Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
marcin80wlkp

3080 problem z półbiegiem po wymianie pompy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wczoraj wymieniałem uszczelnienie wałka napędu przedniego napędu, który wychodzi ze skrzyni biegów.Uszczelnienie założone, wszystko ok, po czym okazuje się, że coś dziwnego dzieje się z pompą,która zresztą była już kiepska.Ciągnik dziwnie jęczy, kontrolna od ciśnienia oleju gaśnie dopiero po dodaniu gazu, a co najdziwniejsze półbieg działa dopiero gdy przekroczę 1500 obr/min.Gdy go włączę podczas jazdy przy niskich obrotach ciągnik jedzie tak samo, nawet jakby go lekko zmuliło, a gdy dodam gazu ponad 1500obr to półbieg się załącza.Dziś wymieniłam pompę na używkę, choć pewną i wszystko ok, poza problemami z półbiegiem.Ponownie załącza się dopiero powyżej 1500obr.Czy możliwe że pompa padła, ponieważ przy skręcaniu tego wałka od przedniego napędu do oleju dostało się trochę brudu?Czy problemy z półbiegiem mogą być spowodowane zapchaniem elektrozaworu?Który elektrozawór jest odpowiedzialny za napęd półbiegu?I jeszcze jedno.Skręcając ten wałek od napędu, rozleciała mi się cieniutka blaszka, która była między łożyskiem a koszem,ale przecież nawet gdyby nie było tam tego wałka(wałka od przedniego napędu), to nie powinno to miec wpływu na półbieg, zgadza się?Czekam na sugestie i podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

A wyciągałeś ten wałek całkowicie na zewnątrz? A może wysuwałeś go trochę z pozycji w jakiej był zamontowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

A wyciągałeś ten wałek całkowicie na zewnątrz? A może wysuwałeś go trochę z pozycji w jakiej był zamontowany?

Wyciągałem go całkowicie.Nawet jesli byłby zapowietrzony, to czy pólbieg działałby dopiero powyżej pewnych obrotów?

Sprzęgło, podnośnik, przedni napęd jest git.Lekko zapowietrzone jedynie hamulce

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

co ma piernik do wiatraka ? masz przeciek wewnętrzny na półbiegu i tyle, dlatego nie działa a co do podkładki to ważna rzecz bo ona ustala luz na łożysku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka ? masz przeciek wewnętrzny na półbiegu i tyle, dlatego nie działa a co do podkładki to ważna rzecz bo ona ustala luz na łożysku

Co oznacza przeciek wewnętrzny na półbiegu i skąd on się wziął?Jak to możliwe, że zbiegło się to w czasie z uszczelnianiem wałka od przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

nic się nie zbiegło, była słaba pompa były słabe ciśnienia, z resztą półbieg w tej seri z tych lat ma już prawo się zużyć począwszy od pierścieni uszczelniających kończąc na układzie planetarnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic się nie zbiegło, była słaba pompa były słabe ciśnienia, z resztą półbieg w tej seri z tych lat ma już prawo się zużyć począwszy od pierścieni uszczelniających kończąc na układzie planetarnym

Co w takim razie powinienem zrobić?Gdzie szukać rozwiązania problemu?Dodam jeszcze że jak jadę na wduszonym półbiegu i wduszam sprzęgło w celu zatrzymania ciągnika to ciągnik staje bardzo szybko jakby coś go hamowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Jeżeli go wyjmowaleś na końcu wałka były dwa pierścienie metalowe uszczelniające magistralę doprowadzającą olej do sprzęgła przedniego napędu. Podczas zakładania wałka często zamki zeskakują(zużywają się podczas pracy) i pierścienie ulegają uszkodzeniu. Jeżeli tak jest następuje przeciek i spada ciśnienie na całej magistrali w tym włącania wzmacniacza momentu obrotowego.

Paradoksalnie, można to stwierdzić przez włączenie przyciskiem przedniego napędu. Wtedy elektrozawór zamknie dopływ oleju do sprzęgła, czyli odetnie cieknący odcinek, i wzrośnie ciśnnienie w pozostałej części układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

nie trzeba było tak odrazu?jak nie chcesz dokładać do ciągnika to zapomij że miałeś pólbieg a jeszcze pojeżdzisz. jeśli myślisz o naprawie to może troche kosztować nawet używka a używki nie radze bo to loteria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

człowieku o czym Ty mówisz?? jakie używki... no normalnie człowiek złota rada. Nie stresuj człowieka. Po co mu nowy kosz?? hamuje bo ma za małe ciśnienie żeby trzymać tarcze a za duże żeby mogły się rozsunąć. nic szczególnego.... może wywaliło o-ring na koszu. No w najgorszym wypadku wymienić trzeba pierścienie. 200-300 złotych i po sprawie. No i tak jak mirro pisał trzeba poprawić zasilanie sprzęgła przedniego napędu. Musisz usunąć te nieszczelności. Czy przypadkiem nie masz teraz luzu na wyjściu wałka po tym jak złożyłeś bez tej podkładki?? Możliwe ze sam sobie zrobiłeś ten problem. Wałek ma teraz większy luz a ze pierścienie były już słabe to nie ma jak trzymać ciśnienia.

 

PS. musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie na tej sekcji pompy. To by nam dużo powiedziało....

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli go wyjmowaleś na końcu wałka były dwa pierścienie metalowe uszczelniające magistralę doprowadzającą olej do sprzęgła przedniego napędu. Podczas zakładania wałka często zamki zeskakują(zużywają się podczas pracy) i pierścienie ulegają uszkodzeniu. Jeżeli tak jest następuje przeciek i spada ciśnienie na całej magistrali w tym włącania wzmacniacza momentu obrotowego.

Paradoksalnie, można to stwierdzić przez włączenie przyciskiem przedniego napędu. Wtedy elektrozawór zamknie dopływ oleju do sprzęgła, czyli odetnie cieknący odcinek, i wzrośnie ciśnnienie w pozostałej części układu.

Masz rację z tym pierścionkiem.Przy zakładaniu jeden mi pękł i zbagatelizowałem to myśląc że nie ma to większego znaczenia.Chodzi mi o ten na samym końcu wałka.Czy zna ktoś numery katalogowe tych pierścionków i gdzie je dostać?Poza tym dokładny rozmiar tego oringu który jest przy wałku który wychodzi ze skrzyni, bo wymieniłem tylko zimering, bo nie było nigdzie takiego oringu.Ale człowiek głupi.Zakładalem dziś inna pompę zupełnie niepotrzebnie.Jeden pierścionek a tyle kłopotów

 

Gdzie znajdę jakiś katalog do 3080?Czy ktoś może mi podać numery tych pierścionków??

 

człowieku o czym Ty mówisz?? jakie używki... no normalnie człowiek złota rada. Nie stresuj człowieka. Po co mu nowy kosz?? hamuje bo ma za małe ciśnienie żeby trzymać tarcze a za duże żeby mogły się rozsunąć. nic szczególnego.... może wywaliło o-ring na koszu. No w najgorszym wypadku wymienić trzeba pierścienie. 200-300 złotych i po sprawie. No i tak jak mirro pisał trzeba poprawić zasilanie sprzęgła przedniego napędu. Musisz usunąć te nieszczelności. Czy przypadkiem nie masz teraz luzu na wyjściu wałka po tym jak złożyłeś bez tej podkładki?? Możliwe ze sam sobie zrobiłeś ten problem. Wałek ma teraz większy luz a ze pierścienie były już słabe to nie ma jak trzymać ciśnienia.

 

PS. musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie na tej sekcji pompy. To by nam dużo powiedziało....

Gdzie muszę się podpiąć aby sprawdzić to ciśnienie?

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Pierścienie nr 3382874M1- 2szt, tuleja 3382868M1 tuleja, 1009659M1 oring. Tuleja jest o tyle ważna że w przypadku gdy pracujące pierścienie wytarły w niej rowki złamiesz każdy nowy pierścień. Sprawdź czy nie ma tam rowkow. tuleja powinna dośc latwo wyjść z gniazda i pamiętaj przy zakladaniu nowej o właściwym ustawieniu otworu w tulei w stosunku do kanalu olejowego w obudowie mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

kolo robil u nas polbiegi to caly kosz tarczki itp. zaplacil 3 tysie za orginal (wedlug mnie nie duzo jak za orginal i taka czesc) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

a czy po tej naprawie odpowietrzyłeś układ bo jak nie to nie pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

odpowietrza się hamulce ewentualnie sprzęgło. Nic więcej nie trzeba odpowietrzać. W przypadku pozostałych układów pompa sama sobie poradzi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpowietrza się hamulce ewentualnie sprzęgło. Nic więcej nie trzeba odpowietrzać. W przypadku pozostałych układów pompa sama sobie poradzi....

Założyłem nowy pierścień który pękł, i wszystko śmiga.Trochę jedynie hamulce zapowietrzone.Co mam jednak zrobić aby wspomaganie chodziło lepiej?Jest na to jakiś sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×