne zyczenie komputer sobie uszkodzilem. Ale nie panikuj najpierw sprawdz stan oleju w skrzyni, No chyba ze nie dawno wymieniales, popatrz wszystkie bezpieczniki, a jak juz sprawdzisz i bedzie tak samo to poruszaj kablami przy komputerze i zobacz wtedy czy cos sie bedzie dziac, zobacz dokladnie moze mase zgubil albo styki posniedzialy.

 

aha dzis sprawdziłem bezpieczniki te 2 koło filtra są dobre i wyczysciłem klemy i założyłem nowy akumulator i kicha nic dalej aha nie dawno odpinałem komputer może to będzie to hmm ;/

 

 

 

Oleju jest tyle co powinno byc patrzyłem na miarce z tył ciągnika

Edytowano przez wojtek4321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

3050 2wd ma taki sam most jak 4wd tylko zamiast wystającego wałka przedniego napędu zaślepkę Korek do spuszczania oleju w najniżej położonym miejscu tylnego mostu.Lewa strona ciągnika poniżej bocznej pokrywy z elektrozaworami od podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Skoro go ruszales to popatrz jescze raz czy wszystko dobrze podpioles czy czegos przypadkiem nie rozlaczyles jakiegos kabelka. a co do oleju to bedzie mniej wiecej tak jak siedzisz na fotelu tylko ze bedziesz musial wejsc pod niego i znalezc a znajdziesz to na pewno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

ok dzięki jutro będe patrzył i się odezwe co i jak

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAN2906    0

MF są dla ludzi z podwyższonym wskażnikiem inteligencji!!!!!!!!!!!!To nie ursus czy zetor lub pronar gdzie olej nie ma znaczenia!!!!!!

Od 20 lat jestem związany z MF-ami i nigdy nie miałem większych problemów!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

Patrzyłem na te kable ruszałem ale nic dalej hmm nie wiem może coś z elektryką ? no nie wiem sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale wszystkie dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Wychodzi na to ze albo z elektryka albo z kompem cos. A dzieje Ci sie to od tego momentu jak go odlaczyles i podlaczyles z powrotem?? czy zaczelo Ci sie dziac tak troche przed odlaczeniem lub troche po podlaczeniu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Patrzyłem na te kable ruszałem ale nic dalej hmm nie wiem może coś z elektryką ? no nie wiem sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki ale wszystkie dobre

 

Swieci Ci się kontrolka sygnalizująca zbyt niskie ciśnienie w układzie a Ty od razu stwierdzasz że elektryka siadła... może ona akurat pokazuje prawdę. Sprawdziłeś jakie masz ciśnienie??

To że nie działa wyłączanie przedniego napędu, blokada WOM itd. to tak ma być. Kiedy zapali się ta kontrolka to wszystko jest "wyłączane". Najpierw sprawdź przyczynę świecenia...

Jak działa wspomaganie?? Nie ma problemów ze skręcaniem?? Kiedy ostatnio wymieniałeś olej w skrzyni?? Jaki masz olej?? Jaki założyłeś filtr??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalc355    104

Jak zaswieci ci sie ta kontrolka to komputer sam przechodzi na tryb awaryjny i trzeba zjechać na serwis (mówili tak w serwisie), i możę dlatego te funkcje ci nie działają.

Edytowano przez Michalc355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek4321    0

Powiem tak mi zaczeło się tak dziac jak wyciągłem 1 akumulator bo padł wyciągłem tez 2 i włożyłem inny na razie 1 centre 120 no i po jakims czasie jak jechałem wcisnołem sprzęgło to wlasnie zaswiecała się ta kontrolka migała i nie mogłem zmienic biega tak (swirowało) jak by to ując i się napęd włączał sam nie wiem .Jezdziłem tak chwile aż do momentu jak zajechałem do wujka no i chciałem włączyc szybkie bieki ale już się nie dało dojechałem ledwie do domu na wolnych (nie daleko było) No a teraz kupiłem 2 akumulatory myślałem że to przez to ani nic nie pomogło dajej nic nie chodzi napęd ani nic się nie swieci od zająca czy żółwia

 

wspomaganie chodzi dobrze nic się nie dzieje no olej wymieniany był nie cały rok temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeF    0

Mam takie to małe pytanie co do halogenów sprawdziłem już wszystko żarówki bezpieczniki przeczyściłem styki wszystko i nic z przodu światła robocze działają a z tyłu nie i nie wiem dlaczego może mi ktoś pomoże jak wciskam przycisk do zapalenia świateł roboczych z tyłu to przycisk się zaświeca a halogeny się nie świecą pomoże ktoś?to dotyczy mf 3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Dołączam się do tematu z pytaniem czy czujnik pod wajchą od zmiany biegów żółw\zając jest odpowiedzialny za zmianę żółw\zając czy służy tylko jako czujnik do kontrolek żółw zając u dołu w kabinie przy biegach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

ja nie jestem do konca pewny ale wydaje mi sie ze tak. bo czujnik musi puscic sygnal na elektromagnes zeby przelaczyc na wolniejsza czy tam szybka szkrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
55Marcin    2

Ja miałem podobną sytuację 2 lata temu w swoim 3050

niemogłem przełączyć na "zająca" ale jeszcze niemogłem wyłączyć

przedniego napędu.

Niestety to była wina komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Ja się przestraszyłem że podnośnik nie działa a tam był tylko zaśniedziały kabelek poprawiłem go założyłem na nowo i działa podnośnik. A można jeszcze sprawdzić wszystkie bezpieczniki bo u mnie nie działał napęd i blokada ale był spalony bezpiecznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj