Skocz do zawartości
Gacuseks

Wyciekający olej ze zbiornika wspomagania

Polecane posty

Gacuseks    2

Witam

Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?

Pozdrawiam Michał

Edytowano przez Gacuseks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Ten zawór bezpieczeństwa nie jest czasem odpowietrznikiem? Jeżeli tak i nim wygania olej to olej się pieni.

Tryska w czasie pracy czy przy gaszeniu silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    13

Nie wiem jakie tam masz wspomaganie ale przy skręcaniu kół poziom się podnosi i opada i może po-prostu masz za dużo i ci wylatuje ??

Edytowano przez szymek85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gacuseks    2

Wszystko w całym układzie wspomagania jest oryginalne, jest to wspomaganie na serwo. ten zawór nie jest odpowietrznikiem bo korek od zbiornika oleju wspomagania posiada odpowietrznik, cieknie podczas pracy powoli sącząc i są momenty, że się zapieni i wtedy tryska jak spienione. Czy ten zawór nie powinien na sztywno być jakoś zamocowany, wkręcony , sam nie wiem. Wykluczam, że w układzie są różne oleje, cztery razy zmieniałem w układzie wspomagania olej (mam ten czerwony rzadki ), wymieniony filtr, może coś z tym zaworem nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Szczerze mówiąc to typowy objaw walniętego uszczelnienia na pompie. Albo zaciąga powietrze gdzieś na odcinku od zbiornika do pompy. W pompie powietrze miesza się z olejem i dosłownie puchnie wyrzucając piane przez odpowietrzenie na zbiorniku. Szczególnie gdy dokręci się kierownice do opory. Często czuć też osłabione działanie wspomagania. Ciężej chodzi lub szarpie kierownicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam wszystkich!!!!

 

 

Czy ten zawór nie powinien na sztywno być jakoś zamocowany, wkręcony , sam nie wiem. Wykluczam, że w układzie są różne oleje, cztery razy zmieniałem w układzie wspomagania olej (mam ten czerwony rzadki ), wymieniony filtr, może coś z tym zaworem nie tak ?

 

Zawór musi być na sztywno - pod zaworem jest nakrętka, spróbuj ją dokręcić, a jeśli to nie pomoże to trzeba wykręcić ten zawór, bo pod tą nakrętką jest pierścień uszczelniający 25,3 X 2,4 być może jest uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Tak chyba jest, że najbardziej daje po krańcowych położeniach kiery. jeśli pod tym zaworem jest uszczelnienie, to muszę zapodać nowe no i żeby się to nie ruszało góra dół. Dzięki Panowie, jak będzie chwila czasu to wykręcę zbiorniczek i sprawdzę uszczelnienie i czemu to się rusza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    125

i tam jest taka mosiężna czy miedziana podkładka która nachodzi na rurkę a śrubą się ją spęcza - u mnie przez nią ciekło, obróciłem, dokręciłem i nie cieknie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    536

A ja zespawałem dwa króćce i wyeliminowałem tą "spęczniającą" podkładkę bo co jakiś czas problem ponownie powracał.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Jeszcze nie zrobiłem nic w kierunku rozstrzygnięcia tego problemu(traktor jest potrzebny), ale raczej jak tu niektórzy piszą na pewno muszę uszczelnić pod zaworem bezpieczeństwa tę rurkę bo chodzi góra dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    125

a nie przypadkiem HL32 lub HL46?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

w instruksji obsługi seri 9xx podają dla naszego klimatu "olej hydrauliczny L-HL15 PN-91/L96057/04" to tak żeby być szczegułowym. A L-HL 46 to dla klimatu tropikalnego. Tyle teori, A powiedzcie co wy lejecie bo przymierzam się do wymiany, bo zauważyłem że kier ciasno chodzi i to bez względu na obroty silnika, a obecnie to mam chyba hipol albo jakiś inny barszcz bo puki sie nie rozgrzeje to masakra jest. gdzieś wyczytałem że BOXOL 26 ale niewiem czy jak naleje takiego rzadkiego oleju to zaraz mi sie cały układ nie spoci bo narazie sucho wszędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    125

l-hl-46 w Z10145

l-hl-32 w MTZ952.3

 

z kierowaniem zero problemu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

W orbitrolu oleju się nie wymienia. Jak już to w układzie wspomagania kierowniczego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha200    0

To napisz kolego w jaki sposób

 

Cytowanie poprzedniego posta !

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha200    0

Tyle to i ja wiem,

a w którą stronę skręcić kierownicę mistrzu

 

Cytowanie poprzedniego posta !

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

A po co chcesz kręcić kierownicą? Odkręć korek i spuść to co tam jest. Jak zostawisz na noc to do rana wiele jeszcze spłynie a jak jesteś niecierpliwy możesz zapalić na chwilkę silnik i pokręcić kierownicą w którąkolwiek stronę. Wywali to co w pompie, w orbitrolu i zanim zaciągnie powietrze niewiele z siłownika. Chociaż według mnie to zbędny zabieg. W samym siłowniku też powinien być korek. Przynajmniej w serwomechaniźmie był.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha200    0

Skoro piszesz takie rzeczy, to widzę że nie masz zielonego pojęcia.

Koła trzeba skręcić, ponieważ w jedną stronę siłownik zasysa olej a w drugą stronę pompuje

 

Cytowanie poprzedniego posta !

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

He he. Siłownik ani nie zasysa ani nie pompuje. To siłownik i do niego olej jest tłoczony. Jak byś chciał go z oleju opróznić to wtedy trzeba w nim ręcznie poruszyć tłokiem w obie strony popuszczając wcześniej korki jeśli są lub przewody. Jak jesteś taki mądry to po co głowę zawracasz?

Możesz to ułatwić tylko nie wiem w której pokrywce jest korek. Zdaje się że w tej z przodu.

Żeby tłok był w górze i można było z dolnej części spuścić olej koła musisz przekręcić w lewo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    60

ja w serwo ja wymieniałem to spuściłem ze zbiornika potem zapaliłem zeszło z pompy uniosłem przód do góry pokręciłem ręcznie kołami i jeszcze raz zapaliłem w razie coś cofnęło by się do pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No dobra, chcesz wymienić olej-spoko. Ale po kiego ***** spuszać Ci olej z siłownika? Jak wymieniasz olej silnikowy to też zapalasz ciągnik aby dokładnie cały olej spłynął?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Niby zawsze tam coś zostanie. Jak przekręcisz koła w jedną stronę tłok idzie do góry a pod nim jest olej. Możesz go spuścić.

Faktem jest że po co? W żadnym innym ciągniku nie ma możliwości spuszczenia oleju z siłownika nie poruszając nim ręcznie z popuszczonymi przewodami. Skoro nikt tego nie przewidział to pewnie nie jest to potrzebne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Zauważyłem, że w chłodnicy ubywa płynu chłodzącego. Niestety oleju najprawdopodobniej przybywa, ponieważ na miarce jest obecnie ponad górną kreską.
      Zweryfikuję to jeszcze dokładnie w ciągu kilku dni.
      Orientuje się ktoś może, gdzie najczęściej następuje wyciek w celtisach. Od czego zacząć sprawdzanie?
      Silnik pracuje równo, nie kopci i ma dużo siły.
       
      @update
      Na szczęście oleju nie przybywa.
    • Przez V12
      Witam
      Czy po demontarzu ramion da sie wymienić uszczelniacz zaznaczony strzałką i czy to coś pomoże ?? JEst tam jeszcze oring ale pewnie w ten sposób sie go nie wymieni 
      Mam od dawna tam upierdliwy wyciek , który wystepuje tylko jak uzywam podnośnika 
       

    • Przez oreł
      Witam . Jestem posiadaczem ciągnika NH 8360 . Przyszedł czas aby uporać się z wyciekami oleju z sekcji hydraulicznych . I nie wiem jak się do tego zabrać 😂. A mianowicie jakiego rozmiaru są tam oringi i jaki jest to konkretnie imbus bo nie mogę dopasować . Proszę o poradę 

    • Przez Juziak
      Witam Panowie może pomożecie wycieka olej z silnika przez sprzęgło dwoma otworami na dole korpusu co może byc ? Czyżby symeryng poszedł na walku ?
    • Przez bubel500
      Witam, wymieniłem dziś w Zetorze 6718 filtr oleju typu "bąk" na filtry PP z podstawą od 7211 taka jak na zdjęciu: 
      Problem w tym, że po pracowałem na tym filtrze jakieś 2-3 godziny, i podczas jazdy, zobaczyłem że spada ciśnienie oleju, zatrzymałem się, i okazało się że wywaliło olej przez odmę, i tu moje pytanie, czy można normalnie zmienić filtr typu bąk na pp bez żadnych problemów, czy trzeba jakieś przeróbki dokonać? Ja obstawiam że filtr pp dostałem nie od tego pojazdu, i się zablokował, dlatego wywaliło, Ciśnienie po wymianie bąka na pp na zimnym na obrotach 5 atm, na wolnych 4, na gorącym ( 80 stopni ) wysokie obroty 4, niskie 2 atm. 
      Pozdrawiam!
      Dodam tylko że  przez 2 godziny było, okej, a większość oleju wygoniło podczas jazdy, na odcinku 100 metrów

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.