Zaloguj się, aby obserwować  
marcin80wlkp

3080 problem z półbiegiem po wymianie pompy

Polecane posty

marcin80wlkp    38

Wczoraj wymieniałem uszczelnienie wałka napędu przedniego napędu, który wychodzi ze skrzyni biegów.Uszczelnienie założone, wszystko ok, po czym okazuje się, że coś dziwnego dzieje się z pompą,która zresztą była już kiepska.Ciągnik dziwnie jęczy, kontrolna od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po dodaniu gazu, a co najdziwniejsze półbieg działa dopiero gdy przekroczę 1500 obr/min.Gdy go włączę podczas jazdy przy niskich obrotach ciągnik jedzie tak samo, nawet jakby go lekko zmuliło, a gdy dodam gazu ponad 1500obr to półbieg się załącza.Dziś wymieniłam pompę na używkę, choć pewną i wszystko ok, poza problemami z półbiegiem.Ponownie załącza się dopiero powyżej 1500obr.Czy możliwe że pompa padła, ponieważ przy skręcaniu tego wałka od przedniego napędu do oleju dostało się trochę brudu?Czy problemy z półbiegiem mogą być spowodowane zapchaniem elektrozaworu?Który elektrozawór jest odpowiedzialny za napęd półbiegu?I jeszcze jedno.Skręcając ten wałek od napędu, rozleciała mi się cieniutka blaszka, która była między łożyskiem a koszem,ale przecież nawet gdyby nie było tam tego wałka(wałka od przedniego napędu), to nie powinno to miec wpływu na półbieg, zgadza się?Czekam na sugestie i podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

A wyciągałeś ten wałek całkowicie na zewnątrz? A może wysuwałeś go trochę z pozycji w jakiej był zamontowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

A wyciągałeś ten wałek całkowicie na zewnątrz? A może wysuwałeś go trochę z pozycji w jakiej był zamontowany?

Wyciągałem go całkowicie.Nawet jesli byłby zapowietrzony, to czy pólbieg działałby dopiero powyżej pewnych obrotów?

Sprzęgło, podnośnik, przedni napęd jest git.Lekko zapowietrzone jedynie hamulce

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

co ma piernik do wiatraka ? masz przeciek wewnętrzny na półbiegu i tyle, dlatego nie działa a co do podkładki to ważna rzecz bo ona ustala luz na łożysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

co ma piernik do wiatraka ? masz przeciek wewnętrzny na półbiegu i tyle, dlatego nie działa a co do podkładki to ważna rzecz bo ona ustala luz na łożysku

Co oznacza przeciek wewnętrzny na półbiegu i skąd on się wziął?Jak to możliwe, że zbiegło się to w czasie z uszczelnianiem wałka od przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

nic się nie zbiegło, była słaba pompa były słabe ciśnienia, z resztą półbieg w tej seri z tych lat ma już prawo się zużyć począwszy od pierścieni uszczelniających kończąc na układzie planetarnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

nic się nie zbiegło, była słaba pompa były słabe ciśnienia, z resztą półbieg w tej seri z tych lat ma już prawo się zużyć począwszy od pierścieni uszczelniających kończąc na układzie planetarnym

Co w takim razie powinienem zrobić?Gdzie szukać rozwiązania problemu?Dodam jeszcze że jak jadę na wduszonym półbiegu i wduszam sprzęgło w celu zatrzymania ciągnika to ciągnik staje bardzo szybko jakby coś go hamowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Jeżeli go wyjmowaleś na końcu wałka były dwa pierścienie metalowe uszczelniające magistralę doprowadzającą olej do sprzęgła przedniego napędu. Podczas zakładania wałka często zamki zeskakują(zużywają się podczas pracy) i pierścienie ulegają uszkodzeniu. Jeżeli tak jest następuje przeciek i spada ciśnienie na całej magistrali w tym włącania wzmacniacza momentu obrotowego.

Paradoksalnie, można to stwierdzić przez włączenie przyciskiem przedniego napędu. Wtedy elektrozawór zamknie dopływ oleju do sprzęgła, czyli odetnie cieknący odcinek, i wzrośnie ciśnnienie w pozostałej części układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

nie trzeba było tak odrazu?jak nie chcesz dokładać do ciągnika to zapomij że miałeś pólbieg a jeszcze pojeżdzisz. jeśli myślisz o naprawie to może troche kosztować nawet używka a używki nie radze bo to loteria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

człowieku o czym Ty mówisz?? jakie używki... no normalnie człowiek złota rada. Nie stresuj człowieka. Po co mu nowy kosz?? hamuje bo ma za małe ciśnienie żeby trzymać tarcze a za duże żeby mogły się rozsunąć. nic szczególnego.... może wywaliło o-ring na koszu. No w najgorszym wypadku wymienić trzeba pierścienie. 200-300 złotych i po sprawie. No i tak jak mirro pisał trzeba poprawić zasilanie sprzęgła przedniego napędu. Musisz usunąć te nieszczelności. Czy przypadkiem nie masz teraz luzu na wyjściu wałka po tym jak złożyłeś bez tej podkładki?? Możliwe ze sam sobie zrobiłeś ten problem. Wałek ma teraz większy luz a ze pierścienie były już słabe to nie ma jak trzymać ciśnienia.

 

PS. musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie na tej sekcji pompy. To by nam dużo powiedziało....

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Jeżeli go wyjmowaleś na końcu wałka były dwa pierścienie metalowe uszczelniające magistralę doprowadzającą olej do sprzęgła przedniego napędu. Podczas zakładania wałka często zamki zeskakują(zużywają się podczas pracy) i pierścienie ulegają uszkodzeniu. Jeżeli tak jest następuje przeciek i spada ciśnienie na całej magistrali w tym włącania wzmacniacza momentu obrotowego.

Paradoksalnie, można to stwierdzić przez włączenie przyciskiem przedniego napędu. Wtedy elektrozawór zamknie dopływ oleju do sprzęgła, czyli odetnie cieknący odcinek, i wzrośnie ciśnnienie w pozostałej części układu.

Masz rację z tym pierścionkiem.Przy zakładaniu jeden mi pękł i zbagatelizowałem to myśląc że nie ma to większego znaczenia.Chodzi mi o ten na samym końcu wałka.Czy zna ktoś numery katalogowe tych pierścionków i gdzie je dostać?Poza tym dokładny rozmiar tego oringu który jest przy wałku który wychodzi ze skrzyni, bo wymieniłem tylko zimering, bo nie było nigdzie takiego oringu.Ale człowiek głupi.Zakładalem dziś inna pompę zupełnie niepotrzebnie.Jeden pierścionek a tyle kłopotów

 

Gdzie znajdę jakiś katalog do 3080?Czy ktoś może mi podać numery tych pierścionków??

 

człowieku o czym Ty mówisz?? jakie używki... no normalnie człowiek złota rada. Nie stresuj człowieka. Po co mu nowy kosz?? hamuje bo ma za małe ciśnienie żeby trzymać tarcze a za duże żeby mogły się rozsunąć. nic szczególnego.... może wywaliło o-ring na koszu. No w najgorszym wypadku wymienić trzeba pierścienie. 200-300 złotych i po sprawie. No i tak jak mirro pisał trzeba poprawić zasilanie sprzęgła przedniego napędu. Musisz usunąć te nieszczelności. Czy przypadkiem nie masz teraz luzu na wyjściu wałka po tym jak złożyłeś bez tej podkładki?? Możliwe ze sam sobie zrobiłeś ten problem. Wałek ma teraz większy luz a ze pierścienie były już słabe to nie ma jak trzymać ciśnienia.

 

PS. musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie na tej sekcji pompy. To by nam dużo powiedziało....

Gdzie muszę się podpiąć aby sprawdzić to ciśnienie?

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Pierścienie nr 3382874M1- 2szt, tuleja 3382868M1 tuleja, 1009659M1 oring. Tuleja jest o tyle ważna że w przypadku gdy pracujące pierścienie wytarły w niej rowki złamiesz każdy nowy pierścień. Sprawdź czy nie ma tam rowkow. tuleja powinna dośc latwo wyjść z gniazda i pamiętaj przy zakladaniu nowej o właściwym ustawieniu otworu w tulei w stosunku do kanalu olejowego w obudowie mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

kolo robil u nas polbiegi to caly kosz tarczki itp. zaplacil 3 tysie za orginal (wedlug mnie nie duzo jak za orginal i taka czesc) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

a czy po tej naprawie odpowietrzyłeś układ bo jak nie to nie pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

odpowietrza się hamulce ewentualnie sprzęgło. Nic więcej nie trzeba odpowietrzać. W przypadku pozostałych układów pompa sama sobie poradzi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

odpowietrza się hamulce ewentualnie sprzęgło. Nic więcej nie trzeba odpowietrzać. W przypadku pozostałych układów pompa sama sobie poradzi....

Założyłem nowy pierścień który pękł, i wszystko śmiga.Trochę jedynie hamulce zapowietrzone.Co mam jednak zrobić aby wspomaganie chodziło lepiej?Jest na to jakiś sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj