miecho123

Problem z instalacją elektryczną c-360

Polecane posty

UrsusFan1222    23

@Locke zadowolony jesteś z prądnicy? ładuje dobrze? @Karol445 po co wywalać prądnice skoro koże dobrze ładuje? Po co utrudniać sobie życie?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

@Locke zadowolony jesteś z prądnicy? ładuje dobrze? @Karol445 po co wywalać prądnice skoro koże dobrze ładuje? Po co utrudniać sobie życie?

Ogólnie może być ;) Ja w dwóch 60 i w 3p to mam prądnice.W jednej 60 to mam taką która bardzo dobrze ładuje.Natomiast w drugiej to mam taką nie za bardzo ponieważ nieraz ładuje nieraz nie, i wtedy trzeba puknąć w prądnicę i ładuję.Jak przestanie ładować to mam chyba ze trzy prądnice jeszcze od claasa mercatora 75.Ogólnie to bym zmienił na alternator bo mam akurat dwa z poloneza tylko tam łożyska siadły i by trzeba było wirniki ursusowskie wstawić i bym mógł założyć.i mam jeszcze od volkswagena tylko on jest lewy a nie prawy,ale to do 3p zrobi mocowanie,a i jeszcze koło jakieś trzeba by było dopasować.Niedługo może będę miał okazję zdobyć alternator Bosch z Mercedesa 190.Tylko koło będę musiał wytoczyć jakieś.

 

 

 

 

Po to żeby ja podłączyć. Kolega pisze że jest odłączona od instalacji regulator też jest odłączony i Kolega nie wie jak to popodłączać. podłączenie i wyregulowanie regulatora jest bardzo trudne, dla laika bez przyrządów niewykonalne więc sprawa prosta wywalić i założyć alternator np bosha od jakiegoś opla vw audi seata i po problemie.

 

Nie prądnica i regulator są podłączone tylko ja nie mam kontrolki na tablicy rozdzielczej i bym wstawił żeby wiedzieć jak przestanie ładować i moje pytanie jest z jakiej pozycji regulatora idzie kabel na kontrolkę.Dzisiaj podłączyłem zegar od wody.Jeszcze muszę wytoczyć taki trójnik na czujnik i zegar ciśnienia oleju.I będę miał skończone.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No w polonezach to one były krótsze pod wąskie koło.W 60 jest szerokie bo pasek ma 17mm a w polonezach jest 13.Założyłbym bez wentylatora z kołem od prądnicy,ale to weźmie się zgrzeje i się spali alternator.Ja jeszcze tobym musiał je przetoczyć na pierścieniach ślizgowych.Jak będę zakładał alternator to albo zmienię wirnik albo założę oryginalny.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Widzę kilka błędów w twoim myśleniu 1). nie możesz założyć innej prądnicy (np od wspomnianego mercatora) bo wtedy musisz zmieniać cały układ ładowania (prądnica, regulator,połączenie między nimi). 2)zmienić wirnik w alternatorze na inny od innego to chyba nie takie proste i nie wiem czy wykonalne bo dużo parametrów może nie pasować. 3) Po co toczyć koło na alternator ?? załóż cieńszy pasek klinowy. Wielu tak robi łącznie ze mna i jest dobrze nic się złego nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

locke ten alternator chcesz założyć do 3p czy zwykłej c360? W 3p pasek ma 13mm, nie widzę potrzeby zmiany kółka. Do zwykłej 360 można roznitować kółko i wstawić w środek np. 2 podkładki. Wtedy pasuje szerokość a kółko zostaje stare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie no ja mam dwa alternatory od poloneza.Tylko muszę łożyska wymienić i przetoczyć pierścienie ślizgowe.założyć szczotki i już.

.A wirnik ursusowski pasuje do tego alternatora bo takie montowali w późniejszych ursusach

A ten alternator chcę założyć do 360 bo na wakacje będzie nowa kabina zakładana i tam założę halogeny.radio,koguta i prądnica może nie pociągnąć.

 

@jaco512 Chodzi Ci o to wąskie koło z alternatora z poloneza?


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie warto roznitowywać koła pasowego by je poszerzyć,lepiej poszukać koła szerokiego. W Żukach szerokie były montowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

Wiem, że można założyć alternator z Żuka (tylko, że przeważnie były 6 diodowe). U mnie poszerzane kółko pracuje ponad 3 lata i nic złego się nie dzieje, zaletą jest też jego mniejsza średnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Ten patent z kółkiem zdaje egzamin i niewiele kosztuje w sumie godzina roboty albo i nie.

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

@Mariuszd93 Nie wiem jakie ty alternatory widziałeś albo kto ci takich bajek naopowiadał ale zapewniam Cię że w absolutnie ŻADNYM alternatorze nie ma komutatora, sa tylko wspomniane pierścienie ślizgowe. Komutatory występują w silnikach i prądnicach prądu stałego, a alternator sam w sobie wytwarza prąd przemienny prostowany przez diody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miałem na myśli same kółko pasowe, pasuje na alternator z poloneza.Czyli szerokie kółko bez kombinowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No z tym kółkiem to pomyśle.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

A Co zrobić jak na wyższych obrotach bardzo szybko migają kierunkowskazy. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam pam do panów pytanie- mianowicie założyłem do 3p altelnator z polaneza na wolnych obrotach ładuje 13.2 na większych 14.3 chodzi mi oto jeżeli takie napięcie występuje to ampery też powinny być w porządku. jeszcze jedno czy przy niesprawnych diodach aaltelnatora byłby możliwe osiągnięcie takich wartości z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym przedstawić swoją przeróbkę instalacji w ciągniku marki Ursus c360-3p.

Modyfikacja ta polegała na zastąpieniu oryginalnej stacyjki którą włącza się zapłon i światła przełącznikiem zespolonym z renówki którym w chwili obecnym włączam wszystkie światła, i klakson po przez przekaźniki. Stacyjka jest zamontowana z MF. W miejscu oryginalnej stacyjki jest zamontowane gniazdo zapalniczki samochodowej. Zamontowałem też silnik wycieraczek z samochodu i przekaźnika aby wycieraczka pracowała w trybie przerywanym tak jak w samochodzie, wycieraczka cały czas zatrzymuje się w jednym położeniu jest również

spryskiwacz przedniej szyby. Jest kontrolka niskiego poziomu płynu hamulcowego zbiorniczek z czujnikiem z malucha. W planie jest zamontowanie sprężarki powietrza włączanej przez elektomagnez w chwili obecnej ciągnik nie posiada sprężarki.post-57729-0-58554800-1360518740_thumb.jpgpost-57729-0-47231600-1360518835_thumb.jpgpost-57729-0-07717000-1360518925_thumb.jpgpost-57729-0-70409600-1360519079_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

Ciekawie pomyślane fajnie ..


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ciężko będzie z tą sprężarką bo do tej pory spotkałem sie z 1 ciągnikiem który takową posiada a jest nim polmot. Chyba że kupić jakąś najtańszą sprężarke klimatyzacji na allegro wymontujesz to całe sprzęgiełko na elektromagnes i próbować to zamontować do jakiejś sprężaki ale wątpie że to sie uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koło ze sprężarki klimatyzacji już posiadam, kupiłem na złomie za 10zł. teraz muszę to jakoś wszystko do kupy umocować

 

Zapomniałem dodać że mam zamontowany pneumatyczny klakson wraz z pompką, widać na ostatnim zdjęciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zr135    0

Witam,

mam pytanie, może ktoś będzie wiedział jaka może być przyczyna takiej sytuacji: podłączam akumulator i wszystko jest elegancko, kontrolki świecą, wszystko jest ok, a gdy chce odpalić ciągnik i tylko nacisnę włącznik rozrusznika to w tym samym momencie rozładowuje mi akumulator, nawet nie włącza rozrusznika tylko od razu po wciśnięciu włącznika jest zanik prądu i później już akumulator rozładowany...ma ktoś jakiś pomysł jaka może być przyczyna..? Ciągnik to Ursus 1014

z góry dzięki za odp..:)

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Jeśli akumulator jest na pewno naładowany, to stawiałbym że klema któraś nie łączy


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj