Rado9990

Ursus C 360 3p-peknięty wał korbowy

Polecane posty

Rado9990    4

Witam. Ostatnio w moim c 360 3p zauważyłem luz na kole pasowym wału korbowego..sprawdziłem śrube i jest dobrze..a cała szajba ma lekki luz na boki i nie wiem co jest..a ciagnik pracuje dobrze,pali na dotyk..ma równe obroty i nic w nim nie stuka.ostatnio robiłem nim w polu i było wszystko ok tylko spod koła pasowego pokazał sie olej..ale jak szajba miała luz to mogła uszkodzić uszczelniacz..i nie wiem co jest bo silnik pracuje idealnie a rozmawiałem ze znojomym i twierdzi ze moze byc pekniety wał..ale czy to możliwe ze wał pekł jeśli ciagnik chodzi jakby nic sie nie stało ? Czy można nim pracować dalej ? za odpowiedź z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak by był wał pęknięty, to na pewno by ładnie nie pracował, tylko by się tłukł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rado9990    4

Więc co to może być ? juz sam nie wiem..własnie tez mi sie wydaje ze to nie mozliwe żeby pekł wał a silnik ładnie pracował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

jak by pękł wał to napewno by już nie chodził ładnie ;p może panewka poszła albo łożysko, odkręć to koło może coś sie dowiesz

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Więc co to może być ? juz sam nie wiem..własnie tez mi sie wydaje ze to nie mozliwe żeby pekł wał a silnik ładnie pracował

Kiedyś w 60-tce chyba ze trzy koła pasowe zmieniałem, bo ciągle był luz po jakimś czasie, a niby dokręcone było do oporu. I co się okazało , że gdy wymieniłem nakrętkę na nową, problem znikł na dobre, stara nie dociągała minimalnie do oporu, i po pewnym czasie na nowym kole, obroty rozklepywały otwór na wpust.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Kolego to że wał może być pęknięty to może byc prawdą. Sam tak miałem że pękł mi na pierwszej korbie i chodził normalnie żadnych oznak pęknięcia nie było wszystko było ok gdyby tylko nie ten olej pod kołem. To co opisujesz idealnie pasuje do tego co było u mnie. A teraz to co z tym zrobić: 1) napewno juz go nie odpalać niepotrzebnie

ustawić w miejscu gdzie go można rozjechać i niech se stoi. 2) Rozejrzeć się za nowym wałem panewkami itd. 3)Omijać z daleka wały nowe za 350zł rozlecą się szybciej niż myślisz bez żadnej przyczyny jak kupić to oryginalny. Rozpołowić rozebrać silnik i wymienić bo jak pęknie druga strona korby to se korbowody będziesz bez rozkręcania silnika oglądał (przez wielką dziurę w boku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Na 100% pęknięty wał. Silnik będzie idealnie chodził i nic nie będzie się działo. Może jeszcze na dużym kole rozrządu wszystkie zęby wysypać się.Kolega tak jeździł z 8 miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Znajomy prawie rok jeździł z pękniętym wałem. Nie wiem o co w tym chodzi ale pękające wały w C 360-3P i MF to ostatnio jakaś epidemia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Wały w perkinsach 3 produkowanych w polsce były i są produkowane za pomocą odlewania, pękały pękają i będą pękać. Wielu użytkowników tego silnika nie ma pojęcia że jest pęknięty i jeździ, niekiedy od razu się rozlatuje, niekiedy coś majda trzęsie nierówno pracuje, a niekiedy tak pęknie że pracuje kilka lat.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Kontaktowałem się dla pewności z producentami krajowymi od których posiadam w ofercie wały korbowe i uzyskałem informację, że zarówno Andoria jak i Tyczyn swoje wały kłują. (dodtakowo są wersje azotowane).

 

Teoretycznie takich problemów jak opisujesz nie powinno być z dobrymi wałami.


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Po pierwsze kują, nie kłuja, czyli metoda kucia matrycowego poszczególnych elementów, a następnie skręcanie ich lub przekuwa się wały jako monolity o większych rozmiarach a nie małe monolity o wykorbieniu co 120* bo jak?

Następna sprawa to taka że te firmy pewnie i produkują wały metodą kucia i przekuwania ale na pewno nie do silnika A3 152, z resztą laik powinien odróżniać odlew od odkuwki, wały z A3 152 produkowane w polsce nie są kute.

Jeszcze jedno, w masowo produkowanych wałach korbowych starszych technologi czopy utwardzane są poprzez nagniatanie, azotowanie trwa na bide 4 doby i pochłania ogromne ilości energii, do kotła wchodzi kilka wałów, nie mam pojęcia ile musiało być kotłów, i ile trwał by proces produkcji wału przy produkcji nawet 50szt dziennie, nie wspominając o cenie, azotowanie w złotówkach na szt. rozpoczyna się od ok 300zł/szt dl małego elementu, czyli niekiedy 1/2 dla małego wału.... nie ma takiej opcji!


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

z resztą laik powinien odróżniać odlew od odkuwki

- to może Farmexpert pokaże wyraźne zdjęcia wałów korbowych różnych producentów z bardzo bliska i będzie można ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin2601    3

witam poszukuje mechanika właśnie do wymiany pęknietego wału w 3p, objawy takie same olej pod kołem i luzy na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431
Napisano (edytowany)

Szkoda, że Farmexpert nie znalazł troszkę czasu na zrobienie zdjęć wałów korbowych i zamieszczenie ich tutaj.

Po dorzuceniu zdjęcia taniego "chińskiego" wyrobu może więcej osób wiedziałoby jak rozpoznać porządny wał i dało możliwość rozpoznania, czy w sklepie nie oferują nam taniego wyrobu jako wysokiej jakości produktu z duże pieniądze.

Swoją drogą ciekawe jaki był powód nie zamieszczenia tych zdjęć?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Nie dałem zdjęć wcześniej, gdyż nie odwiedzałem tego tematu :)

 

Oto zdjęcia trzech wałów - tych które aktualnie posiadam na półce.

 

(Za jakość przepraszam, nie jestem zawodowym fotografem, a i musiałem zrobić z racji poniedziałkowego nawału pracy te zdjęcia błyskawiczne - pomniejszyłem - w razie czego mam lepszej jakości też)

 

 

1) Pierwszy wał to Andoria Azotowany

 

link do pozycji - http://farmexpert.pl...rodukt3216.aspx

- występuje jeszcze wał Andoria nieazotowany: http://farmexpert.pl...rodukt3215.aspx

 

andoriaazotowany.jpg

 

 

2) Kolejna pozycja to Tyczyn Nieazotowany

 

 

(link do pozycji - http://farmexpert.pl...rodukt4327.aspx

- występuje jeszcze wał azotowany z Tyczyna : http://farmexpert.pl...rodukt4309.aspx )

 

tyczynnieaz.jpg

 

 

3) Ostatnia pozycja to wał z importu

 

link do pozycji: http://farmexpert.pl...rodukt3214.aspx

 

import.jpg

 

 

 

Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem i przydadzą się powyższe foty :)

Jeżeli posiadacie jeszcze jakieś pytania zapraszam.


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

azotowanie to utwardzanie powierzchni czopów

na pęknięcia lub urwanie raczej niema to wpływu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Tak to tak jak z zaworami niby stal utwardzana tylko z zewnątrz,a jak zrobisz z nie go punktak to przy dłuższym użyciu nie zdaje egzaminu.Najlepszy jest pęknięty gwintownik.

 

A co do wałów to tego ostatniego moim zdaniem nie ma co zakładać.i robić robotę dwa razy.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Też bym ostatniego nie polecał. @locke robić robote dwa razy to jedno a jak CI pęknie i bedziesz musial kupic drugi to juz podwojny wydatek bo nik Ci drugiego za free nie da ...


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Azotowanie - utworzona warstwa wierzchnia może poprawić następujące właściwości: odporność na zużycie ścierne, twardość, odporność zmęczeniową, odporności na korozję. (za wiki)


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj