Zaloguj się, aby obserwować  
staszek

płyn w oleju silnika zetor 6340

Polecane posty

staszek    3

jak w temacie. sprawdzając stan oleju zauważyłem że jest ponad max. a w chłodnicy jet mało płynu, dolałem i odpaliłem i po chwili nadal zaczęło ubywać płynu. byłem pewny że poszła uszczelka pod głowicą więc śćiąglem wszystkie 4 głowice i okazało się, że uszczelki są dobre. nie było żadnych śladów żeby mogła się przez uszczelkę przedostawał się płyn. sprawdziłem głowice na szczelność w zakładzie który się zajmuje takimi sprawami i głowice są szczelne. gdzie dalej szukać usterki. nie chciałbym rozdzierać silnik do końca czyli wyjmować tłoki tuleje itd bo silnik chodził bez najmniejszego zarzutu nie brał oleju itd a potem może być już różnie. dodam że na pewno przez zimę nie został rozmrożony bo płyn był sprawdzany.

jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub się spotkał z czymś takim proszę pisać?

może podpowiecie jak w domowy sposób sprawdzić szczelność silnika?

dodam jeszcze że zalałem blok silnika płynem tak że płyn jest na równo w tych otworach co w głowice wchodzi i już kilka dni i nic nie ubywa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

jak zacząłem czytać Twojego posta to od razu pomyślałem o gumkach na tulejach bo w Zetorach często one puszczają ale na końcu dodałeś że nic Ci tego płynu nie ubywa, a powinien. może po prostu tak po woli uchodzi że w krótkim czasie nie da się zauważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz999    0

Miałem podobny przypadek w c 360 była pęknięta tuleja. Jak silnik był zimny to stan wody w normie a jak chwile pochodził to woda do misy olejowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Harnas88    12

Jeśli twój silnik jest wyposażony w chłodnice oleju to przed rozebraniem silnika ją sprawdź. Druga myśl to uszczelki na tulejach albo co gorsze pęknięta tuleja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wymiennik ciepła czyli chłodnice oleju miały 7340/7341 doładowane silniki ja bym obstawiał że pęknięta tuleja odkręć misę i spróbuj zlokalizować od dołu może ci sie uda jak mówisz ze miał kompresje i nie brał oleju to byś przynajmniej nie musiał wszystkich tłoków ściągać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Nie znam sie na oznaczeniach zetorka. Tylko ze z doświadczenia wiem ze jak juz na jednum cylindrze puściła uszczelka to prawdo podobnie na reszcze moze być podobnie dlatego ja bym wymienił wszystkie. A jeśli pękła tuleja to i tak nie wymienia sie jednej tylko komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Proponuję odkręcić miskę powycierać wszystko od spodu rozłożyć gazetę a blok zalać np. mlekiem, albo benzyną.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    169

Sprawdzić szczelność sil. domowym sposobem-podłączyć kompresor do bocznej rurki przy chłodnicy, wlew zatkać np:ręka, niestety sil. musi być złożony, wlana woda i odkręcona miska olejowa.Po wytworzeniu ciśnienia gdzieś będzie kapało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

dziś rozkręciłem silnik wyciągałem tuleje itd i raczej to będą gumki od uszczelnienia tulei( na 2 tulejach były dosyć zużyte poszarpane,) tuleja pęknięta nie jest, przynajmniej na gołe oko nie dało się nic zauważyć. jest zalany wodą i jutro założę miskę i będę odpalał mam nadzieje że wszystko będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez farmer200011
      Witam piszę z zapytaniem odnośnie Zetora 7245 mianowicie podczas wymiany pompki paliwa wyciekł mi olej z pompy i nie wiem czy jest to pompa sparowana olejem z silnika czy trzeba osobno wlać olej do pompy jeżeli trzeba wlać to jaki i w jakiej ilości pompa jest tego typu  z góry dzięki za odpowiedź 

    • Przez Ibrahim
      Cześć! W moim Zetorze przepuszcza olej z okolic przycisku od dodatkowej dawki paliwa na pompie wtryskowej.
      Ktoś z Was to robił? Jak zabrać się do tego problemu? Jest tam jakaś uszczelka? 
      Dodam, że po zalaniu oleju wyrzuca go całkowicie po około godzinie pracy. 

    • Przez arto94pl
      Witam mam pytanie gdzie się spuszcza olej silnikowy w zetorze 6718 ? proszę o odpowiedź.
    • Przez tnaglak
      Czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być według fabryki początek wtrsku? 
    • Przez vatoviec
      Witam, chciałbym uzyskać informacje na temat takiego zabiegu, bo mam oryginalnego "bąka" i tam myślę o wymianie przystawki na filtry wymienne (PP 711) i moje pytanie brzmi: czy warto ? czy wystarczy tylko wymiana przystawki czy coś więcej trzeba "grzebać"??? Opinie uwagi mile widziane .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj