Zaloguj się, aby obserwować  
staszek

płyn w oleju silnika zetor 6340

Polecane posty

staszek    3

jak w temacie. sprawdzając stan oleju zauważyłem że jest ponad max. a w chłodnicy jet mało płynu, dolałem i odpaliłem i po chwili nadal zaczęło ubywać płynu. byłem pewny że poszła uszczelka pod głowicą więc śćiąglem wszystkie 4 głowice i okazało się, że uszczelki są dobre. nie było żadnych śladów żeby mogła się przez uszczelkę przedostawał się płyn. sprawdziłem głowice na szczelność w zakładzie który się zajmuje takimi sprawami i głowice są szczelne. gdzie dalej szukać usterki. nie chciałbym rozdzierać silnik do końca czyli wyjmować tłoki tuleje itd bo silnik chodził bez najmniejszego zarzutu nie brał oleju itd a potem może być już różnie. dodam że na pewno przez zimę nie został rozmrożony bo płyn był sprawdzany.

jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub się spotkał z czymś takim proszę pisać?

może podpowiecie jak w domowy sposób sprawdzić szczelność silnika?

dodam jeszcze że zalałem blok silnika płynem tak że płyn jest na równo w tych otworach co w głowice wchodzi i już kilka dni i nic nie ubywa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

jak zacząłem czytać Twojego posta to od razu pomyślałem o gumkach na tulejach bo w Zetorach często one puszczają ale na końcu dodałeś że nic Ci tego płynu nie ubywa, a powinien. może po prostu tak po woli uchodzi że w krótkim czasie nie da się zauważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz999    0

Miałem podobny przypadek w c 360 była pęknięta tuleja. Jak silnik był zimny to stan wody w normie a jak chwile pochodził to woda do misy olejowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Jeśli twój silnik jest wyposażony w chłodnice oleju to przed rozebraniem silnika ją sprawdź. Druga myśl to uszczelki na tulejach albo co gorsze pęknięta tuleja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wymiennik ciepła czyli chłodnice oleju miały 7340/7341 doładowane silniki ja bym obstawiał że pęknięta tuleja odkręć misę i spróbuj zlokalizować od dołu może ci sie uda jak mówisz ze miał kompresje i nie brał oleju to byś przynajmniej nie musiał wszystkich tłoków ściągać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Nie znam sie na oznaczeniach zetorka. Tylko ze z doświadczenia wiem ze jak juz na jednum cylindrze puściła uszczelka to prawdo podobnie na reszcze moze być podobnie dlatego ja bym wymienił wszystkie. A jeśli pękła tuleja to i tak nie wymienia sie jednej tylko komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Proponuję odkręcić miskę powycierać wszystko od spodu rozłożyć gazetę a blok zalać np. mlekiem, albo benzyną.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Sprawdzić szczelność sil. domowym sposobem-podłączyć kompresor do bocznej rurki przy chłodnicy, wlew zatkać np:ręka, niestety sil. musi być złożony, wlana woda i odkręcona miska olejowa.Po wytworzeniu ciśnienia gdzieś będzie kapało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

dziś rozkręciłem silnik wyciągałem tuleje itd i raczej to będą gumki od uszczelnienia tulei( na 2 tulejach były dosyć zużyte poszarpane,) tuleja pęknięta nie jest, przynajmniej na gołe oko nie dało się nic zauważyć. jest zalany wodą i jutro założę miskę i będę odpalał mam nadzieje że wszystko będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj