wojtas9090

Problem ze wspomaganiem w reno 155.54

Polecane posty

wojtas9090    0

Witam serdecznie

posiadam ciągnik reno 155.54 od nie dawna problem wystąpił ze wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach bardzo cięzko się kreci a po dodaniu gazu troche lepiej ale to nie jest to pompa hydrauliczna została wymieniona na nową i wszystkie fylitry hudrauliczne i nadal jest to samo może ktoś miał ten sam problem lub wie co jest przyczyną prosze o pomoc z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Mam 106-54 i podobne objawy. Wczoraj byłem u mechanika, ale tylko oglądnął, bo teraz nie ma czasu. Umówiłem się z nim na poświętach. Tyle, że u mnie mechanik stawia na pompę, ale zanim wymienię pompę to ma sprawdzić ciśnienie na wspomaganiu i ogólnie spradzić czy to nie coś innego. U mnie wygląda to tak jakby było za małe ciśnienie we wspomaganiu. Też na niskich obrotach słabnie i też kierownica czasami chodzi z takimi zacięciami. Dodatkowo pompa jest dużo cieplejsza od rurki doprowającej olej. Ale faktycznie to nie musi być wina pompy, bo ta sama pompa podaje też ciśnienie poprzez spejalny rozdzielacz na złącze hamulcowe do przyczepy. Jeśli pompa na pewno jest dobra, a kierownica np. po skręceniu maksymalnie kół nie obraca się jeszcze dalej to może być wina tego rozdzielacza. Rozdzielacz u mnie jest pod podłogą tuż za schodkami. Może przepuszcza jakiś zawór. Ale bedę wiedział po świętach chyba, że mój mechanik nie da rady nic zaradzić :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz tam pod kierownicą masz pompę wspomagającą to może jej wina albo za mało oleju masz w skrzyni też są takie objawy ja tak miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matyziak    6

W ciemno mozesz kupowac orbitrol:) Mam renówke juz 11 lat, wiec dosc dobrze ja znam. wymieniłem juz w niej pompe chyba juz ze 4 razy. Tez miałem takie problemy ze wpomaganiem jak Ty, wymieniłem orbitrol i chodzi jak złoto. Jezeli chcesz kupic orginał do do modelu 155.54 zaspiewają Ci z 5 tys, przynajmniej do mojej tyle zapiewali. Ale ja kupiłem zamienik za 1500zł, oczywscie nowy tylko ze bez napisu class:) w przypadku 106.54 tez moze byc to orbitrol, albo pompa nie dostaje dostateczniej ilosci oleju(z róznych przyczn).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Orbitrol można regenerować z tego co wiem. Pompy się nie da.

U mnie jest jeszcze jeden objaw. Jak zapalę z rana po przymrozkach to przez około 5 minut nie da się skręcić kół. Potem załapuje i wspomaganie chodzi normalnie. Później po około godzinie, półtorej jazdy zaczyna słabnąć. Zauważyłem, że zaraz po uruchomieniu kiedy nie mam wspomagania wystarczy nacisnąć pedał hamulca i wspomaganie na chwilę wraca. Potem znów ginie i po chwili jak naciskam hamulec znów wraca i tak po około 5 minutach pracy silnika wspomaganie już działa. Więc stawiam raczej na ten brak oleju, a skoro pompa nie dostaje oleju to pewnie i tak jest do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas9090    0

Kolego mozesz mi dac namiary gdzie mozna taki zamiennik kupic bardzo bym był wdzięczny bo jak mówisz 5 tys to troche sporo:D tez myslałem nad orbitrolem ale nie byłem pewien bo ten ciągnik mamy od nie dawna najpierw myślelismy ze padła pompa ale wymienismy pompe i filtry i jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszw    0

Geo w zime olej jest gęsty i pompa może nie jest już pierwszej nowości to słabo pompuje w sensie że mało a jak nacisniesz hamulec to się zwiększa ciśnienie. U mnie przy minus 20 podobnie bylo ale pochodzi chwilkę i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No ja rozumiem przy -20 ale przy -2oC :). Poza tym wspomaganie słabnie po rozgrzaniu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek11054    0

Witam. Jeżeli już jest temat orbitrolu to ja mam takie pytanie: Czy ,,wycie, buczenie,, orbitrolu jest normalne? Przy ruszaniu kierownicą tego nie slychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

U mnie tego nie słychać. Jeśli już lekko buczy to przy skręcaniu ale nie jestem pewien czy to buczy orbitrol czy pompa. Buczenie np. słychać też kiedy nacisnę hamulec. Ale kiedy nie ruszam kierownicy buczenia nie słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas9090    0

dzisiaj wymieniłem orbitrol i wspomaganie chodzi juz normalnie a najlepsze jest to ze dało się dopasowac w sklepie od innego ciągnika za 520 zł i jest identyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

pompa ma opor i buczenie słychac


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio55    2

przepraszam, że wtrącam się ale mam reno 120.14 i gdzie dolać oleju do wspomagania kierownicy i jaki olej

Edytowano przez krzysio55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwi    74

Panowie posiadam 155.54 z mechaniczną skrzynią i ehr .Czy ma ktoś pomysł dlaczego mruga pod kierownicą czerwona kontrolka stop? Dzieje się to raczej po rozgrzaniu silnika.Olej w skrzyni i silniku trzyma stan,filtr powietrza czysty.Pytałem typa od którego kupiłem ciągnik to mówi jezdzić aż stanie,ale ten pomysł mi się nie podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie orbitrol działa na zimnym oleju po dwóch godzinach olej rzadki i nie chce skręcać,ponadto podnośnik nie chce podnośnić a gniazda hydrauliki nie chcą pługa obracać.Jak skręcam kierownicę w bok to podnośnik zaczyna doskonale podnośnik ,gniazda zewnętrzne też chcą obracać pług mimo że olej rzadki.Dzielnik ciśnienia nowy.Mój reno temis 650 z.Proszę o poradę co wymienić,żeby działało bez kręcenia kierownicy w bok na rozgrzanym oleju ga12 stan oleju około 80 L.Czy wymienićpompy,oringi w rozdzielaczach,zawory bezbieczeństwa przepuszczają,czy zużyty orbitrol,Wcześniej wymieniałem uszczelnienie tłoka bo było wykruszone .Proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawidekpl12    0

Dołączam się do tematu . W moim renault 751.4s na wolnych obrotach wspomaganie cieżko chodzi . Gdy dodam gazu chodzi leciutko . Czego towina ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Mi ostatnio pękły uszczelniacze w siłowniku  wspomagania i też ciężko skręcał po wymianie się poprawiło. Przyczyn może być wiele jak koledzy wyżej pisali łącznie z zużytym orbitrolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Witam, podczas ostatniego remontu ciągnika 133.54 wymieniłem uszczelniacze siłownika, oraz rozpinałem przewody od orbitrola. Po złożeniu i zalaniu nowym olejem w siłownikach było powietrze, więc przekręciłem pare razy kierownica w prawo i w lewo, aż wspomaganie zaczęło normalnie działać(bez przycięć). Później po przejechaniu 2 km pozostawiłem właczony silnik na 20 minut. W między czasie zapiąłem obciażnik na przód. Gdy ruszyłem, poczułem że wspomaganie ciężko chodzi, przycina się, było słychać nawet gdy nie kręciłem kierownicą drgania(rzegotanie) wydobywające się z przewodu zasilającego z pompy do orbitrola. Drgania te był też przenoszone na kierownice. Przewody do orbitrola podpiąłem tak samo, założne nowe filtry, nowy olej Shell Spirax S4 TXM 10W30. Czy te objawy mogą być spowodowane zapowietrzeniem się układu wspomagania? macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

A ile kg obciaznika zaczepiles i miałes wtedy jakąś maszynę z tyłu? 

Ten układ sam się odpowietrza z tego co się orientuje, jak ja zaloze u siebie tonę na tuza to też mi ciezko skręca i przeskakuje lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Załozyłem obciąznik ok 250 kg, bez maszyny z tyłu, skręcałem na śniegu. Drgania słychać cały czas nawet bez kręcenia kierownicą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

A miales jakiekolwiek objawy przed naprawą? Trochę dziwne to bo ją nigdy tego nie odpowietrzam po zmianie oleju tylko wlasnie kierownicą prawo w lewo i po sprawie. A filtry od hydrauliki wymieniales? Dobrze, założyłes ten filtr przepływowy? dla mnie to taki objaw jakby przepływ oleju był gdzieś tłumiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj