ralfMTX140

"Odskakujące" zawory

Polecane posty

ralfMTX140    3

Witam

Wczoraj byłem na polu spróbować siać i zacząłem się topić więc chciałem podnieść siewnik poprzez hydraulikę i ku mojemu zdziwieniu elektrozawór zaczął odbijać. Zgasiłem ciągnik zapaliłem jeszcze raz i dalej to samo. Ten elektrozawór w jedną stronę działa dobrze a w drugą już nie. W domu działał jeszcze poprawnie. Efektem tego była wpadka i bez pomocy się nie obyło...

Czy to coś z elektrozaworem?

Takie mam w TM-ie elektrozawory:

http://fotoo.pl/show...c00276.jpg.html

Edytowano przez ralfMTX140

New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Nie miał nikt takiego przypadku z elektrozaworami?


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Może czujnik ciśnienia zaczyna wariować?


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

A mogę go jakoś sam sprawdzić?


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Ciężka sprawa z tym bo mało kto ma elektrozawory w TM. Zdecydowana większość ma mechaniczne sterowanie, dlatego mało kto by mógł pomóc tutaj.

Tu może być droga sprawa, bo raz mi mówił gość od dilera że po paru latach te elektrozawory siadają i trzeba wymienić na nowe , spore koszty jeden chyba z 6 czy 7 tysięcy kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

No i ja poszedłem w złą stronę z sugestią czujnika. Jak popatrzyłem w instrukcji to tam nie ma żadnego czujnika elektronicznego.

Pewnie bez serwisu się nie obejdzie...


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Trzeba będzie ściągnąć znajomego który od kilkunastu lat siedzi w Case'ach i robił MXM-y.... Albo z Interhandlera ściągnąć mechanika.

Edytowano przez ralfMTX140

New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przy elektrozaworach taki problem często powoduje jakieś nie wielkie zabrudzenie, które blokuje zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    17

Temat był jakiś czas temu ale może komuś się przyda podpowiedź.

Mam Case MXM 190 a to jest to samo.

Po pierwsze należy rozgraniczyć kilka pojęć Elektrozawór hydrauliczny jest z tyłu ciągnika przy sekcjach hydraulicznych.

W ciągnigu w kabinie masz klawisze sterujące elektrozaworem.

I teraz tak włącz i wyłącz czasowy przepływ (czarny klawisz z pomarańczową lamką z zegarkiem narysowanym) oczywiście klawisz ten przy którym odbija Ci ten duży klawisz od hydrauliki. Jeżeli to nie pomoże to możesz jeszcze przeprowadzić kalibracje ektrozaworów (masz opisane w instrukcji obsługi jak to zrobić) ale z tym jest czasem problem bo nie zawsze chce się udać i możesz sobie nie poradzić jak nigdy tego wcześniej nie robiłeś.

Jest jeszcze pytanie czy ten klawisz co ci odskakuje to robi to tylko w jedną stronę np. czy odskakuje w obie strony.

Bo ja miałem że tylo w jedną stronę mi odskakiwał i okazało się że uległ uszkodzeniu we wnętrzu tego klawiszu potencjometr ale nie jesteś w stanie to naprawić.

Klawisze moża dokupić osobno i koszt około 700zł (nie wiem dokładnie bo wymieniałem samemu około roku wstecz)

Wymiana jest bardzo prosta wystarczy że odkręcisz oba klawisze odwraczasz to pod spodem masz kostke zasilającą wyciągasz wkładasz nowy i po sprawie. Nawet nie musisz tego kalibrować.

Pozdrawiam

Edytowano przez lukasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemekk22
      Witam mam problem z TM165 mianowicie chodzi o to że po rozgrzaniu podczas zmiany kierunku jazdy zapala się i gaśnie kontrolka ciśnienia skrzyni ,szarpie przy zmianie na 13 bieg.  Również zapala się przy zmianach biegu, na zimnym wszystko dobrze nie szarpnie na 13 i nie zapala się kontrolka. Co to może być?.
    • Przez adam1968z
      Witam wszystkich, Mam pytanie czy w nch pompka zasilająca powinna pracować po przękręceniu kluczyka w stacyjce cały czas czy tylko dopompowywać ciśnienie i się wyłaczać. Proszę o podpowiedzi jeżeli ktoś coś wie.
    • Przez Ziomek111222
      Cześć !
      Chciałbym zapytać o wskazania temperatury w New Holland TM 120. W moim ciągniku wykres jest elektroniczny, a skala jest kreseczkach. Chciałbym zapytać jak to odczytać? 

    • Przez Marcin821010
      Witam, proszę o pomoc w moim TM zapalił się taki błąd  i nie wiem od czego jest, ciągnik jeździ normalnie nic się nie dzieje ale po odpaleniu za jakiś czas się zaświeca.

    • Przez Młody56
      Witam. Mam problem z moim ciagnikiem. Wyglada to tak, że po zakonczonej pracy został zgaszony(nic podczas pracy się nie działo) i gdy poszedłem 8 godzin pozniej go odpalić to nie mogę tego zrobić. Po przekreceniu kluczyka na zapłon kontrolki się zaświecają lecz gdy chce odpalić nawet rozrusznik nie przekręci (akumulator jest nowy) Objawy wyglądają tak jakby rewers był ustawiony na jazde w przód albo w tył ale rewers jest w pozycji neutralnej. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj