Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
staszek

płyn w oleju silnika zetor 6340

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
staszek    3

jak w temacie. sprawdzając stan oleju zauważyłem że jest ponad max. a w chłodnicy jet mało płynu, dolałem i odpaliłem i po chwili nadal zaczęło ubywać płynu. byłem pewny że poszła uszczelka pod głowicą więc śćiąglem wszystkie 4 głowice i okazało się, że uszczelki są dobre. nie było żadnych śladów żeby mogła się przez uszczelkę przedostawał się płyn. sprawdziłem głowice na szczelność w zakładzie który się zajmuje takimi sprawami i głowice są szczelne. gdzie dalej szukać usterki. nie chciałbym rozdzierać silnik do końca czyli wyjmować tłoki tuleje itd bo silnik chodził bez najmniejszego zarzutu nie brał oleju itd a potem może być już różnie. dodam że na pewno przez zimę nie został rozmrożony bo płyn był sprawdzany.

jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub się spotkał z czymś takim proszę pisać?

może podpowiecie jak w domowy sposób sprawdzić szczelność silnika?

dodam jeszcze że zalałem blok silnika płynem tak że płyn jest na równo w tych otworach co w głowice wchodzi i już kilka dni i nic nie ubywa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

jak zacząłem czytać Twojego posta to od razu pomyślałem o gumkach na tulejach bo w Zetorach często one puszczają ale na końcu dodałeś że nic Ci tego płynu nie ubywa, a powinien. może po prostu tak po woli uchodzi że w krótkim czasie nie da się zauważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz999    0

Miałem podobny przypadek w c 360 była pęknięta tuleja. Jak silnik był zimny to stan wody w normie a jak chwile pochodził to woda do misy olejowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Harnas88    12

Jeśli twój silnik jest wyposażony w chłodnice oleju to przed rozebraniem silnika ją sprawdź. Druga myśl to uszczelki na tulejach albo co gorsze pęknięta tuleja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymiennik ciepła czyli chłodnice oleju miały 7340/7341 doładowane silniki ja bym obstawiał że pęknięta tuleja odkręć misę i spróbuj zlokalizować od dołu może ci sie uda jak mówisz ze miał kompresje i nie brał oleju to byś przynajmniej nie musiał wszystkich tłoków ściągać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Nie znam sie na oznaczeniach zetorka. Tylko ze z doświadczenia wiem ze jak juz na jednum cylindrze puściła uszczelka to prawdo podobnie na reszcze moze być podobnie dlatego ja bym wymienił wszystkie. A jeśli pękła tuleja to i tak nie wymienia sie jednej tylko komplet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    18

Proponuję odkręcić miskę powycierać wszystko od spodu rozłożyć gazetę a blok zalać np. mlekiem, albo benzyną.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Sprawdzić szczelność sil. domowym sposobem-podłączyć kompresor do bocznej rurki przy chłodnicy, wlew zatkać np:ręka, niestety sil. musi być złożony, wlana woda i odkręcona miska olejowa.Po wytworzeniu ciśnienia gdzieś będzie kapało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

dziś rozkręciłem silnik wyciągałem tuleje itd i raczej to będą gumki od uszczelnienia tulei( na 2 tulejach były dosyć zużyte poszarpane,) tuleja pęknięta nie jest, przynajmniej na gołe oko nie dało się nic zauważyć. jest zalany wodą i jutro założę miskę i będę odpalał mam nadzieje że wszystko będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×