Zaloguj się, aby obserwować  
tombien

Zetor 5211,7211 - pompowanie rano!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Apista    6

i w sumie tak powinno być,

 

nie cytuj poprzedniego posta bo wiadomo o co chodzi, czasem ostrzeżenia sobie nałapiesz niepotrzebnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Mam zetora7211.

Też miałem problem z odpalaniem rano.Kupiłem pompkę ale nie pomogło,chodzi na starej od nowości 19lat.

winne były wężyki przelewowe nad wtryskiwaczami i podkładki które za każdym razem trzeba zakładać nowe.

Są dwa rodzaje podkładek wąskie i szerokie .do zetora nadają się tylko te wąskie . trzeba powymieniać wszystkie wężyki, te od baku też, najlepiej kupić na metry tylko zachodnie , nie polskie bo to badziewie po roku pękające.

jeszcze jedno w zbiorniku są dwie rurki jedna prosta druga powyginana.

fabrycznie tą powyginaną ciągnie paliwo i ta rurka się zatyka zanieczyszczeniami.

Trzeba zamienić wężyki przy zbiorniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja w miom ZETORZE pompuję paliwo tylko przy wymianie filtra, a problem ten rozwiązałem w bardzo prosty sposób.

Z początku dwa zaworki zwrotne i praktycznie nic, potem nowa pompka kilka podkładek miedzanych i niby pomogło ale na krótko.I w końcu kupiłem nowe przewody paliwowe, ale są dłuższe i poprowadziłem je po swojemu.

ZASILAJĄCY IDZIE Z BAKU NORMALNIE NAD OBUDOWĄ SPRZĘGŁA ALE PÓŹNIEJ NA DÓŁ DO POZIOMU MISKI OLEJOWEJ I DOPIERO DO POMPKI ZASILAJĄCEJ.

A PRZELEW JEST ZAWIESZONY NA RÓWNI ZE ZBIORNICZKIEM PŁYNU HAMULCOWEGO.

Takie ich ułożenie nie pozwale fizycznie spłynąc paliwu i z odpalaniem nie mam kłopotu.

W tym temacie jest ok 80 postów i nie wiem czy ktoś o tym pisał ale prosze mi wierzyć u mnie to zdaje egzamin i polecam to proste i praktczne rozwiązanie.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Problem się rozwiązał , bo kupił kolega nowe wężyki a nie dlatego że są inaczej poprowadzone.

Paliwo jak chcemy to poleci i pod górę wężykiem.

Te wężyki trzeba zamienić przy baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Nie zamieniałem ich przy baku bo i po co skoro te rurki są jednakowej długości, przynajmniej powinny być różnią się tylko tym że do poszczególnych pojemności baku sę odpowiernio dopasowane.Poj. baku mam 95 L i te rurki raz oglądałem przy naprawie pływaka.Oczywiście jak będzie dziurawa i znajdzie się powyrzej poziomu paliwa to lipa.

Powtarzam, u mnie to pomogło i polecam a o pompowaniu coś wiem bo pierwszego ZETORA miałem od 1985 r.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

rurki są jednakowej długości i dlatego można zamienić wężyki.

Jedna jest prosta , druga powyginana .

Ta powyginana lubi się zatykać zanieczyszczeniami.

Musi ciągnąć paliwo tą prostą rurką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

No nie wiem czy w innych ZETORACH te rurki zą proste czy powyginane. U mnie są proste i jednakowej długości a w 5211 którego kiedyś miałem było podobnie.

Ale jakie by nie były, powinny być drożne i szczelne.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

jeszcze raz napiszę jedna jest prosta a druga wygięta w pewnym miejscu .[/b][/b]

tak jest w 7211 i 11441 na pewno bo takie posiadam,

 

 

w obu był ten sam problem ,że się zapowietrzał i zatrzymywał w czasie pracy,rozbierałem pompki sprawdzałem przewody i nic

 

dopiero jak zamieniłem przewody przy baku to się problemy skończyły

 

prostą rurką ciągnie paliwo i chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6890

Gdyby to się zdarzało po dniu to jeszcze by było dobrze. W naszym 5211 niech postoi pół godziny to już trzeba go pompować. Ja już się nauczyłem, że zawsze jak trochę postoi to przed wejściem do kabiny trochę go przepompuje. Czasami jak mi się nie chce tego robić to przytrzymam go trochę dłużej na rozruszniku i załapie ale to szkoda akumulatora. I tak ma już z 5 lat i kręci jak nowy. Pierwszy raz był ładowany dopiero tej zimy w czasie mrozów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

danielhaker tylko i wyłącznie wymień węże gumowe i zobaczysz problem na 99% się rozwiąże ... tak miałem z 7211 wymiana wężyków pomogła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzecho7245    0

Też miałęm ten numer że trzeba było pompować nawet jak postał 2 godziny ale zaczął po kapitalce silnika w której robiliśmy też pompe wtryskową mechanik jak rozbierał to sie dziwił czemu odstojnik paliwa jest ustawiony pod kątem ja też nie wiedziałem ale przed remontem palił nawet tydzień nie odpalany bez pompowania a po remoncie trzeba było pompować pompką dodam że pompa po regeneracji, mechanik jak złożył ustawił równo pod odstojnik ale ja se pomyślałem dzisiaj jak wcześniej było dobrze to czemu teraz ma nie być Poluzowałem tą śrube od odstojnika obruciłem go tak około o 30-40 stopni dołem w lewo tak aby ten wężyk był w dole i gitara nie musze pompować przed odpalaniem U mnie to pomogło zobaczcie może wam też pomoże Pozdro :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj