Polecane posty

leszek1990x    0

a jeszcze mam drudie pytanie gdzie jest ten czujnik dokładnie bo to mi się zaczeło dziać to po powrocie z lasu może ten czyjnik jaka gałąś uszkodziła lub przewód który do niego dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

tak tak dokladnie tam bys musial rozbierac:) Po prawej stronie jest napewno ale nie pamietam ktory dokladnie to jest, musial bym zobaczyc, albo popatrz na forum na pewno pisze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Witam, odkopuje ten temat poniewiaz niechce zakladac nowego a mam problem ze wspomaganiem w moim mf 3060E, otoz sprawa wyglada nastepujaco, od pewnego czasu zdazaja sie takie sutyacje ze podczas jazdy gdy chce skrecic to koła stoja w miejscu i nie skrecaja :blink: kierownica kreci sie lekko ale kola nie zmieniaja swojej pozycji tylko zostaja na wprost, co to moze byc? według mnie to wina uszczelniaczy na siłowniku lub orbitrol pada:( poradzi ktos co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

jezeli Ci sie z silownikow olej nie leje to raczej nie bedzie ich wina tylko Orbitrola, Wyciagaj go i na warsztat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

-- połączono --

 

Mam mfa 3050 4x4 z turem i często się zdarza że nawet jadąc 15km/h nie da się skręcić no na początku może i z bólem się da ale po 15 min to nie da rady. Gazowanie nic nie daje. Turem spokojnie mogę robić wtedy gdy nie działa wspomaganie. No więc raczej pompa odpada więc co może być. Proszę piszcie wszystkie możliwości.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

pompa nie odpada kolego a raczej odpadła bo ona ma 2 sekcje jedna jest od wspomagania a druga od hydrauliki ogólnej dlatego tur ci chodzi musisz zrobić pomiary ciśnienia i wtedy będzie wiadomo czy na pewno pompa ale objawy na to wskazują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

Witam w moim Mf 3060 wspomaganie szwankuje do połowy skrętu dobrze sie kręci ale już po połowie jest ciężko ale kontrolka od niskiego ciśnienia sie nie świeci w belarce zamyka mi do 180 bar to pompa chyba dobra jest podnośnik też dobrze podnosi filtr też zmieniłem i olej troche wcześniej był zmieniany i nie weim co może być przyczyną pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

"Belarka" niema nic do wspomagania bo wyjscia hydrauliczne sa z innej pompy, a wspomaganie z innej. Znaczy z tej samej pompy ale ona jest tak jakby z dwóch pomp. Jedna odpowiada za wysokie cisnienie czyli wyjscia hydrauliczne, tura, a druga za niskie, przedni naped wspomaganie, A-B,

Edytowano przez nik23

Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

4. Supply to steering ram

Connect a pressure gauge as a bypass on each steering ram hose.

With the steering at rest, read:

P8 = 17 bar.

Turn the steering wheel. Pressure P8 must be established at between 17 and 170 bar on the ram supply side.

The pressure on the return line must be 17 bar. Check for leaks from the steering circuit.

Run the engine at 1,000 rpm.

Apply full steering lock on the wheels, applying a torque of 4 Nm on the steering wheel. The steering wheel must not turn faster than 2 revolutions per minute.

If the steering wheel does turn faster than 2 revolutions per minute, disconnect the pipes supplying the rams and blank the two ports.

Apply the same torque on the steering wheel. If it turns slower than 2 revolutions per minute, there is a leak from the ram.

 

3. Supply to steering distribution valve (Orbitrol)

Connect a pressure gauge to the diagnostic connector on the right-hand hydraulic cover. Turn the steering wheel as far as it will go and read: P7 = 170 bar at 1,000 rpm as well as at 2,200 rpm. Zlacze diagnostyczne jest obok filtra po prawej stronie ciagnika na bloku skrzyni. Przynajmniej w 6100. A i to cytaty z 6100 serwisowki do 3000 niemam ale pompa jest ta sama w skrzyni.


Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    2

Mi kolega jak mierzył to wykrecał jakoš zlacze pomiarowe i miał nyple takie różne i wkrecał, dokladnie sie nieprzygladlem.jakis mu pasował i na to zegar zakladał. Ale u mnie tylko sprawdzalismy jak go kupowałem.

A według serwisówki to 3582045M1 numer konektora diagnostycznego

Edytowano przez nik23

Jeżeli pomogłem klik zielona strzałka, to nic nie kosztuje a daje motywacje do pomocy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

Znalazłem instrukcje i pisze tam że na układ kierowniczy jest ta większa sekcja a ta mniejsza 17 bar to na blokade napęd itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6401

To wyrzuć szybko tę instrukcję, albo przeczytaj dokładnie. A jeśli nie ma w niej schematu obiegu to podaj maila a wyślę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

Witam w moim Mf 3060 szwankuje Wspomaganie cięzko sie kreci kierownica zmierzyłem ciśnienie na pompie wyszło 120 bar wystarczy takie ciśnienie czy jest już za małe a druga sekcja jest dobra bo jest 180 bar co może być przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez Vroobel
      Witam!
      W końcu po wielu trudach udało się przerobić wspomaganie w Zetorze 8045 na orbitrol, problem w tym że dużej różnicy w kierowaniu nie ma, jeszcze dodatkowo kierownica zmienia swoje położenie w czasie jazdy, a jak się skręci maksymalnie to z oporem ale daję się dalej krecić, zastanawiam się czy ten typ tak ma, że dopiero od 2000 obr bardzo lekko się kręci, podejrzewam, że orbitrol przepuszcza i jest zbyt wysoko ustawiony zawór przelewowy w orbitrolu, pompę wymieniałem z 2 lata temu. Też u was działają te wspomagania ? czy mi się trafił lipny orbitrol. 
    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj