Zaloguj się, aby obserwować  
karol8360r

nagrzewanie alternatora zetor 7211

Polecane posty

Gość   
Gość

mogą być szczotki albo też łożyska się kończyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zdejmij pasek i pokręć ręką za kółko pasowe, a wtedy poczujesz jak pracują łożyska, czy nic nie ociera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Za duże obciążenie.

Zwarcie miedzy zwojowe na stojanie, albo zwarcie jednej cewki stojanu do masy.

Pasek nie piszczy? Nie jest gorący zaraz po zgaszeniu ciągnika?

Łożyska, po zdjęciu paska sprawdź luz jak i opór kręcenia.

Szczotki? Niby jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Mam problem sprawdzałem alternator multimierzem i jest zwarcie między + a obudową ako ma pow.12 v a jak odpale to ładowanie tylko 9 v co może być ie jeszcze mam pytanie czy bo to jest w zetorze 7711 ito czy można zmienić alternator na taki z wbudowany regulatorem i jeśli tak to jak go podłączyć żeby obrotomierz i wszystko działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Prawdopodobnie przebicie diody w mostku prostowniczym.

Alternator do rozebrania, kontroli i naprawienia. :)

Możesz założyć inny alternator z wbudowanym regulatorem napięcia.

Musisz szukać z końcówką do podłączenia z opisem W i taką samą średnicą kółka, chyba że będzie się dało przełożyć ze starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

dobrze tylko nie wiem jak podłączyć żeby ominąć ten regulator bo do niego jest podłączony chyba obrotomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Do napędu obrotomierza nie masz prądniczki z przodu silnika? Jeśli sygnał do obrotomierza miałby pochodzić z alternatora, to bezpośrednio. W alternatorze z regulatorem będą tylko 2 przewody - cienki do wzbudzenia i gruby pod śrubkę (ładowania).

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

wszystko się zgadza tylko tam jest coś takiego że teraz idzie do obrotomierza prą z regulatora koło bezpieczników i to jest prą po zapłonie czy ktoś już to przerabiał u siebie

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie mam teraz schematu ani dostępu do instalacji. Tobie do alternatora potrzebny prąd wzbudzenia który włącza się po włożeniu kluczyka i gruby idący z alternatora do rozrusznika (nie pamiętam czy one schodzą się przy regulatorze), a zarazem akumulatora poprzez zacisk na rozruszniku. Być może zasilanie obrotomierza fabrycznie jest brane z regulatora. Jakie kolory przewodów masz na regulatorze, sprawdzę ze schematem(niestety bez legendy), który jest dostępny w necie.

http://chomikuj.pl/f...ji+elektrycznej

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

Będe wdzięczny bo nie znam się za bardzo na elektryce ale proste podłączenia potrafie podłączałem już alternator w c 330 od poloneza z wbudow.reg ale tam to tylko o ako chocdziło a tu jest fabrycznia instalacja i chciałbym żeby reszta też działała jak do tej pory może się myle z tym obrotomierzem,jeszcze mam pytanko bo jak podłaczam plus voltomierza do wyjscia b+ i minus do masy obudowy to jest chyba zwarcie ale odwrotnie to niema czy to oznacza że to zwarcie jest w altku czy nie (badałem na om)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

więć tak pierwszy od lewej wyjście 54 niebieski potem czerwony i żółty razem wyjście d+ potem czarny wyjście df i potem masa a może mi ktos powiedzieć dlaczego to 54 to się nazywa zailanie po zapłonie po co to jest i jak to inaczej podłączyć,czy wogle alternator magneton z odzielnym regulatorem można jeszcze kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

nie mój ma regulator pod kierownicą ale to już wyjaśniłem z tym obrotomierzem dziwi mnie tylko że jak się mierzy żarówką między wyjściem df i masą to ona mruga a jak między d+ i masą to się pali czy jak mruga to znaczy że regulator działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zapytaj sprzedawcę, by upewnić się czy ma bez regulatora.

Sprawdź skrzynkę wiadomości.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

Witam, mam problem z ładowaniem, podczas jazdy na światłach zaświeciła się kontrolka od ładowania (na wolnych obrotach świeci się mocno, na wyższych przygasa i tylko się żarzy) czy mogły się skończyć szczotki (jak je wymienić) czy coś innego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Proponuje zacząć od kontroli naciągu paska klinowego i pomiaru napięcia ładowania.

Wykręceniu szczotek i kontroli ich długosci, oraz stanu pierscieni ślizgowych na wirniku. Przy ich zurzyciu, powsataje nierówna powierzchnia przylegania i szczotka nie dolega caly czas co powoduje brak wzbudzenia, więc i ładowania.

Może być także uszkodzona dioda wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj