Skocz do zawartości

Polecane posty

Raptus902    30

Też byłem dzisiaj na polu i gdzie lepsza ziemia to jęczmień jest taki jaki powinien być

A pasek gdzieś 50 długi i 5 szeroki robi się żółty tam jest ziemia słabsza

Czy może to być niskie Ph gleby???

Czy jeszcze będzie coś z tego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gwozd    101

Dlaczego nie miesza się insektycydu z herbicydem? Chodzi o szkodliwość dla chronionej rośliny czy coś się dzieje w opryskiwaczu???

 

Z tą presją chorób w rozjechanym zbożu to masz rację. Ścieżek nie robiłem chyba dlatego że nie chciało mi się kombinować ale może jednak warto zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turtojs    43

leszko27 a w jakich proporcjach mieszałes bo mam identyczną ochronę w tym roku, w sumie już opryskałem w poniedziałek jeczmien :) ja dawałem 1,7 l tolurexu + 0,2 l stakato na ha ;) mysle ze dobra mieszanka będzie a mam miotłe, chabra, fiołka, przetaczniki, jakies tobołki i rumiany do zniszczenia :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

milanreal1    290

herbicyd z insektycydem się nie miesza!!!

 

jednak doradca zamiast lentipura dał tolurex (tańszy) i do tego dorzucił Stakata 500sc, co o tym myślicie??

No właśnie czemu? W sumie wiedzy na ten temat nie mam, ale wielu rolników dodaje insektycyd aby wszystko brać za 1 przejazdem.

 

A ta mieszanina wychodzi podobnie jak snajper czyli ok.

 

A ścieżki zawsze warto robić, i to nawet dość szerokie bo i tak potem trochę zarosną i będzie się kołami gnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszko27    0

w sumie to niewiem dokładniedlaczego się nie miesza tak mi doradzają doradcy i tej zasady się trzymam (następnym razem się dowiem o co w tym chodzi)

co do herbicydów tolurex i stakato to w dawce 2l+0,2l niby mówił doradca że nawet można troszke więcej dać tolurexa ale ja dałem 2l

ile cię kosztował ten zestaw na hektar??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1275

Dziś zajerzdżam na pole z wapniakiem kornickim by rozsiać pogłównie a tam jęczmień jak po randapie żółty. Rozsypałem bo co miałem zrobić. Przedplonem był łubin mister, 30t obornika, 250kg unifoski. Zaprawione bytanem. I guzik jak ma się nie udać to choćby cuda wianki święcił na polu to i tak lipa, zawsze szedł obornik, pług, wapno, trochę nawozu, zaprawione funabenem i było. A teraz poszłem na nowoczesność- lepsza zaprawa, obornik bez wapna i lipa to wszystko.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Bo co z tego ze jak kilka rzeczy ulepszysz jak innymi słabymi elementami wszystko spierniczysz, tak się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Pryskać, sa środki które nie sa aż tak stresujące dla roslin uprawnych. W jakiej fazie jest jęczmień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Mam pytanie . co sie dzieje z jeczmieniem ozimym kiedy koncówki listków robią sie żłóte ? co robicie w takiej sytuacji .. prosze o pomoc w tej kwesti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    30

jaką odmianę jęczmienia jarego polecacie. Przeznaczenie na paszę, gleby średnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adriano    3

dałem pod jęczmień ozimy 30m3 gnojowicy. wybujało mi go niesamowicie, bardzo gęsty, trzyma kolor (siew 140 kilka kg, 15 września.) zastanawiam się do minus ile jest w stanie wytrzymać?

 

nie mogę się doszukać ile siarki zawiera gnojowica z trzody chlewnej i ile zostanie wymyte przez okres zimowy (zastanawiam się nad nawożeniem wiosną)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    30

dzięki za odpowiedzi. Słyszałem że Eunowa i odmiany KWS-u dobrze plonują. A siał ktoś odmianę Rubinek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez buchaj
      Jak w temacie. Chodzi mi głównie o osty i pokrzywy.
    • Przez Balzak
      Ja używam Atranexu i pryskam przed wschodowi efekt jest super..
    • Przez rafar91
      Witam:) mam problem:/ tydzien temu(poniedzialek) opryskalem 4 ha jeczmienia jarego odmiany eunowa na chwasty. Uzylem Chwastoxu Turbo + Puma Uniwersal z tego wzgledu ze rok temu pojawil sie tam owies gluchy a w tym roku mialo byc pszenzyto ale wymarzlo. Gosciu zarowno w centrali jak i przedstawiciel handlowy Bayer mowil ze nie ma przeciwskazan by pryskac jeczmienia jarego puma. Ale juz w sobote pojawily sie przebarwienia na nim mozliwe ze nawet popazenie albo jakas choroba. Na opakowaniu pisalo ze moga pojawic sie przebarwienia. Pojechalem wraz z kilkoma roslinkami do centrali od srodkow och. ros. Gosciu stwierdzil ze to rynchsporioza. Polecil oprysk Artea plus odzyka oraz siarczan magnezu oraz mocznikiem. Mowil rowniez ze musze odczekac 10 dni od oprysku na chwasty. Wiec dopiero efekty moga byc pod koniec tygodnia.
       
      Moje pytanie brzmi czy kogos z was spotkalo cos podobnego?
      Co wtedy zrobiliscie? Jakie srodki zastosowaliscie?
      Jest mozliwe ze 5 dni po oprysku na chwasty i pojawily sie choroby?
      Czy to moze przypalenie od pumy?
       
      Kwestia jest jeszcze taka ze pryskalem wieczorem gdy bylo 18C i pochmurno.
    • Przez Kroolik15
      <p>Od kilku lat na naszym polu rośnie jeden szczególny chwast którego nie idzie się niczym pozbyc a który w dużym stopniu zarasta pszenice, owies jak i pszenżyto w ogromnym stopniu zmniejszając nasze zbiory. Nie wiem co to jest ani czym to pryskać za pomoc wielkie dzięki. </p>



    • Przez andrzej1988
       
      to jeszcze taniej niz u mnie. Niby na mazowszu powinno byc troche drozej a tu guzik. Pewnie tez jakis posrednik takie ceny wystawił? U mnie nawet w kurzarni jest po 580 brutto pszenica i niby nie posrednik tylko pszenice skupuje i wykorzystuje na własne potrzeby dla kur
×